مقصودی بازهم تیتر یک رسانه های محلی سبزوار شد/ این روزها در شهر چه می گذرد ؟

 حسین مقصودی ، شهردار پیشین سبزوار که در مدت دوسال حضورش در ساختمان باغ ملی شهر دیرینه های پایدار ، صرف نظر از ارزیابی مثبت یا منفی ، کارنامه فعالی را از خود به نمایش گذاشت و به یکی از خبرسازترین مدیران ارشد غرب خراسان رضوی تبدیل شد ، این روزها مجدداً تیتر یک بسیاری از رسانه های خبری دیار سربداران را به خود اختصاص داده است.

عجیب اینکه چند مورد از رسانه هایی که به موضوع انتخاب شهردار جدید سبزوار در شورای چهارم به صورت حرفه ای و فعال ورود پیدا کرده اند ، هیچ یک نتوانسته اند بی طرفی خود را نسبت به این مدیر سابق شهری سبزوار ، حفظ کنند و همه یا به صورت مشخصی در مسیر تخریب و مخالفت علنی با وی برخاسته و یا در حمایت و ستایش از اقدامات وی افراط می کنند.

و این افراط  و تفریط ها در موافقت یا مخالفت با مقصودی به گونه ای است ، که هر مخاطب بی طرفی را به این گمان وامی دارد که گویی در بعضی رسانه های محلی سبزوار ، مسائل بیش از حد شخصی شده است.خصوصا اینکه گاهی اتهاماتی علیه بعضی چهره های سرشناس نظیر حسین مقصودی ، مسعود پسندیده یا دیگر اعضای شورای شهر یا حتی سایر شخصیت های محلی سبزوار مطرح می شود که واقعا کسی جز خود آن افراد مطرح کننده اتهامات ، نمی تواند به میزان صحت این اتهامات پی برده و اطمینان داشته باشد.

چنین است که مخاطبان بی طرف ، پس از مشاهده این گونه مطالب و نظرات هر نوع احتمالی ، از جمله دروغ گویی و تهمت زنی از سر کینه توزی و خصومت های شخصی را می توانند به بعضی از این گونه ادعاها ، نسبت دهند.

متأسفانه ، این جریان دور از اخلاق که اخیرا به راه افتاده است و توسط بعضی رسانه ها(اعم از موافق یا مخالف) بدان دامن زده می شود ، در صورت ادامه پیدا کردن می تواند ذهن بعضی از مخاطبان تلقین پذیر را نسبت به همه امور بدبین و مشوش سازد که نتیجه آن چندان خوشایند نخواهد بود.

زیرا به هرحال هر چه باشد و نباشد حسین مقصودی دو سال تمام شهردار سبزوار بود و در آن مدت اعضای 7 نفره شورای سوم و همه مقامات و دستگاه های قانونی فعلی نیز در شهر وجود داشتند. لذا وارد آوردن بعضی از اتهامات بسیار سنگین به این شخصیت حقوقی ، در واقع فقط نقد مقصودی نیست ، بلکه نقدی بر همه دم و دستگاه اداری و سیاسی شهرستان است که اگر همه این نقدها با همین شدت واقعیت داشته باشد ، بسیار نگران کننده است و می بایست قبل از آنکه مردم به تدریج به این نتیجه برسند که خانه از پای بست ویران است ، تأمل ، آسیب شناسی و تجدید نظری جدی از جانب تمام مسوولان ارشد ، رسانه ها ، دلسوزان و کلیه نخبگان فرهنگی و اجتماعی  دیار سربداران صورت بگیرد.

و در صورتی هم که این نقدها صحیح نباشد و یا حداقل تا به این اندازه ، شدت نداشته باشد ، مطرح شدن همه این انتقادات با این شدت و جدیت ، می تواند جنبه عوام فریبی و تلاش برای خود قهرمان سازی و یا تسویه حساب های شخصی توسط بعضی افراد و جریان های موجود ، با بعضی افراد و جریان های دیگر را به خود بگیرد.

اما به هرحال هر کدام از این حالت ها که باشد ،  مانند بسیاری از مواقع دیگر ، این چند روز سراسر التهاب نیز به زودی سپری خواهد شد و بسیاری از آنچه این روزها گفته و شنیده می شود ، اگر به طور کامل فراموش نشوند ، به لایه های زیرین یادها فرو می رود و مجدداً روابط معمولی از سر گرفته می شود .

حتی به احتمال زیاد شرایط دوباره آنقدر عادی می شود که چهره های خشمگینی که این روزها علناً در  مقابل یکدیگر ایستاده اند ، در صورتی که از سیاست و هوشمندی اجتماعی مناسبی برخوردار باشند ، مجددا ظاهر دوستانه ای پیدا می کنند و در این میان آنچه می ماند ، شهر است و مردمی که بیش از همیشه نسبت به مسائل شهر و شورا و شهردار خود حساس شده اند.

امید که در معرکه فعلی سیاسی و اجتماعی این روزهای سبزوار به عنوان شهری که همواره در کنار نقش های فرهنگی ، دانشگاهی و تاریخی خود ، یکی از کانون های مهم جریان ها و فعالیت های مختلف سیاسی در شمال شرق کشور بوده است ، طرفین درگیر اعم از چهره های سرشناس ، رسانه ها و مخاطبان مردمی رسانه ها ، به گونه ای رفتار کنند ، که بعد از سپری شدن این روزها ، روی نگاه کردن به چشم یکدیگر را داشته باشند و از برخی اشتباهات و غرض ورزی های احتمالی ، در نزد وجدان خود ، شرمنده  و سرافکنده نباشند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مسعود پسندیده در فیسبوک خود درباره حسین مقصودی چه نوشت؟

نظرت را بنویس
comments

حسین زاده و کشک و کوشکی

این حرفا همش بی خوده شهردار از قبل معلومه کوشکیه اونم چون حاج قاسم پشتشه . اعضای شورام رو حرف حاج قاسم حرف نمی زنن چون پول داره و با پولش نهایتا می تونه همه رو تطمیع کنه اگه تطمیع نشدن تهدید کنه.همه این جلسات و بگیر و ببندا هم دیگه کشکه فقط برای بازی دادن شما اصحاب .....رسانه و ما مردم .... تر سبزواره. والسلام نامه تمام

نقد

مگه شک دارید که خانه از پای بست ویران است. تازه فقط که سبزوار اینطوری نیست.مگه فکر کردید تو کشور وضعیت بهتری وجود داره؟ الان 4 ماه است روحانی امده رو کار هنوز استاندار خراسان رضوی در بلا تکلیفی است بله دقیقا همه این سر و صداهایی که میشه فقط نقد مقصودی نیست کلا اکثر مدیران در سبزوار در استان و کشور الوده به انواع .................. هستند.و مقصودی فقط مشتی است نشانه خروار ها خروار

خب این وسط کم کاری از مسئولانه از رسانه هایی مثل سبزوار نیوز که از قبل هم انتظار نداشتیم باقی هم دارن کارشون رو انجام میدن دلیل نمیشه چون مسئولان نمیرسن درست به این مسائل شما بگب رسانه ها نباید حرف بزنن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما