این روی سکه !

وظیفه ما مردم چیست ؟

انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و از بین 23 نامزد محترمی که در خطه پرافتخار سربداران تا پایان انتخابات در میدان رقابت باقی ماندند تنها 2 نفر راهی مجلس شدند.

با این حساب سرانجام پرونده انتخابات مجلس نهم نیز پس از ماه ها شور و هیجان و رقابت و گفت و گو بین نامزدهای مختلف و هوادارانشان درسبزوار بزرگ بسته شد.

اما این پایان کار نیست. این ابتدای کار است.

اگر پرونده انتخابات بسته شد ،اما پرونده مجلس نهم هنوز قرار است تا چند ماه دیگر گشوده شود.

در نتیجه ضمن اینکه باید به همه تلاشگران این عرصه و نیز به همه نامزدهای عزیز انتخابات و طرفداران گرامیشان که در رقابتی سالم شرکت کردند ، تبریک و خسته نباشید گفت ، اما باید به آقایان محسنی ثانی و سبحانی که با رأی اعتماد مردم راهی مجلس نهم شدند ضمن تبریک و خسته نباشید سلام کرد.سلامی که به دنبال آن هزار عهد و پیمان و هزار خواسته به حق مردم از نمایندگانشان مطرح می شود.

حالا دیگر خواسته های مردم از نمایندگانشان مشخص است . به همان میزان وظایف نمایندگان مردم نیز در دو حوزه ملی و منطقه ای دیگر بر هرکسی روشن شده است. مجله اسرارنامه نیز روز گذشته در مطلبی با عنوان «روی سخنم با توست ای نماینده !» که توسط «ز.ا» یکی از همشهریان عزیزمان نوشته شده و به بخش نظرات اسرارنامه ارسال شده بود به مبحث وظایف نمایندگان در قبال مردم اشاره کرده بود.

اما در این میان چیزی که شاید کمتر از آن صحبت شده است وظایف ما مردم در مقابل نمایندگان و سایر مسئولین است.

همیشه هر وظیفه ای حقی را به همراه خود می آورد و هر حق وظیفه ای را .

در نتیجه اگر ما در ایام برگزاری انتخابات های مختلف یا هر زمان دیگری وظیفه مسئولین و نمایندگان را در قبال مردم یادآوری می کنیم باید به وظیفه خودمان نیز در قبال این افراد توجه داشته باشیم.

درست است که یک وظیفه مردم شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است . اما این همه وظایف ما نیست.و کار ما در همین جا تمام نمی شود.

به هرحال اگر در کشور یا استان یا شهر و روستای محل زندگیمان متوجه وجود اشکالاتی شده ایم که انتظار داریم مسئولین به حل این مشکلات بپردازند ، باید به این توجه داشته باشیم که یک دست صدا ندارد و اگر یک طرف قضیه مسئولین هستند یک طرف دیگر آن ما مردمیم.

راستی تا به حال چه قدر به این موضوع فکر کرده ایم که وظایف ما مردم چیست ؟

رسانه های مختلف گروهی که وظیفه فرهنگ سازی جامعه را به عهده دارند ، هریک تا کنون چه قدر در شناساندن وظایف درست نمایندگان و مسئولین به مردم تلاش کرده اند؟

حالا دیگر ایام انتخابات سپری شده است. و تا چهارسال دیگر وقت آن است که تمامی ما مردم برای اینکه بتوانیم نهایت استفاده را از حضور نمایندگانمان در مجلس شورای اسلامی ببریم تعصبات و جناحگیری های مختلف را کنار بگذاریم و حقیقتاً به مطالبه آنچه حق است بپردازیم و البته مسئولیت خود را نیز در این میان بشناسیم و بپذیریم.

این مطلب قطعاً جای بحث بسیار بیشتری دارد. و آنچه اینک نوشتیم می تواند تنها فتح بابی باشد برای ادامه ادامه کلی تر و مفصل اینگونه مباحث .

با ما همراه باشید و نظرات و عقاید خود را بیان دارید.

برای اولین گام می توانیم به پاسخ این سئوال بیاندیشید :

به نظر شما اولین وظیفه ما در قبال نمایندگان مجلس چیست ؟

با ما در ارتباط باشید...

نویسنده : 5715
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما