شیوه های عجیب برای انتخاب شهردار

آیا روند طولانی انتخاب شهردار سبزوار از حکمیت در شورا به شیریا خط می رسد؟

در واپسین روزی که اعضای 13 نفره شورای شهر سبزوار ، می بایست طبق قانون ، شهردار دیار سربداران را معرفی کنند ، برای انتخاب بهترین گزینه شهرداری ، آنقدر با یکدیگر اختلاف نظر داشتند که تصمیم گیری را به حکمیت سپردند.

این تصمیم شورای شهر باعث بروز برخی انتقادات در میان بعضی از اعضای شورای شهر و همچنین بعضی از مخاطبان رسانه های اینترنتی سبزوار شده است .

منتقدان این روش را یک روش قرون وسطایی بر می شمارند که عملا حق رأی را از تعدادی از منتخبان مردم در شورای شهر می گیرد و تصمیم گیری را تنها بین چند نفر از اعضا محدود می کند.

اما عده ای دیگر بر این عقیده اند ، که در شرایطی که اختلاف آرا و نظرات بسیار بالاست و اکثریت اعضا به هیچ نتیجه قابل قبولی نمی رسند ، راهی جز متوسل شدن به روش حکمیت وجود ندارد.

اما طبق آخرین اخبار منتشر شده در رسانه های خبری سبزوار ، اعضای شورای شهر، امروز 12 آذرماه 92 ، بعد از سه ماه بحث و بررسی با استفاده از روش حکمیت نیز ، که معمولا روشی غیرمعمول در این گونه جلسات است ، به تصمیمی نهایی برای انتخاب شهردار دومین شهر مهم سیاسی و اداری خراسان رضوی نرسیدند.

در اینجا لازم به یادآوری است که استفاده از روش حکمیت تنها روش عجیب انتخاب شهردار نیست. بلکه حتی در بعضی دیگر از نقاط جهان ، انتخاب شهردار با روش های عجیب تر دیگری نظیر شیریا خط ، هم انجام می شود. در همین زمینه بعضی سایت های اینترنتی و روزنامه های کشور نوشته اند:

انتخاب شهردار با شیر یا خط در فیلیپین!

جام‌جم آنلاین: در شهر سان تئودورو در جزیره میندورو در مركز مجمع الجزایر فیلیپین انتخاب شهردار با شیر یا خط انجام شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات منحصربفردی در یك شهر فیلیپین برگزار شد. در واقع، به دلیل اینكه تعداد آرای دو نامزد نهایی انتخبات شهرداری كاملا برابر بود، كار گزینش شهردار به شیر یا خط كشید.

مارویك فرارن عضو لیبرال حزب اكثریت حاكم بر پارلمان فیلپین به عنوان شهردار سان تئودورو با 16 هزار جمعیت انتخاب شد. با توجه به اینكه آرای او رقیبش كاملا برابر بودند دو طرف توافق كردند كه با شیر یا خط پیروز انتخابات مشخص شود.

سه نوبت شیر یا خط انجام گرفت كه مارویك فرارن با دو پیروزی در برابر یك پیروزی حریفش به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد.

در پایان، دو رقیب دست یكدیگر را فشردند و فرد مغلوب برای فرارن در انجام وظایفش آرزوی موفقیت كرد.

منبع : بولتن نیوز


اما مجله اینترنتی اسرارنامه به عنوان اولین مجله تحلیلی غرب خراسان رضوی امیدوار است ، هنوز که کار شورائیان برای انتخاب شهردار ، به مرحله شیریا خط انداختن نرسیده است ، 13 عضو شورای چهارم سبزوار حداقل بتوانند با استفاده از همین روش حکمیت ، اولین و مهمترین تصمیم دوران 4 ساله کاری خود را اتخاذ کنند و مدیریت دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار با وجه شناخته شده ملی در عرصه های فرهنگی ، دانشگاهی ، تاریخی و سیاسی و اجتماعی را به دست مدیری با کفایت و تدبیر بسپارند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دعوت از ظریف و اشتون برای شرکت در مذاکرات تعیین شهردار سبزوار

نظرت را بنویس
comments

نامی فرد

اگر آقای مقصودی بگذارد گزینه هایی مثل دکتر طالبی و طاهرپور رو میشه با منطق انتخاب کرد.ولی چه کنه شورا با این مقصودی صندلی دوست!!

مفتح

بهترین کنایه ای بود که می شد به شورا گفت
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما