شهر تاریخی گناباد از مراکز مهم دانشگاهی و فرهنگی خراسان است

گناباد یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است که از قدمتی چندهزارساله برخوردار می باشد.

این شهرستان هر چند به دلیل مسافت طولانی تا مشهد ، مرکز استان خراسان رضوی از برخی کم توجهی ها و بی عدالتی های رفتاری در عملکرد مدیران استانی در رنج است ، اما در عین حال به پشتوانه همت مردم سخت کوش کویر توانسته است در بعضی زمینه ها از توسعه خوبی برخوردار شود که این پیشرفت ها آینده روشنی را برای گناباد ایجاد می کند.

از جمله دست آوردهای مهم گناباد در دهه های اخیر می توان به تبدل شدن این شهر بعد از مشهد و سبزوار که از قدیم در زمینه علمی و دانشگاهی قطب های شمال شرق کشور بوده اند ، به قطب مهم و جدیدی زمینه دانشگاهی خراسان تبدیل شده است.

ادعای تبدیل شدن گناباد به یک قطب مهم دانشگاهی، اخیرا در مقایسه ای که با استناد به منابع معتبر ، بین وضعیت دانشگاهی شهرهای خراسان انجام شد، به اثبات رسیده است. شما گرامیان هم اکنون می توانید برای آگاه شدن از جزئیات این مقایسه به آدرس زیر مراجعه نمایید :

مقایسه وضعیت دانشگاهی شهرهای خراسان (رضوی ، شمالی و جنوبی)

 

علاوه بر اینها ، اخیرا یکی از مسوولان دانشگاهی کشور نیز در بازدید از دانشگاه آزاد واحد گناباد جایگاه دانشگاهی این شهر تاریخی را مورد توجه قرار داده است که در ادامه متن کامل اظهارات این مسئول را به نقل از خبرگزاری ایسنا منتشر می کنیم :

 

محسن هاشمی رفسنجانی :

شهرستان گناباد به يك قطب دانشگاهي تبديل شده است

 

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمایشگاه برق دانشگاه آزاد اسلامي واحد گناباد رتبه ممتازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در گناباد، اهداف سفر را بازدید از مراکز دانشگاهی عنوان کرد و افزود: بعد از انتصابم به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد از سوی دکتر میرزاده تصمیم گرفتم تا از واحدهای دانشگاه آزاد در شهرستان‌ها بازدید کنم.

وی ادامه داد: در سطح کشور 480 واحد مجوز گرفته‌اند و اکنون  408 واحد فعال است و در سطح استان خراسان 60 هزار دانشجو در این واحدها مشغول به تحصیل هستند .

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود 10 میلیون متر مربع فضای  ساخته شده و 35 میلیون متر محوطه در سطح کشور گفت: دانشگاه آزاد گناباد با 28 سال قدمت از نظر  فضا و اماکن و نیز آزمایشگاه‌های مجهز از وضعیت مناسبی برخوردار است، به طوری‌که آزمایشگاه‌های این واحد و به ویژه آزمایشگاه برق این واحد در کمتر جایی و حتی در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد.

هاشمی علت سیر نزولی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد را وجود تعداد زیاد دانشگاه‌های پیام ‌نور و غیرانتفاعی در کشور دانست و افزود: با توجه به گسترش دانشگاه‌های غیرانتفاعی رقابت هم زیاد شده و در نتیجه دانشگاه آزاد باید کیفیت کار خود را بالاتر ببرد.

وی ادامه داد: بودجه‌ها و اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی هیچ ارتباطی با دولت ندارد و این دانشگاه از لحاظ اهمیت، ظرفیت دانشجویی، فرهنگی و توسعه علوم به یک وزنه در کشور تبدیل شده که کارهایش را پیش می‌برد.

وی با بیان این‌که سیاست دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر کیفی‌سازی است، تصریح کرد: چند سالی است که از موضوع کمی عبور کرده‌ایم و هم‌اکنون در راستای کیفی‌سازی دانشگاه آزاد هستیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این‌که بودجه عمرانی در اختیار رییس و هیات رییسه واحدها و اعتبارات از منابع دانشجویان است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد هیچ بودجه مرکزی ندارد و رییس هر واحد پس از پرداخت هزینه‌های جاری، بودجه باقی‌مانده را صرف امور عمرانی می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: در چند سال اخیر برخی پروژه‌ها  به خاطر تورم و گرانی دچار مشکل شده‌اند که باید از این موضوع جلوگیری کنیم.

وی در خصوص مزار شهدای گمنام و سلف سرویس جدید دانشگاه آزاد گناباد نيز گفت: سعی می‌کنیم به ساخت آن کمک کنیم.

هاشمی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار دانشجو در گناباد خاطرنشان كرد: این تعداد دانشجو این شهر را به قطب دانشگاهی تبدیل کرده و باعث رونق اقتصادی این شهر شده است.

وی در پایان از استقبال گرم مردم گناباد و خونگرم کویر تشکر کرد و گفت: این استقبال گرم مرا تحت تاثیر قرار داد؛ این بار سوم است که به گناباد می‌آیم و دوبار در زمانی که اقای هاشمی رییس جمهور بود و من رییس دفتر وی بودم به این شهر سفر کرده‌ام.

(منبع:ایسنا)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

توسعه علمی و دانشگاهی طرحی برای پیشرفت گناباد

نظرت را بنویس
comments

یه گنابادی

برادر عزیز محمد خان مردم گناباد و بجستان با هم برادرند خواهشا با این حرفای بی پایه و اساس بذر اختلاف نیفکنید ان المبذرین اخوان الشیاطین در بجستان هم گنابادی زیاد است ولی ادعای شما اساس منطقی ندارد در تهران مشهد بیرجند و کل کشور هم گنابادی وجود دار و این دلیل نمی شود بگوییم ایران را گنابادی ها می چرخونند.

محمد

گنابادم هرچی داره از بجستان داره.اکثرکسانی که الان دارن گنابادو می چرخونن بجستانین یک تحقیق بکنید خودتون می فهمید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما