سبزوار و تربت حیدریه دو دفتر رسمی و فعال خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی

مخاطبان وبسایت استانی خبرگزاری ایرنا مدتی است ، شاهد راه اندازی بخش جدیدی در این وبسایت شده اند که در آن می توان اخبار سه منطقه سبزوار ، تربت حیدریه و گناباد را به صورت مسقل و تجمیع شده ای مشاهده کرد.

از آنجایی که ایرنا ، اولین خبرگزاری رسمی کشور است که با حدود 80 سال سابقه جایگاه و اعتبار ویژه ای در عرصه اطلاع رسانی ایران دارد ، راه اندازی بخش ویژه اخبار سبزوار ، تربت حیدریه و گناباد در وبسایت استانی این خبرگزاری امتیاز مهمی محسوب می شود.

 از همین رو خبرنگار اسرارنامه ،  بعد از ظهر یکشنبه از طریق تماسی تلفنی با احمد خدادادی رئیس خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی به مصاحبه کوتاهی پرداخت که در ادامه متن اظهارات این مسئول در گفتگو با اسرارنامه منتشر می شود:

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی گفت: شهرستان های سبزوار و تربت حیدریه دو دفتر رسمی و فعال خبرگزاری ایرنا در استان خراسان رضوی هستند.

احمد خدادادی یکشنبه شب در گفتگو با مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: خبرگزاری ایرنا به جز سبزوار و تربت حیدریه ، در شهرستان های نیشابور و گناباد نیز دفاتری دارد که در حال حاضر دفتر نیشابور فاقد خبرنگار و دفتر گناباد هنوز در حال طی مراحل قانونی برای رسمی شدن است اما فعالیت خوبی دارد.

وی ادامه داد: سیاست خبرگزاری از ابتدا بر این نبوده است که در تمام شهرستان ها دفتر رسمی داشته باشد ، بلکه دفاتر رسمی این خبرگزاری در شهرستان هایی دایر می شود که برخی ملاک های لازم نظیر جمعیت بالا و موقعیت شاخص سیاسی ، اداری ، اقتصادی و فرهنگی در آن ها تحقق پیدا کرده باشد.

خدادای سپس اظهار داشت: ایرنا اخبار و گزارش های مربوط به شهرستان هایی را که در آنها دفتر رسمی ندارد ، از طریق رابطین خبر و خبرنگاران آزاد تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد ، در سیاست گذاری های ایرنا چنین تعریف شده که شهرستان هایی که دفاتر رسمی ایرنا در آنها تأسیس گردیده است ، پوشش خبری شهرستان های اطراف خود را نیز برعهده بگیرند ، تا بدین ترتیب از طریق انجام تقسیم کار و تمرکززدایی کمیت و کیفیت فعالیت خبری ایرنا در همه نقاط استان افزایش چشمگیری پیدا کند.

رئیس خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی در ادامه درباره فعالیت دفتر سبزوار اظهار داشت: دفتر ایرنا در سبزوار که تحت مدیریت محمدمهرنیا اداره می شود ، به لطف دلسوزی ها و پشتکار مثال زدنی وی ، انصافا از فعال ترین دفاتر ایرنا در سطح استان است.

خدادادی ادامه داد : مهرنیا به دلیل ارتباطات گسترده ای که با افراد و دستگاه های غرب خراسان رضوی دارد ، تمام اخبار ریز و درشت منطقه را پوشش می دهد و کمتر رویداد مهمی را می توان پیدا کرد که توسط دفتر رسمی ایرنا در سبزار پوشش داده نشود.

وی افزود: البته توقع ما نیز از سبزوار که منطقه وسیعی است و روزانه حجم زیادی از رویدادها در آن اتفاق می افتد جز این نیست.

لازم به ذکر است ،  بخش ویژه اخبار سبزوار ، گناباد و تربت حیدریه در وبسایت خبرگزاری ایرنا ، در سمت چپ صفحه اصلی این وبسایت قابل مشاهده است. کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمدمهرنیا مسئولیت روزنامه خراسان در سبزوار را واگذار کرد.

نظرت را بنویس
comments

یک سبزواری

سلام ،درود بر سبزوار بزرگ ،حق سبزوار همین بوده و هست با تشکر از دست اندرکاراین این رسانه رسمی کشور
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما