پاسخ تعصبی به نامه سرگشاده پسندیده /

اتخاذ رویکرد فرار به جلو و رفتار غیر منطقی از جانب بعضی از اعضای شورای شهر سبزوار


در هفته های اخیر که موضوع انتخاب شهردار جدید دارالمومنین سبزوار توسط شورای چهارم شهر ، سوژه داغ مهمترین رسانه  های خبری و تحلیلی غرب خراسان رضوی بوده است ، شاهد انتشار نامه سرگشاده ای از مسعود پسندیده یکی از اعضای جوان و جدید شورای 13 نفره شهر سبزوار به جلال تعصبی دیگر عضو این شورا بودیم که در این نامه پسندیده  به رویکرد تعصبی در حمایت از حسین مقصودی شهردار پیشین سبزوار ، انتقاد  کرده بود . اما خود این نامه سرگشاده پسندیده ، توسط یکی از رسانه های محلی سبزوار و مخاطبانش با انتقاداتی مواجه گردید و از آن به عنوان شب نامه های فیسبوکی تعبیر شد.برای مطالعه متن این نامه روی اینجا کلیک کنید.

گذشته از این واکنش رسانه ای ، خود تعصبی نیز متقابلا در یک مصاحبه با خبرنگار وبسایت سبزوارنیوز ، به این نامه سرگشاده همکار جوان خود در شورا پاسخ داد و رفتار این روزهای بعضی از اعضای شورای چهرام را نوعی فرار به جلو توصیف کرد و آن را غیر منطقی دانست.
بخش هایی از مصاحبه تعصبی در ارتباط با نامه سرگشاده پسندیده که در سبزوارنیوز منتشر  شده ، به شرح زیر است. البته باز نشر اظهارات تعصبی در این مجله به معنای موافقت یا مخالفت اسرارنامه با دیدگاه های مطرح شده در آن نیست:

مهندس جلال تعصبی با بیان این که نامه ای از سوی مسعود پسندیده تا این لحظه دریافت نکرده است این پرسش را مطرح کرد که کسانی که درخواست علنی برگزار شدن جلسات انتخاب شهردار را امضاء نکرده اند، چطور حالا این بهانه را علت عدم حضور خود معرفی می کنند؟
وی با اعلام اینکه این گونه حرکات فرار به جلو است به سبزوارنیوز گفت: غیبت اعضاء در جلسات گاها طبیعی است اما اینکه در توجیه غیبت 5 عضو گفته شود دلیل نیامدنشان به صحن شورا به این علت بوده است منطقی نیست.
از ایشان می پرسم که چرا جلسه نهایی باید غیرعلنی برگزار شود نیز اظهار داشت: در همان درخواست 9 عضو شورا اعلام کردیم که بنا به هردلیلی جلسه پایانی اگر غیرعلنی از سوی رییس شورا تشخیص داده شود، قابل توجیه است و ملاحظه کردید حضور خبرنگاران در جلسات خیلی از موارد را آشکار کرد و به عقیده من عالی بود.
وی با بیان اینکه فرصت سوزی و تأخیر در معرفی شهردار حربه جالبی برای جلب نظر سایر افراد نخواهد بود، اذعان داشت: در این سه ماهه اخیر اتفاقاتی افتاد که زیبنده شهرمان نیست و البته باید توجه داشت که این برنامه ها برای نخستین بار در سبزوار اتفاق می افتد و شاید واقعا برخی کنش و واکنش ها، قابل پیش بینی نبود، اما امیدوارم بزودی با توجه به تذکر استانداری خیلی زود و حتی همین فردا (جمعه) جلسه با حضور همه اعضاء محترم برگزار شود.
جلال تعصبی در پاسخ به این سوال که اگر استانداری پس از موعد مقرر خود مبادرت به معرفی شهردار کند ، واکنش شما به عنوان عضو شورای شهر چیست؟ گفت: این حق طبیعی و قانونی استاندار است که در این خصوص وارد عمل شود.

منبع : سبزوارنیوز

گفتنی  است جلال تعصبی یکی از چهره های سرشناس اجتماعی در دیار سربداران است که هرچند در سنین میانسالی به سر می برد و به دلیل حضور در دو  دوره از شورای  اسلامی شهر سبزوار ، بعد از افرادی نظیر حسین زاده ، کارگری و ......به عنوان یکی از اعضای پیشکسوت این شورا محسوب می شود ، با این حال [با وجود این پیش کسوتی] به دلیل برخورداری از بعضی ویژگی ها در رفتار و شخصیت خود ، همواره به عنوان یکی از چهره های محبوب شورای سبزوار نزد جوانان و قشر تحصیل کرده این شهر مطرح بوده است.
شاید یکی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت تعصبی در میان قشر  جوان  و تحصیل کرده شده است ، نوع جدید و به روز ارتباط  وی با مردم سبزوار از طریق وبلاگ های شخصی خود در اینترنت از چند سال گذشته تا کنون باشد.
در واقع تعصبی اولین مسئول شهری سبزوار است که رسما در اینترنت حضور پیدا کرد و در رابطه با مسوولیت خود در شورای شهر ، در قالب  ارائه گزارش عملکرد و یا پرسش و پاسخ با شهروندان ، با مردم دیار سربداران تعامل موثری برقرار نمود..
این پیشتازی تعصبی درتمام مدت شورای سوم تا سال 92 و آغاز به کار شورای جدید ادامه یافت.تا اینکه در چهارمین دوره شورای سبزوار مسعود پسندیده با تأسیس صفحه رسمی خود در فیسبوک این رکورد را شکست.
اما همچنان  جایگاه منحصر به فرد تعصبی به عنوان اولین مسوول شهری سبزوار که فعالیت در دنیای مجازی اینترنت را آغاز کرده و به صورت چشمگیری ادامه داده ، به قوت خود باقی است.
تعصبی اما اینک چند مدتی است که به دلیل نظرش در حمایت از حسین مقصودی برای به دست گرفتن مجدد سمت شهرداری سبزوار ، از جانب شماری  از مخالفان و موافقان شهردار پیشین سبزوار به  صورت همزمان هم مورد انتقاد و هم مورد تحسین قرار گرفته و اکثر نگاه ها طوری  به سمت وی معطوف شده است که نشان دهنده انتظار بالای هر دو طرف از این عضو شاخص  شورای شهر سبزوار است.
البته به نظر  می رسد اکثر موافقان و مخالفان رویکرد تعصبی در حمایت از شهردار پیشین سبزوار ، اصلا به دنبال بررسی دلایلی که وی برای این تصمیم دارد ، نیستند. بلکه فقط هر دو طرف ، سعی می کنند از طریق ابزارهای  رسانه ای که در اختیار دارند ، تعصبی را برای تغییر یا تثبیت نظر در مسیر دلخواه خود ، تحت فشار قرار دهند.
اینک باید دید این مهندس و معلم پیش کسوت سبزواری که حضورش در دو دوره از شورای شهر وی را به یکی از چهره های شاخص مدیریت شهری نیز بدل کرده است  در مقطع حساس کنونی چگونه از پس یکی از مهمترین تصمیمات خود در رابطه با مدیریت شهری سبزوار بر می آید؟
آیا تعصبی و البته همه 13 نفر عضو شورای چهارم سبزوار در این بحبوهه سر برآوردن انواع شبهه ها و شایعه ها درباره بعضی شخصیت ها و مسائل جاری دیار سربداران ، که تشخیص صحیح حق و باطل را درباره آنها به شدت دشوار کرده است ، از میدان خطیر تصمیم گیری با سربلندی بیرون می آیند یا انتخاب نهایی آنها طوری خواهد بود که باعث شود ، تا مدت های طولانی ، سنگینی نگاه نا امید و قهرکرده ، هزاران شهروند سبزواری که در انتخابات 92 به آنها اعتماد کرده اند ، را روی وجود خود احساس کنند؟
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

در آزمون مهم انتخاب شهردار: اعضای شورای شهر سبزوار محبوب مردم یا مدیون مردم؟

نظرت را بنویس
comments

قاضی

شورش ندید قضیه رو خواهش می کنم. موضوع اصلی چیز دیگه ایه به اون بپردازید چرا تعصبی دلایل خودشو برای حمایت از پسندیده توضیح نمیده؟اقای پسندیده تو نامه سرگشاده ای که نوشته توضیح داده چرا با مقصودی مخالفه. اما اقای تعصبی تو جوابی که داده اصلا دلایل موافقت خوش با مقصودی رو توضیح نداده و فقط سعی کرده بعضی همکاراشو در شورا زیر سوال ببره این که نشد اقای تعصبی خوب اگه مقصدی واقعا خوبه دلایلتو بگو چرا با بقیه دعو ا می کنی

حق گو

دليل : كارهاي آقاي مقصودي براي شهرمون واقعا آيا اونا رو نمي بينين يا خودتونو به نديدن مي زنيد!!!!

دوست عزیز بنام " سبزوار " از کجای مصاحبه فوق دریافتید که تعصبی گفته پسندیده نامه را امضاء نکرده که شما ایشان را دروغگو پنداشته اید . اتفاقا چون آقای پسندیده نامه مزبور را امضا کرده انتظار بهانه عدم حضور در جلسه از ایشان نمی رفته است

از متن بالا کپی شده است.

مهندس جلال تعصبی با بیان این که نامه ای از سوی مسعود پسندیده تا این لحظه دریافت نکرده است این پرسش را مطرح کرد که کسانی که درخواست علنی برگزار شدن جلسات انتخاب شهردار را امضاء نکرده اند، چطور حالا این بهانه را علت عدم حضور خود معرفی می کنند؟

سبزوار

آقای تعصبی دروغ نگویید. آقای پسندیده نامه علنی شدن را امضا زدند و تصویرش در سایت ها موجود می باشد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما