گلایه فرماندار از برخی نشریات محلی نیشابور / حاشیه های برگزاری کنسرت های موسیقی در نیشابور

مدتی است که تصمیم مسئولان ارشد نیشابور برای سخت گیری یا ممانعت از برگزاری کنسرت های موسیقی باعث بروز اعتراضاتی در میان هنرمندان محلی این شهردیرینه خراسان شده است.

فرماندار نیشابور اخیرا در واکنش به این اعتراضات ، دلایل اتخاذ این رویکرد را توضیح داد و گفت : مخالف کنسرت موسيقي نيستيم، اما اشاعه فساد در سايه اجراي برنامه هاي هنري را نمي توانيم تحمل کنيم.

اسفندیار جلایری همچنین افزود: هنگام اجراي يک کنسرت موسيقي با حضور در فرهنگسرا آشکارا ديدم برخي حضار مسائل اخلاقي را رعايت نمي کردند.

وي اظهار داشت: به خوانندگان و گروه آن ها کاري نداريم چرا که اين افراد در صداوسيما و جلسات ادارات دولتي، برنامه اجرا مي کنند ولي وقتي در اجراي کنسرت ها، آسيب هاي اخلاقي ديده مي شود، نمي توانيم بي توجه باشيم. (منبع)

علی رغم ارائه این توضیحات ، رویکرد مقامات ارشد اجرایی در شهرستان نیشابور در رابطه با موسیقی ، همچنان باعث اعتراضاتی از جانب بعضی هنرمندان  و رسانه های محلی این شهر شده و قضیه تا بدانجا ادامه یافته است که فرماندار این شهرستان ، اخیرا نسبت به عملکرد برخی رسانه های محلی نیشابور که از دیدگاه وی به همه مسائل نگاه سیاسی و گروهی  دارند ، گلایه کرده است.

متن اظهارات اخیر اسفندیار جلایری که توسط وبسایت عطارنیوز یکی از رسانه های الکترونیکی نیشابور ، منتشر شده ، به شرح زیر است:

 

گلایه فرماندار نیشابور از برخی نشریات محلی

معاون استاندار و فرماندار نیشابور، با اشاره به اتفاقات اخیر مربوط به برگزاری کنسرت موسیقی در شهرستان و حاشیه های آن با گلایه از برخی رسانه ها گفت:از بعضی ها که درک درستی از حق ندارند و در همه مسائل نگاه سیاسی و گروهی دارند، و رسانه های ماهم که به غلط به آن دامن می زنند،گلایه دارم.

به گزارش عطار نیوز،اسفندیار جلایری شب گذشته در مراسم یادواره دانشجو شهید محمدرضا چمنی که به مناسبت روز دانشجو در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار شد، با تبریک روز دانشجو به دانشجویان ، اظهارکرد:شهدا با ایثار جان وخون خود رفتند وخدایی شدند، کاری نکنیم که خدایی نکرده شرمنده شهدا بشویم.

وی افزود:هنر و هنرمن همین شهدا هستند که با نثار خون خود حماسه آفریدیند واما آنهایی که ماندند ومی مانند باید راه این هنرمندان را ادامه دهند.

جلایری ادامه داد:هنر وهنرمندی را همه دوست دارند وشمااگر به قصص قرآنی بنگرید می بینید که آووردن تارخچه یک ملت در قرآن یک هنر است.هم چنین ما باید آیات قرآن را به دقت و عمیق مورد مطالعه قرار دهیم وآن را درک کنیم زیرا اگر درک ما از آیات غلط باشد ،یقینا ما به انحراف کشیده می شویم.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور، با اشاره به اتفاقات اخیر مربوط به برگزاری کنسرت موسیقی در شهرستان و حاشیه های آن با گلایه از برخی رسانه ها گفت:از بعضی ها که درک درستی از حق ندارند و در همه مسائل نگاه سیاسی و گروهی دارند، و رسانه های ماهم که به غلط به آن دامن می زنند،گلایه دارم.

وی در پایان اظهار کرد:کاش فرصت بیشتری در اختیار داشتم تا بعضی مطالب را برای دوستان و دانشجویان عزیز باز کنم.

محمود سخایی رییس دانشگاه ملی نیشابور نیز در این مراسم گفت:از دانشجویان می خواهم رفتاری را داشته باشند که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد:آمریکایی ها از شما و خون شهیدان می ترسند.

منبع : پایگاه خبری تحلیلی عطار نیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تجلیل از قاسم اولیاء هنرمند پیش کسوت موسیقی سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما