وظایف انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشجویی از نگاه مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری

سیدنورالله رضوی مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری که یکی از چهره های شناخته شده فرهنگی و از مدیران پرتلاش دیار سربداران است ، به تازگی در یک محفل دانشجویی ضمن برشمردن وظایف انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشجویی ، به بعضی خدمات حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در سطح شهرستان سبزوار اشاره کرده است.

خبر این موضوع را اولین وبسایت خانه فرهنگ دانشجو منتشر کرده و مجله ی اینترنتی اسرارنامه در ادامه به بازنشر آن می پردازد:

 

خبرهایی تازه از مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم در جمع دبیران کانون ها و انجمن ها

رشد حقیقی یک انجمن علمی زمانی است که داشته ها و تحقیقات خود را در زمینه های علمی،پژوهشی و اموزشی به دیگر دانشجویان مرتبط با همان رشته آموزش دهند و به مرصه ی  ظهور برساند.
رضوی مدیرفرهنگی
دانشگاه حکیم سبزواری در  دیداری که با دبیران کانون ها و انجمن های دانشگاه حکیم داشت ضمن قدردانی از تلاش ها و دست اوردهای علمی و برپایی همایش ها و سمینارهای دانشجویی در سطوح مختلف به تشکیل شورای دبیران در  دل هر دانشکده تاکید کرد و افزود: جهت پیشبرد سریع طرح ها و رفع مشکلات، دانشجویان باید با تاسیس شورای دبیران با مدیران گروه ها و مسئولین ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند و که این سریع ترین راهی است که نتیجه اش ارتباط با رئیس دانشکده و سپس رئیس دانشگاه می باشد.
مدیر برتر فرهنگی در کنار انجمن ها از حضور کانونها در
دانشگاه یاد کرد که :استعدادیابی، جذب نیرو و انتشار فرهنگ بصری در حوزه های فرهنگی ،اجتماعی و دینی را از جمله وظایف کانون ها برشمرد.
وی همچنین به کسب مقامات منطقه ای، کشوری توسط دانشجویان پرتلاش کانون ها و انجمن ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از این فعالیت ها که در سطح شهرستان،استان و کشور برگزارشده است چه بسا آرزوی  دیرینه ی حوزه های فرهنگی در سطح شهر می باشد که هنوز به آن دست پیدا نکرده اند.
نوراله رضوی از برگذاری دومین جشنواره منطقه ای
دانشگاه پاک به میزبانی دانشگاه حکیم خبرداد که از امتیازات این جشنواره  برعهده داشتن تمام مسئولیت های اجرایی این کار توسط شخص دانشجو عنوان کرد و در ادامه از انتخاب مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه که برای اولین بارتوسط مدیریت فرهنگی این دانشگاه در کشور اجراشده است خبرداد و افزود این کار علاوه بر ارج نهادن به مقام دانشجو در بالقوه کردن توان و ظرفیت های موجود کمک نماید و در این باره ، یادی از سومین جشنواره کشوری قرآن و نکوداشت حمید سبزواری در سالهای گذشته کرد .
مدیر فرهنگی
دانشگاه حکیم سبزواری گفت:این دانشگاه تنها دانشگاهی است که هریک از انجمن ها و کانون هایش دارای وب سایت های مجزا و اتوماسیون ادرای می باشند.
وی در ادامه از چند رخداد و اتفاق فرهنگی همچون: انتقال خانه
فرهنگ دانشجوبه داخل دانشگاه  که مدت18سال به فعالیت های علمی،فرهنگی،هنری و برپایی نمایشگاه های مختلف در شهرمشغول بود ، تاسیس خانه هنر در میدان مادر، تاسیس سرای قرآن در دانشگاه حکیم به منظور برگذاری برنامه های قرآنی و دینی و استعدادیابی دانشجویان نخبه قرآنی و غنی سازی فعالیت های هنری در راستای  آموزه های دینی و قرآنی  و همچنین از تاسیس شرکت تعاونی توسط خود دانشجویان برای اولین بار در سطح کشور خبر داد که هدف اصلی این شرکت را حمایت مالی و معنوی از تفکرات و ایده های بکر دانشجویان برشمرد.
در پایان این دیدار دبیران انجمن ها وکانون ها به بیان مشکلات و موانع موجود در اجرای فعالیتهایشان پرداختند که توسط معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه،مدیر فرهنگی ، معاون مدیر فرهنگی و دیگر اعضاء اداره امورفرهنگی
دانشگاه پاسخ داده شد.

منبع : خانه فرهنگ دانشجو

 

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه معتبر و با سابقه ملی در شمال شرق کشور است که در طول سه دهه فعالیت خود تا کنون منشأ بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی ، هنری و اجتماعی در استان خراسان بوده است.

سیدنورالله که مدیریت فرهنگی این دانشگاه را برعهده دارد ، تا به حال چند مرتبه به عنوان مدیر برتر فرهنگی در سطح دانشگاه های کشور انتخاب شده و در حال حاضر دبیر شورای مدیران فرهنگی دانشگاه های منطقه 3 کشور است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به تودیع و معارفه رؤسای دو دانشگاه بزرگ خراسان در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما