شورای چهارم سبزوار ، قوز بالاقوزی بر مشکلات شهری دیار سربداران

شورای چهارم شهر سبزوار ، در ماه های اخیر به یکی از عجیب ترین پدیده هایی تبدیل شده است ، که مردم دیار سربداران در سال های اخیر شاهد آن بوده اند.
زیرا اعضای شورایی که اصولا از جانب مردم انتخاب شده اند تا با همفکری و همکاری یکدیگر و به نمایندگی از مردمی که در انتخابات گذشته به آنها رأی اعتماد داده اند ، درباره مهمترین موضوعات شهری از جمله انتخاب شهردار ، تصمیم گیری کرده وگره مشکلات را بگشایند و روند انجام امور شهری را تسهیل و تسریع نمایند ، حالا آنقدر با یکدیگر درگیر اختلافات داخلی شده اند ، که خودشان  تبدیل به مشکلی جدید و به اصطلاح قوزبالاقوزی بر سایر مشکلات شهری دیار سربداران شده اند و شرایط را به حدی بغرنج کرده اند که ظاهرا همه مردم سبزوار باید جمع شوند و بقیه مشکلات شهری را رها کرده تا اختلافات ما بین 13 نفر عضو خدوم ، خوش فکر و پرتلاش شورای شهرشان را حل کنند!!!
در این بین قاسم آقای حسین زاده رئیس شورا که به دلیل 4 دوره حضور پی در پی در شورای شهر سبزوار پرسابقه ترین عضو این مجلس محلی در غرب خراسان رضوی محسوب می شود ، در معرض یکی از بیشترین انتقادات از جانب مردم قرار گرفته است.
زیرا همگان انتظار دارند ، چنین عضو پیشکسوتی ، بتواند از تجربه طولانی مدت حضورش در شورا در چنین موقعیتی بهترین بهره را ببرد و روش مناسبی را اتخاذ نماید تا دعواها و درگیری های درونی فروکش کرده و درجریان یک تصمیم گیری منطقی و  شفاف ، شهردار دارالمومنین سبزوار انتخاب شود.
در چنین موقعیتی است که شاید هر شهروند سبزواری ازخود بپرسد اگر تجربه 14 ساله حسین زاده از حضور و مدیریت در شورا در چنین موقعیتی به کار نیاید ، پس مردم سبزوار که 4 دوره متوالی وی را مورد رأی اعتماد خود قرار داده اند ، کی قرار است ، ثمرات رأی اعتماد پی در پی خود را مشاهده کنند؟
اما متأسفانه تا کنون روش هایی نظیر حکمیت بی فایده ، غیبت دسته جمعی و از رسمیت انداختن جلسات و یا تعطیل کردن چند روزه شورا تنها راه کارهای غیر منطقی ای بوده که شورای چهارم شهر به ریاست حسین زاده در نخستین ماه های فعالیتش، به نمایش گذاشته است.
اختلافات شورای شهر اما با وجودهمه پیامدهای منفی که حتما برای توسعه شهری سبزوار دارد ، در دل خود می تواند از یک جنبه مثبت نیز برخوردار باشد و آن حساس تر شدن مردم نسبت به مسائل شهر و دیارشان و فرو رفتن به تفکری عمیق درباره پیامدهای تصمیماتی است که در موقعیت های سرنوشت سازی نظیر انتخابات شورای شهر اتخاذ می کنند.
چرا که در حال حاضر به نظر می رسد ، بعضی شهروندان درموقعیت هایی نظیر انتخابات ، با آگاهی هایی بسیار پایین از وظایف و مسئولیتی که برعهده دارند ، به پای صندوق های رأی می روند و رأی دادن بر مبنای قوم و خویش گرایی ، یا قضاوت سطحی روی شعارهای فریبنده نامزدها ، معامله بر سر رأی به بهایی ناچیز ، نیاندیشیدن به عواقب طولانی مدت هر رأی و ....رفتارهای اشتباهی است که در بعضی انتخابات ها به شدت به چشم می خورد. که حل این معضل نیازی جدی به فرهنگ سازی و بحث و بررسی بیشتر توسط رسانه ها و یا سایر دلسوزان آگاه و فرهیخته شهر دارد.
لازم به ذکر است ، کاریکاتور درج شده در این صفحه که خود بهانه مناسبی شد برای نوشتن این مطلب ، توسط یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه که مایل به معرفی خود نبود ، در اختیار این مجله قرار گرفته است و مجله اینترنتی اسرارنامه از این مخاطب ناشناس و هنرمند خود ، بابت ارسال این کاریکاتور طنز اجتماعی سپاسگزاری می کند.
شما گرامیان نیز می توانید در صورت تمایل موضوعات ، نظرات ، نوشته ها ، کاریکاتورها و یا تصاویر خود را در ارتباط با این موضوع یا هریک از موضوعات دیگر دیار سربداران از طریق آدرس ایمیلی که در ادامه ارائه خواهد شد و یا از طریق بخش نظرات این مجله با اسرارنامه در میان بگذارید ، تا در صورت تأیید ، به نمایش عمومی در بیاید.
آدرس ایمیل جهت ارتباط بیشتر با اسرارنامه :
zamiresabzekavir@yahoo.com
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ضرورت های شهری دیار سربداران ، مسؤولیتی که هر روز بر دوش اعضای شورا سنگین تر می شود.

نظرت را بنویس
comments

ابراهیم

چرا ملتو متهم میکنی مینا خانم؟ همه رو مثل خودت ندون.

مینا

لطف بفرمایید در مورد رشوه 1 میلیارد تومانی که مقصودی برای کسب رای جهت شهرداری به اعضای شورای شهر پیشنهاد و یحتمل داده است تحقیق بفرمایید.

علی پلیس

اگه شما ور حقه،به دنبال جریان فروش زمین های مزایده ای در زمان حسین مقصودی بشه! ای روزا مقصودی آرامشکی دره زمینا ر مفروشه.فقط گوفته بشوم که همه ی ای زمینا بدون شرکت افراددر مزایده به شرط پرداخت درصد به شخص مقصودی واگذار رفته. صحبت از میلیاردا پوله ها!آدرسشوم زمینای بالای شهرک ابوذر تا روبروی پیام نور است.برنده ها همه افراد غیر بومی اما یک کاره د شهردارین.فقط کافیست یک کم تحقیق کنه اینا چه جوری د مزایده برنده روفتین تا پی به فساد مالی بزرگ بابره! اگر گند کار بدر روه واویلا مره!

خمول خان

برای اراهیم ؟؟؟؟!!!!!! آشی که سرد باشد مفتش هم گران است و کاسه ای که برای این آش یخ زده گُر نگیرد تا به غیرت بیاوردش بدرد زباله دانی تاریخ می خورد . و در ضمن آشی که جا نیفتاده ، اگر چهار سال هم در پستو بماند جا نمی افتد . آتش می خواهد این تنور.

اراهیم

با سلام خدمت شما. حالا توی شورا هر مشکلی هس شما لطفا کاسه داغ تر از آشش نکنید.همه میدونن اعضای قبلی واقعا عملکرد خوبی داشتن و این دوره هم همینطوری خواهد بود.فقط یکم ترکیب شدن و هم نظر شدن اعضای جدید با قبلی ها زمان میبره که اونهم ایشالا درست میشه. اسرار نامه عزیز لطفا شما اینقد تو این تنور هیزم نریزید. با تشکر

مفتح

آقای اراهیم من هم با نظر شما موافقم اما سوال اینه تا کی شهر باید بلا تکلیف بمونند تا شاید خانمهای شورا! "ببخشید اصلا ما خانم تو شورا نداریم وگر نه وضعمون بهتر از حال بود " آقایان شورا !!!با هم سر یه سفره نونارو تقسیم کنند آقایون معلوم نیست تو کدوم فاز سیر میکنند خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ، همشهریا شورایی که با پول رای بگیره خواسته نابجای دارید که وضعیتش بهتر این بشه اینا اگر شهردار انتخاب کنند شک نکنید نخواهند گذاشت تا کار کنه کجای کار برادر؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما