تأملی بر شعارنویسی های طنز آمیز بر روی اتومبیل ها در ایام محرم

چندین سال است که شاهد ظهور یک پدیده اجتماعی جدید ، در سطح کشور هستیم که عبارت است از شعار نویسی بر روی بدنه اتومبیل های سواری یا باری نظیر کامیون ها.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، شعار نویسی به ویژه روی بدنه اتومبیل های سواری در بعضی از ایام سال ، مخصوصاً ایام  محرم رونق بیشتری پیدا می کند.

هر چند اغلب شعارنویسی هایی که تا کنون مشاهده شده است ، در زمره شعارهای کاملا جدی با پیام های اخلاقی و مذهبی جای می گیرد ، اما در بعضی موارد نیز شعارنویسی های طنزآمیزی مشاهده می شود که در میان عموم مردم واکنش های مختلفی را بر می انگیزد.

اخیرا در راستای همین پدیده شعار نویسی بر روی اتومبیل ها ، در ایام محرم امسال بعضی شعارها به صورتی طنز به توهین و تحقیر علیه یزیدبن معاویه پرداخته بودند.

هر چند یزید یکی از منفورترین شخصیت های تاریخ بشری در میان شیعیان و حتی طرفداران بسیاری از ادیان و مذاهب دیگر است ، اما توهین و تحقیر حتی به شخصیت منفوری مانند یزید ، به شکلی که در بعضی شعارنویسی های اتومبیل ها مشاهده شده است ، واکنش های اعتراضی برخی از مردم را به دنبال آورده است.

البته معنای این اعتراض ها ، حمایت از شخصیت یزید نبوده ونیست ، بلکه اعتراض ها معطوف به نگرانی از این موضوع است ، که بدین ترتیب ممکن است ، مسائل حساس مربوط به اعتقادات مذهبی و ارزشی به مرور به سوژه طنز و  شوخی عموم جامعه تبدیل شود.

اینک مجله اینترنتی اسرارنامه در بخش طنز مصور همین مجله ، ضمن انتشار شماری از تصاویر مربوط به شعارنویسی های طنزآمیز ماه محرم در ارتباط با یزید ، از شما مخاطبان گرامی دعوت می کند که نظرات موافق یا مخالف خود را با این پدیده اجتماعی برای آگاهی سایر مخاطبان این سایت، در بخش نظرات طنز مصور ارسال نمایید.

برای ورود به بخش طنز مصور و مشاهده تصاویر مذکور روی اینجا کلیک کنید.

در پایان لازم به ذکر است در روزهای اخیر بازار بحث های تحلیلی مربوط به آسیب های احتمالی که دامن برخی شیوه های عزاداری محرم و صفر را گرفته ، در مجله اینترنتی اسرارنامه ، داغ بوده است. این مجله طی انتشار چند مطلب متعدد تلاش کرده است ، طبق رسالت تحلیلی و فرهنگی خود ، به بعضی موضوعات کمتر مطرح شده اما مهم در ارتباط با محرم بپردازد.

شما گرامیان می توانید برای اگاهی از این مطالب و مشاهده نظرات گوناگون مخاطبان گرامی این وبسایت هم اکنون به آدرس هایی که در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین صفحه درج شده است ، مراجعه کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یک دلنوشته محرمی

در ایام عزاداری های محرم و صفر ، مراقب روضه های دروغ باشید...

 

نظرت را بنویس
comments

حسین

شعارایی که حالت طنز داره خوب نیستن. شان محرمو میاره پایین.گفتن محرم ماه عزاست نه خنده و شوخی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما