حذف جایگاه خوب سبزوار در رتبه بندی ها

لزوم واکنش مناسب دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به اشتباه فاحش روزنامه خراسان

روزنامه خراسان رضوی ، اخیرا مطلبی را در ارتباط با وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی این استان در آخرین رتبه بندی های علمی و پژوهشی ، منتشر کرده است که به شکل ناباورانه ای ، هیچ نامی از دانشگاه با سابقه و بزرگ علوم پزشکی سبزوار به میان نیاورده است.

 این در حالی است که ، اتفاقا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بعد از مشهد ، از بهترین رتبه در میان بقیه دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی برخوردار است .

در متن اصلی این خبر که توسط خبرگزاری مهر انتشار یافته است ، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در میان همه دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 کشور ، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است که هر چند شاید رقم چندان رضایت بخشی نباشد ، اما حداقل بالاترین رتبه نسبت به دیگر دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی به غیر از کلان شهر مشهد است. و حتی سبزوار در این رتبه بندی با فاصله زیادی از شهرهای استان نظیر تربت حیدریه و نیشابور قرار گرفته است.

اما روزنامه خراسان رضوی که به انتشار بخش هایی از همین گزارش و اتفاقا با استناد به متن منتشر شده در خبرگزاری مهر پرداخته است ، به طور کامل نام دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را حذف کرده که حتی اگر این یک اشتباه سهوی باشد ، برای روزنامه ای که در گستره استانی رسانه پرمخاطبی محسوب می شود ، قابل قبول نیست.

اینک به نظر می رسد ، بسیار ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نسبت به این اشتباه فاحش روزنامه استانی خراسان رضوی واکنشی سریع نشان دهند تا این روزنامه نسبت به اصلاح مطلب اشتباه خود اقدام نماید.

شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید برای مشاهده گزارش اشتباه روزنامه خراسان رضوی روی اینجا کلیک کنید.

مجله اینترنتی اسرارنامه ، در ادامه متن کامل گزارش خبرگزاری مهر که در آن رتبه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خوبی مشخص شده است ، را در ادامه منتشر می کند:

 

برترین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در حوزه پژوهش/ جدول امتیاز 3 تیپ دانشگاه
 
ارزشیابی سال 91 دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام شد و دانشگاهها بر اساس چهار امتیاز در بخش های حاکمیت رهبری، توانمند سازی، تولید و دانش، تحقیقات دانشجویی در سه گروه تیپ یک، دو و سه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گزارشی از روند تحقیقات و پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی منتشر می کند که بر اساس این ارزشیابی سالانه برترین ها در جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی جوایزی را دریافت می کنند.

این ارزشیابی بر اساس تعداد اعضای هیات علمی، تعداد پژوهشگر تطبیق یافته، کسب امتیاز در بخش های حاکمیت رهبری، توانمند سازی، تولید و دانش، تحقیقات دانشجویی انجام می گیرد و در نهایت امتیاز خام ملاک رده بندی دانشگاه ها می شود.

به منظور رعایت عدالت در میان دانشگاهها، دانشگاه های مادر یا تیپ یک در گروه خود، دانشگاههای تیپ دو که در حال توسعه هستند در گروه خود و دانشگاه های تیپ سه که هنوز در ابتدای راه هستند نیز در گروه خود ارزشیابی می شوند.

دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز و کرمان هستند.

در این ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب 96007.88 امتیاز خام در رتبه اول در میان دانشگاههای تیپ یک قرار دارد.

دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو نیز شامل 24 دانشگاه علوم پزشکی است که در این گروه دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با 12602.02 امتیاز خام در رده اول قرار دارد.

دانشگاه های علوم پزشکی تیپ سه نیز شامل 19 دانشگاه علوم پزشکی که در این گروه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با 6280.2 امتیاز خام در رده اول قرار گرفته است.

جدول ارزشیابی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک در سال 91

رتبه نام دانشگاه میزان امتیاز خام
یک دانشگاه علوم پزشکی تهران 96007.88
دوم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی 49313.33
سوم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

41310.67

چهارم دانشگاه علوم پزشکی شیراز 29251.32
پنجم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

24794.61

ششم دانشگاه علوم پزشکی تبریز 24460.39
هفتم دانشگاه علوم پزشکی اهواز

15243.54

هشتم دانشگاه علوم پزشکی کرمان 10387.41

در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک، دانشگاه علوم پزشکی تهران بالاترین امتیاز را در شاخص های حاکمیت و رهبری، توانمندی سازی و تولید و دانش را بدست آورده است. در این میان بالاترین امتیاز در شاخص تحقیقات دانشجویی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

جدول ارزشیابی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو در سال 91

رتبه دانشگاه علوم پزشکی رتبه دانشگاه علوم پزشکی رتبه دانشگاه علوم پزشکی
1 بقیة الله 9 زاهدان 17 اراک
2 مازندران 10 علوم بهزیستی و توانبخشی 18 رفسنجان
3 کرمانشاه 11 گلستان 19 بیرجند
4 یزد 12 قزوین 20 هرمزگان
5 همدان 13 تربیت مدرس 21 لرستان
6 انستیتو پاستور ایران 14 کاشان 22 سمنان
7 بابل 15 گیلان 23 اردبیل
8 ارومیه 16 زنجان 24 دانشگاه شاهد

در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در شاخص حاکمیت و رهبری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شاخص توانمندی سازی، دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله در شاخص تولید و دانش و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شاخص تحقیقات دانشجویی بالاترین امتیازات را کسب کرده اند.

جدول ارزشیابی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ سه در سال 91

رتبه دانشگاه علوم پزشکی رتبه دانشگاه علوم پزشکی رتبه دانشگاه علوم پزشکی
1 شهرکرد 9 جهرم 17 تربیت حیدریه
2 یاسوج 10 شاهرود 18 نیشابور
3 ایلام 11 گناباد 19 دزفول
4 خراسان شمالی 12 فسا
5 کردستان 13 ارتش
6 قم 14 البرز
7 بوشهر 15 زابل
8 سبزوار 16 جیرفت

در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ سه، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در شاخص حاکمیت و رهبری، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در شاخص توانمندی سازی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در شاخص تولید و دانش و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در شاخص تحقیقات دانشجویی بالاترین امتیازات را کسب کرده اند.

منبع : خبرگزاری مهر

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به اهداف و برنامه های دکتر مسلم ، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

همشهری

سلام.آفرین به این همه دقت نظر اسرارنامه.هرروزدارین نقش پررنگتری روایفا میکنین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما