شیوع کرونا؛ خودمان و دیگران را قربانی نکنیم!

 
موسی الرضا وثوق خبرنگار جوان سبزواری در پایگاه خبری تحلیلی سبزواریان درباره شیوع ویروس کرونا و اینکه هنوز برخی از مردم این بیماری شدیدا مسری را جدی نگرفته اند، نوشته است:
 
⚠️ طی جریان عجیب‌وغریب روز گذشته که در اوج خطر شیوع ویروس جدید کرونا، جمعه‌بازار در سبزوار همراه با ازدحام جمعیت برگزار شد، دوستی تعریف می‌کرد بسیاری از فروشندگان و خریدارانی که به جمعه‌بازار آمده بودند، در واکنش به تلاش مأموران برای تعطیلی این تجمع خطرناک جواب‌های عجیب‌وغریبی ‌داده‌اند؛
 
⚠️ از جمله: «پولِشه بیدییِیِم، بمیرِمُم اِز اینجه نَمِرِم»، «ما راغن زرد ماخرم مریض نَمِرِم»، «آقاجان اصلاً ما مِخِم بمیرِم»! جمله آخر، واقعاً استدلال جالب و قابل تأملی است؛ واقعاً در شرایطی که حتی دست دادن هم می‌تواند عامل انتقال این ویروس خطرناک باشد، می‌شود گفت «تلاش من برای خودکشی از طریق کرونا به دیگران مربوط نمی‌شود»؟
 
⚠️ اولاً به‌نظر نمی‌رسد این‌دسته از همشهری‌های ما واقعاً از مرگ نترسند (چون انسان ذاتاً از مرگ می‌هراسد) بلکه آن‌طور که مشخص است، این دوستان موضوع را زیاد جدی نگرفته‌اند! موضوعی که کشور بزرگ چین را به تعطیلی کشانده و انواع و اقسام ارتباطات اقتصادی قدرت‌های جهانی را تحت تأثیر قرار داده، برای دسته‌ای از همشهریان ما چندان مهم نیست!
 
⚠️ اگرچه فکر نمی‌کنم اگر خدای ناکرده خودشان یا عزیزان‌شان به این ویروس مبتلا شوند، به همین راحتی بتوانند با شور و شیرینی و سهولت از آن سخن بگویند. بسیار هم خوب است که عزیزان همشهری ما از مرگ می‌ترسند و جان‌شان را دوست دارند؛ اما خواهر من، برادر من، والله ما هم انسانیم و جان خود را دوست داریم!
 
⚠️ اگرچه در فرهنگ ما آسیب‌ رساندن به خود امری شدیداً مذموم و نکوهیده است، اما حتی اگر حق خودآزاری را هم برای انسان معتبر بشماریم، کسی حق ندارد برای جان دیگران تصمیم بگیرد! این‌که شما تصمیم گرفته‌اید موضوعی که جهان را به تکاپو وا داشته را به سخره بگیرید و با جان خود بازی کنید، فقط به ضرر خودتان تمام نمی‌شود؛ کرونا «واگیردار» است؛ یعنی تر و خشک و همه را با هم می‌سوزاند! سهل‌انگاری شما، می‌تواند دیگران را هم در معرض خطر قرار دهد.
 
⚠️ همشهریان عزیز، موضوع کاملاً جدی است و پای «جان» همه ما در میان است؛ در شهر هم‌جوارمان تاکنون ۲ فرد مبتلا درگذشته‌اند و تا ساعت ۱۷ جمعه، ۴۷ نفر بنا بر اعلام منابع رسمی به‌علت سندروم حاد تنفسی در سبزوار بستری شده‌اند! (البته به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، بیماری همه این افراد لزوماً مربوط به کرونا نیست.)
 
⚠️ به‌نظر نمی‌رسد دولت بتواند وضعیت را در همه ابعاد کنترل کند؛ بخش مهم و اساسی موضوع بر دوش خودمان است؛ خودمان، مواظب خودمان باشیم و با بی‌اعتنایی به توصیه‌های بهداشتی، عزیزان‌مان و همشهریان‌مان را قربانی سهل‌انگاری‌هایمان نکنیم. لطفاً، بیایید توصیه‌ها را جدی بگیریم.
 
منبع: سبزواریان
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما