در حاشیه جلسات پربحث انتخاب شهردار سبزوار

مسعود پسندیده در فیسبوک خود درباره حسین مقصودی چه نوشت؟

  در چند هفته اخیر بحث انتخاب شهردار سبزوار به داغترین موضوعات سیاسی و اجتماعی روز دیار سربداران تبدیل شده و خبرهای مربوط به این رویداد ، تیتر اصلی تعداد زیادی از رسانه های محلی غرب خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.

هر چند تقریباً تمام رسانه هایی که به موضوع انتخاب شهردار سبزوار ورود پیدا کرده اند ، خواسته یا ناخواسته ، به نفع یا علیه یک یا چندتن از نامزدهای تصدی پست شهرداری موضع گرفته اند و هیچیک اصول بی طرفی را رعایت نکرده اند ، با این حال در نتیجه فعالیت این رسانه ها در سبزوار فضای بسیار خوبی فراهم آمده است که نشان دهنده شدت حساسیت مردم شهر دیرینه های پایدار نسبت به تصمیمات مهمی است که می تواند بر سرنوشت این شهر تاریخی در حال حاضر و آینده تأثیرات فراوانی برجای بگذارد.

پیش از این نیز شهر سبزوار در کنار نقش های فرهنگی ، تاریخی و دانشگاهی خود ، همواره به عنوان یکی از مهمترین مراکز سیاسی شمال شرق کشور بعد از مشهد و حتی در کنار مشهد محسوب می شده است. این ویژگی در هفته های اخیر در رفتار رسانه ها و مردم محلی دیار سربداران به خوبی بروز یافته است که به صورت فعالی موضوع انتخاب شهردار شهری ، که زمانی پایتخت اولین حکومت شیعه دوازده امامی شرق ایران بوده است ، را پیگیری می کنند.

اما صرف نظر از آنچه رسانه های محلی سبزوار در زمینه انتخاب شهردار جدید سبزوار به آن می پردازند و مخاطبانشان نسبت به آن اظهار نظر می کنند ، یکی از اعضای جوان شورای شهرسبزوار نیز ، در اقدامی قابل تحسین از طریق صفحه رسمی خود در فیسبوک به صورتی نسبتاً لحظه به لحظه گزارش های خود را از اخبار این شورا به ویژه در زمینه انتخاب شهردار ارائه می کند.

مسعود پسندیده که پس از مهندس  جلال تعصبی دومین مدیر شهری آنلاین سبزوار است که در دنیای مجازی اینترنت فعالیت دارد ، این روزها گوی سبقت را در به روز بودن اینترنتی از تعصبی ربوده و اخبار و تحولات شورا را به صورتی پیوسته ، در صفحه رسمی خود در فیسبوک انتشار می دهد.

وی در آخرین پست فیسبوکی خود که مربوط به ساعاتی قبل است روند جلسه بررسی برنامه های حسین مقصودی شهردار پیشین سبزوار و نامزد کنونی شورای شهر را به شکلی که در ادامه خواهد آمد ، گزارش داده است.

گفتنی است انتشار این مطلب از فیسبوک مسعود پسندیده به معنای موافقت یا مخالفت مجله اینترنتی اسرارنامه با دیدگاه های این عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیست. اما از آنجایی که در حال حاضر این رسانه [فیسبوک پسندیده] تنها منبعی است که شهروندان سبزواری می توانند به صورت مستقیم نظرات و دیدگاه های یکی از اعضای شورای شهر خود را از طریق آن دنبال کنند ، اسرارنامه به بازنشر آخرین پست منتشر شده در فیسبوک پسندیده ، برای اطلاع آن دسته از مخاطبانی که عضو این شبکه اجتماعی نیستند ، می پردازد.

 لازم به توضیح است در صورتی که هواداران محترم سایر اعضای شورای شهر یا نامزدهای تصدی پست شهرداری سبزوار نیز اطلاعاتی در دسترس داشتند که مایل بودند ، در یکی از رسانه های محلی سبزوار منتشر شود ، اسرارنامه ، با این عزیزان نیز همکاری خواهد کرد.

و اینک متن کامل گزارش پسندیده در صفحه رسمی خود در فیسبوک :

 

گفتنی ها همه راز است... ولی خواهم گفت!

امشب در ششمین و هفتمین جلسه استماع برنامه های نامزدهای پست شهرداری سبزوار، آقایان حسین مقصودی و سیدرضا نوری در شورای اسلامی شهر حاضر شدند.
در جلسه عصر، آقای مقصودی جزوه ای از برنامه های خود را بین همکارانمان توزیع نمود و پس از ارائه دفاعیات نیم ساعته از دوران دوساله شهرداری اش در سبزوار، اقدام به رو خوانی از جزوه مذکور نمود.
برخلاف اغلب نامزدها که نیمی از زمان دو ساعته خود را به پرسش و پاسخ اختصاص می دادند، ایشان ترجیح داد یک ساعت و نیم روخوانی کند و فقط نیم ساعت را به پاسخگویی اختصاص دهد.
پس از دفاعیات غیرمنصفانه و جانبدارانه از دوران ریاستش در شهرداری و روخوانی از برنامه هایشان، اینجانب به عنوان گرداننده جلسه از تمامی حاضرین "کسب اجازه نموده" تا سئوالات خود را مطرح نمایم.
پس از کسب اجازه و سپاسگزاری از ایشان بخاطر حضور در شورا و ارائه برنامه، از ایشان پرسیدم:
"با توجه به اینکه شورای حاضر پس از اتمام دوره شهرداری شما و ضمن بررسی رزومه کاری تان، درخصوص انتخاب شما بعنوان شهردار رای گیری نمود و اکثریت شورا به شما رای منفی دادند. با چه هدفی برای نشستن پشت میز شهرداری تلاش دوباره می نمایید و از چه راهی می خواهید نظر همکارانمان را که یک بار به شما رای منفی داده اند را تغییر دهید؟
یکی از دلایل عدم رای اعتماد دوستانمان به شما تخلفاتی است که مثل دم خروس از گوشه رزومه شما بیرون زده است و شما مثل همیشه با تبرئه نامه هایتان پای قسم حضرت عباس را وسط می کشید..

آقای مقصودی،
تعداد سی و چهار نفر از هفتاد نفر اقوام و خویشان شما که در شهرداری مشغول به کار شده اند و لیستش را معاونت محترم فرماندار برای بازرسی استان فرستاده است را من از نزدیک می شناسم و اسامی شان را به همراه دارم... می شود بفرمایید در حالی که بسیاری از جوانان سبزواری با مدارک لیسانس و فوق لیسانس بیکار هستند، حضور این افراد که اغلب کم سواد و با مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند در پست های مختلف شهرداری را چگونه توجیه می کنید؟ آیا بهتر نبود در صورت نیاز به نیرو فراخوان می زدید تا نیروهای تحصیل کرده و کارآمد، به دور از هرگونه وابستگی خانوادگی به شما وارد بدنه شهرداری شوند؟


شاید شما راهی پیدا کرده اید که سیستم قضایی شما را تبرئه نموده است، اما این افراد وجود خارجی دارند و هم اکنون در شهرداری و سازمان های تابعه مشغول به کارند و نمی توانید حضورشان را انکار کنید!
آیا وظیفه بنده به عنوان نماینده مردم نیست که از شما بپرسم طبق چه ضابطه ای اقوام و خویشان خود را استخدام نموده اید؟
آیا شما این اجازه را به شورای اسلامی شهر می دهید تا اموال و دارایی شما و خانواده شما را، قبل و بعد از شهردار شدنتان مورد بررسی قرار دهد؟"

و چندین و چند سئوال دیگری که در این مدت توسط شهروندان و کاکنان محترم شهرداری به اینجانب گزارش می شد را از ایشان پرسیدم.
آقایان مقصودی و قلعه نوی که گویا خیلی خوب به وظیفه خود واقفند، با همراهی آقایان ارغیانی و کرامت، به سئوالات اینجانب اعتراض نمودند و فضای جلسه را متشنج نمودند تا ایشان احمدی نژاد وار از پاسخ دادن طفره برود!! جالب اینجاست که دوستانشان در سایت های محلی، فضا را جور دیگری ترسیم نموده اند که البته دور از "اخلاق خبرنگاری" است.

لطفا کسی پیدا شود و به من بگوید؛ اگر بنده به عنوان نماینده مردم و نایب رییس شورا حق سئوال کردن را ندارم، پس برای چه گرد هم آمده ایم؟ اصلا یکی نیست بگوید اگر ما وظیفه نظارت بر کار شهردار را نداریم، پس چه کاره ایم؟

آقایان محترم،
من نه مثل برخی دوستان وابسته به جناحی خاص هستم و نه مانند برخی، وام دار حمایت های مالی و معنوی حضرات.
نه مانند برخی آقایان، علیرغم ذکر و تسبیح، آن قدر پرونده ام مه آلود است که به تهدیدی، شب تا صبح تصمیمم را عوض کنم، نه مانند برخی برای مانور دادن در انتخابات مجلس آمده ام. نه ساختمان دار هستم و نه ساختمان ساز. آن قدر هم درس خوانده ام که در مقایسه با حضرات، سرافکنده نباشم. ادبیات کلامی ام از دیگران بهتر نباشد، ضعیف تر نیست.

من به نمایندگی از توده مردم و بدون حمایت هیچ شخصیت سیاسی، اجتماعی و مذهبی و بدون حمایت هیچ سازمان و ارگانی به عضویت شورای اسلامی شهر سبزوار درآمده ام تا از حقوق مردم دفاع کنم. تا همین سئوالات را بپرسم. تا اگر خطایی دیدم، اغماض ننمایم. چرا که حق صیانت از رای مردم و بیت المال بر دوش ماست.

لذا، خدمت همه شهروندان عزیز سبزواری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر سبزوار به صراحت اعلام می نمایم با هیچ جناح و دسته و باند و گروه و فراکسیونی که قرار باشد در آن حق مردم ضایع گردد و ظلم به مردم نادیده انگاشته شود، هیچ نزدیکی نخواهم داشت و بر همان وعده زمان انتخابات پایبند خواهم بود که نسبت به اتفاقات جاری در شهر و شورا و شهرداری "دهن لق" باشم و عموم مردم را در جریان تصمیم گیری های شهری قرار دهم.
چرا که باور و یقین من است که "دانستن حق مردم است."

"من و هم صحبتی اهـــل ریـا، دورم بـاد
از گرانان جهان رطل گران ما را بس"

در اولین فرصت مدارک مربوط به موضوع مذکور را در همین صفحه ارائه خواهم داد. سپاسگزار "حمایت" دوستان و "انصاف" منتقدانم.

منبع : صفحه رسمی مسعود پسندیده در فیسبوک

لازم به توضیح است ، این پست مسعود پسندیده در فیسبوک تا به حال چندین نظر موافق و مخالف از جانب مخاطبان صفحه شخصی وی را برانگیخته است. که بعضی از این نظرات قابل توجه و تأمل است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دعوت از ظریف و اشتون برای شرکت در مذاکرات تعیین شهردار سبزوار

نظرت را بنویس
comments

جلالی

حسین قاسمی بروجردی:: تکلیف بلوک های 8 ، 9 و 10 شهرک توحید چه زمانی روشن می شود؟ / مسئولان باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند، زیرا ما پس اندازمان را به امید خانه دار شدن هزینه کرده ایم جناب آقای مقصودی در زمان تصدی شهرداری وبازدید از محلهای 8و9و10شهرک توحید و قول مساعد شما جهت آبادانی این محلها که در سال 84از طریق مزایده شهرداری ثبت نام کرده ایم را دادید متاسفانه مسولین شهرداری چون ذینفع نیستند بهانه های فراوان میگیرند زمان مزایده تمام ارکانها (سازمان آب وبرق وگاز و..) این اسناد را امضا کرده اند اگر امکان دارد کوچه خیابانها این محلها آسفالت کنند تا مردم بیایند و شروع به ساخت وساز کنن * * * فقط این را بگویم اگر یکی از مسولین ویا کارکنان شهرداری ذینفع بود الان بهترین نقطه شهرمیشود اگر سال 84 آنها هم در صف مزایده بودند و با پس انداز اندک خود میخریدند الان همه امکانات در آن نقطه بود فقط دعا کنید هر جایی که میخرید کارکنان شهرداری هم داشته باشند واگرنه به عناوین مختلف مثل بودجه نداریم مسیر سیل بند وامکانات آب وبرق گاز نیست بهانه میگیرند حالا جواب یک یک آنها را خدمتتان میگویم اگر مسیر سیل بند است پس فاز 2که زیز پای آن قرار دارد چرا مجوز به آنها دادند 2 اگر مزروعی است چرا با متراژ 250مترداده اند 3-در زمان مزایده همه ادارات (گاز برق وآب)همه تفاهم نامه را امضا کردند میتوانید از آقای محمد دولت آبادی معاون فنی شهردار وقت سوال کنید 4-مصوبه شورا نیز 23378تاریخ1392-4-01وشهرداری49799تاریخ1392-08-03که با پیگیریهای ونامه های اهالی شهر این نامه ها تصویب شد متاسفانه شهردار منطقه دو آقای کوشکی اصلا جواب نمیداند وکارشکنی میکرد ویک با تلفنی هم تماس داشتیم فرمودند هر چیزی که شهردار بگوید قرار نیست من اجرا کنم اینها باید در پیشگاه خدا پاسخکوباشند چرا که همه با پس اندار اندک خود به امید خانه دار شدند بودند ولی متاسفانه ....... جناب آقای درقدمی خبرنگار محبوب شهر سبزوار خواهش میکنم این را در شبکه سراسری پخش کنید تا کمی به فکر بیفتند

حسین قاسمی بروجردی

حسین قاسمی بروجردی:تکلیف بلوک های 8 ، 9 و 10 شهرک توحید چه زمانی روشن می شود؟ / مسئولان باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند، زیرا ما پس اندازمان را به امید خانه دار شدن هزینه کرده ایم جناب آقای مقصودی در زمان تصدی شهرداری وبازدید از محلهای 8و9و10شهرک توحید و قول مساعد شما جهت آبادانی این محلها که در سال 84از طریق مزایده شهرداری ثبت نام کرده ایم را دادید متاسفانه مسولین شهرداری چون ذینفع نیستند بهانه های فراوان میگیرند زمان مزایده تمام ارکانها (سازمان آب وبرق وگاز و..) این اسناد را امضا کرده اند اگر امکان دارد کوچه خیابانها این محلها آسفالت کنند تا مردم بیایند و شروع به ساخت وساز کنند فقط این را بگویم اگر یکی از مسولین ویا کارکنان شهرداری ذینفع بود الان بهترین نقطه شهرمیشود اگر سال 84 آنها هم در صف مزایده بودند و با پس انداز اندک خود میخریدند الان همه امکانات در آن نقطه بود فقط دعا کنید هر جایی که میخرید کارکنان شهرداری هم داشته باشند واگرنه به عناوین مختلف مثل بودجه نداریم مسیر سیل بند وامکانات آب وبرق گاز نیست بهانه میگیرند حالا جواب یک یک آنها را خدمتتان میگویم اگر مسیر سیل بند است پس فاز 2که زیز پای آن قرار دارد چرا مجوز به آنها دادند 2 اگر مزروعی است چرا با متراژ 250مترداده اند 3-در زمان مزایده همه ادارات (گاز برق وآب)همه تفاهم نامه را امضا کردند میتوانید از آقای محمد دولت آبادی معاون فنی شهردار وقت سوال کنید 4-مصوبه شورا نیز 23378تاریخ1392-4-01وشهرداری49799تاریخ1392-08-03که با پیگیریهای ونامه های اهالی شهر این نامه ها تصویب شد متاسفانه شهردار منطقه دو آقای کوشکی اصلا جواب نمیداند وکارشکنی میکرد ویک با تلفنی هم تماس داشتیم فرمودند هر چیزی که شهردار بگوید قرار نیست من اجرا کنم اینها باید در پیشگاه خدا پاسخکوباشند چرا که همه با پس اندار اندک خود به امید خانه دار شدند بودند ولی متاسفانه .......جناب آقای درقدمی خبرنگار محبوب شهر سبزوار خواهش میکنم این را در شبکه سراسری پخش کنید تا کمی به فکر بیفتند23 تير 1395 - ساعت 22:51rn

محمد

چی داری میگی خودت هم که کلی آدم وارد شهرداری کردی برو فضای سبز رو ببین و یا خدمات تا کی میخوای مردم رو گول بزنی

سلام واقعا این مسعود پسندیده کیه؟ از قیافش که معلومه ادم صادقی نیست شعارش قشنگه ولی ..... من سابقه این .................رو دارم بهترین کار اینه که بهشون اعتماد نکنید

mostafa

پسندیده .دمت گرم

ناشناس

ممنون

ع الف

مسعود عزیز برادر خوبم .تو هنوز اول راهی .اینده ی درخشانی خواهی داشت.چرا بااین حرفهای کوچک ازبزرگی خودت کم میکنی.حرف تازه ای نیست.هر کسی اول اقوام خودش را ......چون اطمینان حرف اول رامی زند.خودشما چرا رئس دفتر را از محرم خود انتخاب کردی؟ چون مردم حرف نداشته باشند که بزنند.هرکسی اقوام خودش رابه کار مشغول کند.بیکاری ازبین خواهد رفت.ازبرکات اقتصاد خوب شهر..سیل عظیمی از همشهریان درسبزوار.مشهد.توحیدشهر.وجدیدن دربابلسر دنبال ویلا هستند.از دیگران چه گله ای؟برادر عزیزم اینده سبزوار به شما امید بسته است.عزت شما بیشتر ازاین ارزشمنداست که بخواهی کوچکان درباره ی شما قضاوت کنند.نگذار....نگذار....

صادره از جوین

با سلام خیلی برام جالب بود هیج شناختی از آقای پسندیده ندارم از فرمایشاتشان لذت بردم ایول سبزوار همیشه در تاریخ آدمهای بزرگی به جامعه بشریی تقدیم کرده اسم سبزوار بزرگه جایگاه سبزوار باید توسط فرزندانی چون پسندیدهای بامنش اسلامی با فرهنگ و قهرمان اداره شود درود بر شما وامثال شما ها شماها ظریفهای ـآینده اید شماها رحیم پور ازغدی های آینده اید. .نان به نرخ روز نمی خورید به نرخ ارزشش میخورید.. امام حسین علیه السلام فرمودند دین ندارید آزاده باشید .

حتما\" تو هم جيره خور مقصودي هستي

آق مسعود اگه صفحه داری حداقل صفحه نذار

آق مسعود فیسبوک یک چیز غیرقانونیه که شما چون ظاهرا اصلا با قانون خیلی میونه خوبی ندارید قانون شکنی کردید و رفتید راحت تو فضای فیسبوک برای خودتون صفحه درست کردید تا بتونید راحت پشت سر بقیه صفحه بگذارید و چون مقصودی اهل این جلف بازیا نیست اقا مسعود شما چشم ایشونو دور دیدید و هر چی خواستید نوشتید ولی بدونید غیبت کردن همین چیزاست دیگه شما پشت سر مقصودی تو فیسبوک که اون بیچاره دسترسی نداره رفتی غیبت کردی که نمی تونه هم جواب بده. دست ازاین عوام فریبیات بردار مردم خنگول نیستن کارای غیرقانونی تو هم بیشتر از مقصودی نباشه کمتر نیست. خلاصه اگرم صفحه داری تو فیسبوک برو نوش جانت اینکارا به درد امثال شما ها می خوره ولی حداقل واسه دیگران صفحه نذار

نامی فرد

اینکه گزارش میدن قابل تحسینه و واقعا از صداقت و راسخیتش خوشم اومد ولی آدمایی مثل ایشون زود دشمن پیدا می کنند ولی امیدوارم همه مسئولا اینجوری باشند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما