شهرستان سبزوار میزبان دومین جشنواره دانشگاه پاک

دومین جشنواره دانشگاه پاک در دومین دانشگاه با سابقه و معتبر ملی شمال شرق کشور در سبزوار برگزار می شود.

این خبری است که وبسایت خانه فرهنگ دانشجو متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری به تازگی به انتشار آن پرداخته است.

دانشگاه حکیم سبزواری که با سابقه ای نزدیک به 30 سال به عنوان دومین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق کشور محسوب می شود و حجم بسیاری از فعالیت های علمی ، فرهنگی ، هنری و اجتماعی خراسان رضوی که به صورت آکادمیک انجام می شوند بر دوش این دانشگاه شناخته شده است ، تقریبا هر سال به طول متوسط میزبان چند همایش ، جشنواره و سمینار ملی یا منطقه ای در موضوعات مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری و اجتماعی است که این بار تصمیم دارد از دومین جشنواره دانشگاه پاک میزبانی به عمل آورد.

توضیحات بیشتر درباره  کم و کیف برگزاری این جشنواره در وبسایت خانه فرهنگ دانشجوی سبزوار به شرح زیر درج شده است:

 

دومین جشنواره دانشگاه پاک به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری


سیدمهدی دلبری «معاون مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری» از برگزاری دومین جشنواره دانشگاه پاک به میزبانی این دانشگاه خبرداد.
وی عنوان کرد: اعتیاد یکی از آسیب¬های جدی در محیط¬های اجتماعی و از جمله دانشگاههاست، که مانع پویایی و نشاط فرهنگی و علمی دانشجویان می¬گردد و ازآنجا که در محیط¬های دانشگاهی، سلامت اجتماعی به دلیل اقتضائات فرهنگی و دانشجویی عرصه علمی و فرهنگی دانشگاه، از اهمیت بالایی برخورداست، از اینرو لازم است برنامه¬هایی درجهت مصون¬سازی دانشجویان در برخی آسیب¬های اجتماعی رنج¬آور و بحران¬ساز همچون اعتیاد -که معضلی اجتماعی است- اجراشود، تا سطح آگاهی دانشجویان و مهارت های رفتاری آنان  افزایش یابد و دانشجویان آسیب¬پذیرتر را از سقوط در ورطه¬ی اعتیاد و ناهنجاری های مشابه نجات بخشد.
دومین جشنواره منطقه¬ای دانشگاه پاک در دانشگاه حکیم سبزواری با مساعدت اداره کل امورفرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و ستاد کل مبارزه با موادمخدر با بخش های متعدد علمی، ادبی، فرهنگی و هنری در سطح دانشگاه های 6 استان کشور(خراسان رضوی- شمالی - جنوبی- گلستان- سمنان و یزد) با تلاش مدیریت فرهنگی و جمعی از دانشجویان زبده دانشگاه در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. فراخوان جشنواره به دانشگاهها ارسال گردیده تا دانشجویان فرهیخته و هنرمند دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منطقه، با ارائه آثار ارزشمند خود در این جشنواره، علاوه بر ارایه اثر فرهنگی و هنری فاخر، بتواند بسترساز فرهنگی مناسب در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در محیط¬های دانشگاه باشند.

محورهای جشنواره:

زندگی مطلوب دانشجویی،دانشجو،فرهنگ،آسیب های اجتماعی، نقش خانواده و دوستان در روابط اجتماعی سالم، اخلاق و قانون گرایی و نقش آن در زندگی سالم دانشجویی ، نقش تبلیغات و رسانه در پیشگیری از شیوع موادمخدر ، زندگی خوابگاهی، فرصت ها و تهدیدها .

قالب های جشنواره:

الف: بخش ادبی و اجتماعی: داستان کوتاه و نشریه

ب: بخش هنری: عکس، فیلم کوتاه (موبایل)، تئاتر تک بازیگر، کاریکاتور، اینفوگرافیک، همراه با کارگاه آموزشی

زمان برگزاری جشنواره: اسفندماه92(دانشگاه حکیم سبزواری)

مهلت ارائه آثار:30دی ماه 1392

نحوه ارسال آثار از ریق وب سایت:cnf.hsu.ac.ir/jpak

ضوابط شرکت در جشنواره:

1- متقاضی باید دانشجوی یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (اعم از دانشگاه دولتی،پیام نور،آزاداسلامی،علمی کاربردی و غیرانتفاعی) باشد.

2- اثر تهیه شده بایستی در چارچوب یکی از موضوعات جشنواره باشد.

3- فرم شرکت در جشنواره باید توسط دانشجوی صاحب اثر (دسترسی از طریق سایت) تکمیل و پس از تایید مدیریت فرهنگی دانشگاه ارسال شود.

4- کلیه آثار بایستی به صورت الکترونیکی از طریق سایت جشنواره ارسال شود.

5- داوری آثار به تفکیک رشته ها در دومرحله صورت می گیرد و در صورت پذیرش آثار لازم است اصل اثر به صورت پست پیشتاز به دبیرخانه ارسال گردد.

 

منبع : خانه فرهنگ دانشجو

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نشست تخصصی همایش ملی قرآن و میراث رضوی در سبزوار برگزار شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما