اعتراض صفی آبادی ها به عملکرد یک رسانه محلی سبزوار در حمله به علی ارغیانی

یکی از رسانه های محلی شهر صفی آباد در استان خراسان شمالی ، نسبت به عملکرد یک رسانه محلی سبزوار در حمله به علی ارغیانی اعتراض کرد.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، راونیزنامه که مجله ای متعلق به شهر صفی آباد در استان خراسان شمالی و از توابع شهرستان اسفراین است ، اعتراض خود را به چیزی نسبت داده که  آن را «جانبداری تأمل برانگیز و تخریب رسانه ای ، علی ارغیانی از سوی یک سایت "گاها" خبری» خوانده است و شما گرامیان هم اکنون می توانید ، برای مطالعه متن کامل این مطلب اعتراضی در راونیزنامه هم اکنون  روی اینجا کلیک کنید.

به نظر می رسد این اشاره مجله اینترنتی راونیزنامه ، به یکی از مطالبی باشد که در روزهای اخیر در وبسایت سلام سربدار انتشار یافته و تا کنون (20 آذرماه) نزدیک به 90 نظر که عمدتا از جانب مخاطبانی بدون نام یا با نام های مستعار است ، برای این مطلب ارسال شده است.(منبع)


البته اسرارنامه  در اینجا قصد تأیید یا رد مطلب منتشر شده مجله اینترنتی شهر صفی آباد را ندارد ، همچنین اسرارنامه نمی خواهد درباره عملکرد همکاران رسانه ای خود در وبسایت سلام سربدار قضاوت کند ، چرا که قضاوت حق مخاطبان گرامی هریک از این رسانه هاست . اما انتشار این مطلب دراسرارنامه  دو دلیل به شرح زیر دارد:


1-    یادآوری یک نکته به اعضای شورای شهر سبزوار ، که بدانند تأخیر و تعلل آنان در انتخاب شهردار سبزوار ، به تدریج چه دامنه گسترده ای پیدا کرده است که قطعا ادامه این روند بدین شکل فعلی به صلاح حیثیت شهر تاریخی سبزوار به عنوان منطقه ای که با قدمت حدوداً 12 هزارساله خود(منبع) ، یکی از مادرشهرهای فرهنگی و تمدنی خراسان محسوب می شود ، نیست. و اگر 13 عضو شورای شهر سبزوار واقعا دلسوز مردم هستند باید هر چه سریعتر و بدون تحت تأثیر قرارگرفتن از جانب فشارهایی که از سوی برخی جریان های تمامیت خواه اجتماعی و یا فشارهای رسانه ای برای موافقت یا مخالفت با بعضی نامزدهای دریافت پست شهرداری سبزوار اعمال می شود ، بالاخره بر سر یکی از گزینه های پیشنهادی خود ، در فضایی مبتنی بر منطق و مصلحت عمومی شهر با یکدیگر به توافق برسند.

زیرا بالاخره در بین این گزینه های معرفی شده برای شهرداری سبزوار حداقل یک نفر فرد شایسته پیدا می شود و اینطور نیست که حتی یک نفر از نامزدهایی هم که خود اعضای شورا پیشنهاد داده اند ، از اکثر صلاحیت های لازم برخوردار نباشد! مگر اینکه خدای ناکرده شورائیان در انتخاب شهردار سبزوار فقط صلاحیت شهر و مردم را مد نظر نگرفته و بلکه منفعت های شخصی و جناحی خود را نیز در  این موضوع دخیل کرده باشند!


2-    دومین دلیل انتشار این مطلب ، یادآوری یک نکته به همکاران رسانه ای خود در سبزوار است که بدانند اثرگذاری مطالبی  که منتشر می کنند ، تنها در محدوده شهر سبزوار نیست بلکه مطالب آنها ممکن است به صورت ناخواسته تأثیراتی در دیگر شهرها و مناطق استان و کشور برجای بگذارد که در پاره ای از موارد ممکن است جبران پذیر نباشد.

همچنین اینکه بدانند کلیه مخاطبان و نظردهندگان سایت های محلی سبزوار که عمدتا به صورتی ناشناس به ارسال نظراتی موافق یا مخالف می پردازند ، لزوماً همه سبزواری نیستند بلکه ممکن است از شهرها و مناطق مختلف همجوار نیز مخاطبان و نظردهندگان عزیزی باشند که به قصد و نیت های مختلف (ان شاءالله همه با نیت مثبت) در سایت های محلی دیار سربداران حضور یافته و به ارسال نظر بپردازند.

خصوصا اینکه شهرسبزوار به دلیل موقعیت های برجسته فرهنگی ، دانشگاهی ، سیاسی ، اداری ، ورزشی و مواصلاتی که در شمال شرق کشور دارد و در این زمینه ها بعد از مشهد اولین شهر خراسان رضوی محسوب می شود ، در معرض توجهات و حتی حساسیت های بسیار زیادی از جانب سایر نواحی قرار دارد و همین موضوع می تواند مخاطبان بی شماری را از دیگر نواحی روانه سایت های محلی سبزوار کند.

 

*   *    *


لازم به توضیح است که شهر صفی آباد مرکز بخش بام صفی آباد شهرستان اسفراین در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق شهر اسفراین در استان خراسان شمالي واقع شده است و به دلیل اینکه این بخش و حتی کل شهرستان اسفراین تا همین چند دهه قبل به لحاظ سیاسی و اداری از توابع منطقه سبزواربزرگ محسوب می شده است ، ارتباط فرهنگی و حتی قوم و خویشی گسترده ای بین مردم این دو منطقه وجود دارد.

حتی آقای علی ارغیانی رزمنده و جانباز گرامی دوران هشت سال دفاع مقدس ، که تا کنون چند دوره به عضویت شورای شهر سبزوار انتخاب شده است ، اصالتاً متعلق به  منطقه صفی آباد می باشد که در حال حاضر به لحاظ جغرافیایی در محدوده شهرستان اسفراین واقع شده است ، اما پیوندها و تعاملات اجتماعی و سیاسی پیشین چنانکه در سطرهای بالا ذکر شد همچنان بین مردم این دو منطقه برقرار است.

طبق آنچه رسانه ها منتشر کرده اند ، اهالی صفی آباد از دیرباز مردمانی با فرهنگ و نیک آیین بوده و از پویایی های اجتماعی و سیاسی لازم نیز بهره خوبی داشته اند. به گونه ای که پيشتر از سايرين براي احقاق حقوق خود دست به دامان عريضه نويسي و مكاتبات و بهره گيري از ابزارهاي نوين زندگي مطلوب شدند. (منبع)

در ادامه لازم به توضیح است ، مجله اینترنتی راونیزنامه یکی از رسانه های وزین محلی در صفی آباد است که تقریبا از فعالیتی حرفه ای و روزانه و وجود چنین رسانه ای در یک شهر کوچک خود از نشانه های فرهیختگی و به روزبودن مردم آن سامان است.

ناگفته نماند که راونیزنامه از اوایل سال 92 راه اندازی شده (منبع) و در قالب بندی و نامگذاری بخش های مختلف این رسانه محلی صفی آباد ، شباهت زیادی با مجله اینترنتی اسرارنامه مشاهده می شود.
به عنوان مثال می توان به وجود بخش هایی نظیر چای داغ ، سبک زندگی ، پشت صحنه ، عکس نامه ، طنزمصور ، صفی آباد گردی (مشابه سبزوارگردی) و ... در صفحه اصلی این سایت اشاره کرد که یادآور تعدادی از اصلی ترین بخش های مجله اینترنتی اسرارنامه است که از آبان ماه 1390 راه اندازی شده است.

در پایان مجله اینترنتی اسرارنامه ضمن ابراز ارادت و احترام به همکاران رسانه ای خود در مجله اینترنتی راونیزنامه و مردم شریف شهر و بخش صفی آباد ، وجود این مشابهت بین دو رسانه محلی را به فال نیک گرفته و امیدوار است از این به بعد شاهد شکل گیری تعامل های دو جانبه و موثری بین این دو منطقه هم ریشه و هم خانواده و رسانه های متعلق به آنها باشیم.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مسئولیتی که هر روز بر دوش اعضای شورا شنگین تر می شود
 

نظرت را بنویس
comments

چرا تیتر عوض شد!!!!!!

تو مگه از خودت تحلیل نداری؟

حمله به علی ارغیانی!! میشه توضیح بدی کجاش حمله بود مردم که .... نیستن میرن مطلب رو می خونن و مفهمن که مطلب کاملا محترمانه ای بود بی خودی هم جو ندین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما