نماینده سبزوار از راز کارت های هدیه سازمان تأمین اجتماعی برای نمایندگان مجلس پرده برداشت

ماجرای وقوع بعضی فسادهای بزرگ مالی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، در چند سال اخیر به یکی از داغ ترین مباحث محافل سیاسی و اقتصادی کشور تبدیل شد.
از جمله مهمترین این پرونده های فساد ، مربوط به اختلاس 3  هزارمیلیاردتومانی و نیز اختلاس بیمه ایران و فساد مالی سازمان تأمین اجتماعی است.
در این بین موضوع فساد مالی سازمان تأمین اجتماعی ، ادعایی مربوط به دریافت کارت های هدیه توسط نمایندگان مجلس از جانب بعضی متهمان این پرونده از جمله سعید مرتضوی مطرح شد که حرف و حدیث های زیادی را برانگیخت.
محمدرضا محسنی  ثانی نماینده شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ، به تازگی در وبسایت شخصی خود از راز  اهدای کارت های هدیه سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان مجلس پرده برداشته است.
متن کامل مطلب  منتشر  شده در وبسایت محسنی ثانی در ادامه به شرح زیر منتشر  می شود:

 

در جریان تخلفات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی علیه بعضی نمایندگان فرافکنی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : در جریان تخلفات مالی صورت گرفته در بعضی سازمان ها نظیر سازمان بیمه تأمین اجتماعی ، علیه بعضی نمایندگان فرافکنی می شود.

به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی این نماینده مجلس روز سه شنبه افزود: تخلفات مالی صورت گرفته در بعضی سازمان ها نظیر تأمین اجتماعی ، متأسفانه در مقیاس های کلانی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی صورت گرفته است که تمام جنبه های آن در حال بررسی است و گزارش های مفصلی در این زمینه در مجلس و دیگر مراجعه قانونی تهیه شده است.


در جریان تخلفات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی علیه بعضی نمایندگان فرافکنی می شود

محسنی ثانی در ادامه افزود: دراین بین برای بعضی از مردم و رسانه ها جریان دریافت کارت های هدیه توسط بعضی نمایندگان مجلس سئوال برانگیز شده است ، اما این موضوع ربطی به اختلاس سازمان تأمین اجتماعی ندارد و مطرح کنندگان آن تصمیم دارند به نوعی فرافکنی علیه مجلس دست بزنند.

نماینده شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد توضیح بیشتری داد و گفت: از قدیم در مجلس رسمی وجود داشت که سازمان هایی نظیر بهزیستی ، کمیته امداد یا تأمین اجتماعی در بعضی مواقع و معمولا در ایام نزدیک به سال نو ، مبالغ اندکی را در اختیار نمایندگان می گذاشتند تا در میان مستمندانی که برای دریافت کمک مالی به دفاتر نمایندگان شهرهای خود مراجعه می کنند ، توزیع شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپس افزود: مبالغ اهدا شده توسط این نهادها عمدتا بسیار ناچیز و در حد یک میلیون تومان بوده و طبیعتا خود نمایندگان هم با توجه به اینکه مراجعان زیادی از بهزیستی یا کمیته امداد و … دارند متقاضی این موضوع بوده اند.

وی همچنین اظهار داشت: مبالغی که در این حد و تحت این عنوان توسط بعضی نمایندگان از تأمین اجتماعی دریافت شده است ، در زمره تخلفات مالی نسبت داده شده به این سازمان جای نمی گیرد ، اما برای آن دسته از سوءاستفاده های کلان سازمان تأمین اجتماعی که به پایمال شدن سرمایه های انباشته شده متعلق به مستضعفان و کارگران زحمت کش کشورمان انجامیده است ، پرونده های تحقیق و تفحص مفصلی باز شده و متهمان اصلی این سوءاستفاده ها تقریبا مشخص شده اند و مراجع قانونی در حال رسیدگی به تخلفات و اثبات جرایم آن ها هستند.

 

منبع : وبسایت شخصی محمدرضا محسنی ثانی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نظر یک  نماینده مجلس درباره تندروی های روزنامه کیهان

نظرت را بنویس
comments

مصطفی

با توجه به توضیحات نماینده محترم مشخص شد نمایندگان کارت هدیه گرفته اند. با این ترتیب حالا فرقی نمی کند 37 نفر باشند یا 150 نفر، مبلغ کارت هدیه یک ریال باشد باشد یا 5 میلیون تومان، مهم این است که نمایندگان مجلس از سازمانی که می بایست به نیازمند برسد و تا کنون به وظایف قانونی خود در قبال نیازمندان عمل نکرده ،کارت هدیه گرفته اند. حال ادعا می شود که این کارت های هدیه را برای کمک فقرا دریافت کرده اند. اخر این چه رسمی است که هروقت موضوع سوء استفاده برخی مسئولین مطرح و پرونده آنان رو میشود، می گویند بنده این مبالغ را برای کمک به ایتام و فقرا دریافت کرده ام و اگر این کارها ادامه پیدا کند آیا با چنین وضعیتی سنگ بر روی سنگ بند می شود؟

سلام.یک خبر درمیون مطلب سیاسی میزاری اونوقت میگی مطالبت سیاسی نیست!!!ازطرفی به این میگن دوره زمونه خود گویی وخود خندی عجب مرد هنرمندی. اقای محسنی وسایر عزیزانی که از چنین امتیازاتی برخوردارند که میتوانند از طریق رسانه های مختلف حرفاشون رو بزنن و به هوای خودشون مردم رو قانع کنند بهتره یه همچین امتیازی هم واسه مخاطباشون در نظر بگیرن تا صدای مردم رو بشنون.برای اظهارات اقای محسنی کلی جواب قاطع ومنطقی دارم که متاسفانه خودشون توی سایتشون یک صفحه واسه صدای مردم ندارن که حرفهامستقیما به خودشون منتقل بشه ازشماهم که باید ترسید فقط جبهه گیری دربرابر نظرات و متهم کردن طرف رو به کینه جویی وعداوت رو یاد دارین.خفقان گرفتیم بخداااا

حسین

لطفا جوسازی نکنید علیه نماینده شهرمون یک نفرم داریم که از اول انقلاب یکم واسه این شهر کار کرده می خواید با این جور خبر منتشر کردن و پایینش نظر فرستادن تخریبش کنید. هیچ جای این خبر نوشته نشده اقای محسنی هم مبلغی گرفته یا نه محسنی فقط به عنوان یک نماینده اظهار نظر کرده تازه با این توضیحی که داده اگرم گرفته باشه جز اون 37 نماینده که کارت های هدیه بامبالغ کلان گرفتن نبوده چون خود محسنی گفته مبالغی در حد یک میلیون که یک میلیون تومن واقعا واسه کسانی در جایگاه نماینده رقمی نیست که رشوه بگیرن نماینده ها خودشون حقوقشون در ماه حدودای دو میلیونه که این 1 میلیون واقعا چیزی نیست اون کارتای هدیه مبالغ کلان داشتن برو بالای چند ده میلیون

علي

سلام با اين صحبت ها بوش مياد که احتمالا آقاي دکتر هم يکي از 37 نماينده اي است که با کارت هاي جناب مرتضوي شارژ شدند. نوش جانشان و مبارکه

کاظم

37 نماینده نبوده اند و 150 نماینده بوده اند متاسفانه اکر کم کم تعدادشان بیشتر هم نشود.مثلا 200 نماینده یا شایدهم 290 نماینده !
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما