پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به مناسبت روز دانشجو

رئیس دانشگاه شانزدهم آذرماه به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. مجله اینترنتی اسرارنامه به همین مناسبت ضمن تبریک این روز به همه دانشجویان فرهیخته کشور به ویژه دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان ، متن کامل پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار را به نقل از وبسایت رسمی این دانشگاه ، منتشر می کند :



«به‌نام خدا»



 16 آذر كه یادآور درك عمیق سیاسی و ایستادگی و رشادت دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه است، ‌بیانگر این مطلب است كه دانشجوی مسلمان، هیچ‌گاه از مبارزه علیه هرگونه ظلم و سلطه‌گری كوتاه نیامده و همواره در گذر زمان، فریاد ضد استكباری خود در همراهی با ملت غیور و بزرگوار ایران اسلامی به گوش جهانیان رسانیده است.

 بدون شك حركت دانشجوی مسلمان در این راستا نشانه‌ای از الگوگیری او از سیره‌ی سیاسی-الهی امام راحل و فهم عمیق نصایح امام‌گونه‌ی رهبر معظم انقلاب و نیز پیروی از خط سرخ شهادت می‌باشد، به‌طوری كه در میان انبوه تبلیغات مسموم دشمنان اسلام و انقلاب و ایران اسلامی، با صلابت، روحیه‌ی استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و استكبارستیزی خود را حفظ كرده است.

 آنچه مسلم است امروز استكبار جهانی به‌همراهی صهیونیسم بین‌المللی سعی دارد پیوندهای عمیق دانشجوی مسلمان با خط ولایت را سُست كرده و او را درگیر مسائل حاشیه‌ای نماید تا درنتیجه از حركت شتابان او به‌سوی پیشرفت‌های شگرف علمی جلوگیری نماید.

 اگر دیروز شاهد به‌راه‌ انداختن غائله‌های خانمان‌براندازی همچون كودتاها، ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ تحمیلی بودیم، امروز شاهد حذف فیزیكی دانشمندان هسته‌ای كشورمان هستیم. هیچ توجیهی را نمی‌توان برای آن داشت مگر همین كه دشمن، هدفی جز متوقف‌كردن این حركت شتابان ندارد و بدیهی است كه در این شرایط، وظیفه‌ی فرهیختگان كشور به‌طور اعم و جوانان عزیز و گرانمایه‌ی دانشجو به‌طور اخص، چندین برابر شده و ایجاب می‌كند كه نسبت به تقویت پایه‌ها و بُنیه‌های علمی خود تلاشی مضاعف داشته باشند.

 اینجانب ضمن اظهار ارادت و خلوص نسبت به تمامی دانشجویان عزیز، این روز بزرگ را به تمامی آنان، مخصوصاً دانشجویان گرامی واحد سبزوار تبریك و تهنیت عرض كرده و از خداوند متعال توفیق روز‌افزون آنان را در كسب مدارج علمی خواستارم. باشد تا با عزم و اراده‌ای قوی و نیز اتحاد و یكپارچگی و با هدف قراردادن توسعه‌ی علم و فنّاوری به كمك یكدیگر، زمینه‌ی ایجاد كشوری درخور حضرت حجّت‌(عج) را فراهم آوریم. انشاءالله...

 


 دكتر محمود غفوری‌نژاد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


 

منبع : وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما