رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار :

پیگیر جذب رشته داندانپزشکی در سبزوار نیستم

سبزوار نیوز/ رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پیگیر جذب رشته داندانپزشکی در شهرستان نیستم.

دکتر علیرضا مسلم در مراسم تودیع و معارفه دکتر حسن پور که با حضور دکتر امامی رضوی  قائم مقام وزیر در امور دانشگاه ها، سبحانی فر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان گناباد و جمعی از مسئولین شهرستانی در محل هتل کاملیا برگزار شد اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی تابع یکسری قوانین و مقررات است وزارت بهداشت دارای طرح آمایش است بنده و دکتر حسن پور می دانستیم که قرار نیست رشته داندانپزشکی که از مصوبات سفر ریاست جمهوری و وزیر بهداشت به سبزوار بود به دانشگاه های سبزوار و گناباد تعلق گیرد.

 وی افزود: با اینکه پیگیری بسیار زیادی توسط دکتر حسن پور برای جذب این رشته و راه اندازی دانشکده داندانپزشکی در شهرستان انجام شود متاسفانه این موضوع مورد موافقت شورای گسترش قرار نگرفت چرا که از همان ابتدا قرار نبود طبق طرح آمایش این رشته به دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و گناباد تعلق گیرد.

دکتر مسلم ادامه داد: بنده در همین مراسم اعلام می کنم که به دنبال جذب رشته داندانپزشکی به سبزوار نیستم و خودم را در این رابطه خسته نمی کنم چرا که در طرح امایش قرار نیست چنین رشته ای به سبزوار اختصاص داده شود.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تاکید بر این مطلب که تمامی وظایف حوزه سلامت  مختص دانشگاه های علوم پزشکی نمی باشد گفت: تنها 25 درصد این وظیفه بر عهده دانشگاه ها و ما بقی بر عهده 22  سازمان و نهاد های دیگر می باشد

وی با بیان اینکه کار کردن در حوزه سلامت کاری بسیار مشکل می باشد اظهار داشت: این مقوله از زباله های شهری گرفته تا مشکلات حوزه بهداشت و جذب هیات های علمی زیر نظر دانشگاه می باشد که امیدوارم با تصمیمات مدیرانه و مشارکت با دیگر اعضاء این مشکلات را به حداقل برسانیم.

دکتر مسلم از واگذاری بیمارستان حشمتیه سبزوار به بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را از مهمترین اهداف بنده است من به توان بخش خصوصی اعتماد کامل دارم باید شرایطی مهیا شود تا از توان بخش خصوصی برای ارتقاء حوزه سلامت استفاده کرد.

وی  افزود: بنده نمی خواهم سیاه نمایی ایجاد کنم اما با اشرافیت کامل می گویم وزارت بهداشت خود درگیر بیماری کسری بودجه می باشد وی در شرایطی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را تحویل می گیرم که بیش از 4 میلیارد تومان بدهی  و 17 طرح نیمه تمام تعطیل شده دارد شرایط مالی دانشگاه نامطلوب است اکثر خانه ها و مراکز بهداشتی فرسوده و پوشش پایگاه های جاده ای ما نامناسب می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از بهره برداری از بخش جراحی قلب باز، رادیو تراپی و بیمارستان خوشاب در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: محور دانشگاه علوم پزشکی سبزوار باید آموزش و پژوهش باشد پیگیر هستیم تا در رشته های تحصیلات بهداشتی و دستیاری پزشکی در آینده پذیرش دانشجو داشته باشیم.

دکتر مسلم افزود: به لحاظ اینکه هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و گناباد به صورت مشترک برگزار می شد تا حدودی در جریان نقاط قوت و چالش های پیش روی دانشگاه سبزوار و مشکلات اقتصادی کشور هستم اما در این شرایط سخت هم می توان کارهای بزرگ انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه بیان کرد و گفت: دانشگاه نمی تواند بدون نیروی انسانی  ادعای توسعه داشته باشد اگر توسعه دانشگاه را می خواهیم باید دست به دست هم دهیم تا آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم .

وی حاکم کردن نظم و ترتیب در امور دانشگاه، استفاده از مشارکت و خرد جمعی، گام برداشتن براساس برنامه استراتژیک، استفاده از توان تمامی نیروهای موجود و ... را از عوامل مهم دست یابی توسعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  برشمرد و اظهار داشت: باید نگاه عادلانه ای به تمامی شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار کرد در این صورت می توان مقوله عدالت در سلامت را نهادینه کرد.

دکتر مسلم در پایان گفت: بنده به هیچ وجه اهل سیاست بازی نیستم چرا که وزارت بهداشت  حوزه خدماتی و درمانی است و به سیاست کار ندارد امیدوارم به فضل خداوند صادقانه و بدون مسائل سیاسی کار کنم و نشان دهم که در هر شهری بدون حاشیه می توان کار کرد.

منبع : سبزوارنیوز

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما