با حضور دکتر احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم قرآنی کشور

دومين نشست تخصصي همايش ملي «قرآن كريم و ميراث رضوي»در سبزوار برگزار شد


دومين نشست تخصصي همايش ملي «قرآن كريم و ميراث رضوي» با حضور دکتر احمد عابدی در سبزوار برگزار شد
به گزارش ایحاء از سبزوار ، نشست اعضای هيأت علمی دانشگاه های سبزوار أعم از دانشكده علوم قرآني، دانشگاه حكيم سبزواري، دانشگاه علوم پزشكي، دانشگاه آزاد، دانشگاه پيام نور و دانشگاه فناوري هاي نوين، با حضور دکتر احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.
پس از تلاوت قرآن كريم دکتر احمد عابدی در ابتدا به بیان دو مناسبت احتمالی روز هفتم صفر و نکاتی از امام حسن (ع) و حضرت موسی بن جعفر (ع) پرداخت.

دکتر عابدی به مسأله سبک زندگی اشاره نموده و افزود: اساس سبک زندگی اسلامی توحید است. و ائمه علیهم السلام حرکات و سکناتشان و راه رفتنشان نشان دهنده توحید بود. و ...
وی در ادامه به بیان خواستگاه علم در انسان پرداخته و علم را فیض قدسی نام برد و فکر و استاد را فقط زمینه ساز علم دانست نه ایجاد کننده آن.
دکتر عابدی همچنین به مسئله هم عصر بودن زمان امام رضا علیه السلام با محمد بن اسماعیل بخاری اشاره و درباره توحید مجسم شده در کتاب صحیح بخاری گفت:  از جمله آنکه مبحث توحید در صحیح بخاری به اين نكته اشاره دارد كه خداوند همچون انسان داراي جسم است.
 وی سپس درخصوص توحید امام رضا علیه السلام که مبتنی بر سلب است نه ایجاب ، بیان کرد : اساس سبک زندگی اسلامی توحید است و ائمه علیهم السلام حرکات و سکناتشان و راه رفتنشان نشان دهنده توحید بود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نشست تخصصی همایش ملی قرآن و میراث رضوی در سبزوار برگزار شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما