توجه جدی به رسانه های خبری سبزوار

اولین نمایشگاه بهاره با کارکرد فرهنگی در سبزوار برپا خواهد شد.
خبرفوق را محمد کیخسروی مدیر این نمایشگاه صبح امروز سه شنبه با خبرنگار اسرارنامه درمیان گذاشت و گفت بخش هایی چون محصولات عفاف و حجاب ، اسباب بازی ، کتاب ، صنایع دستی ، سایت های فرهنگی و خبری از قسمت های مختلف این نمایشگاه خواهند بود.
کیخسروی در گفتگو با اسرارنامه گفت این نمایشگاه استارتی خواهد بود برای پروژه های بزرگتر حتی در مقیاس ملی که موضوعات آن می تواند تا 50 مورد نیز افزایش یابد اما درمرحله اول براساس برخی اولویت سنجی ها موضوعات حجاب و عفاف ، کتاب ، اسباب بازی ، صنایع دستی و سایت های فرهنگی و خبری مد نظر قرار خواهند گرفت.
مدیر اولین نمایشگاه بهاره با کارکرد فرهنگی در سبزوار ، گفت یکی از دلایل توجه نمایشگاه مورد ذکر به سایت های خبری و فرهنگی شهرستان این است که از آن طریق معرفی کامل و بیشتری از سایت های خبری و تحلیلی سبزوار به عمل آید و رسمیت بیشتری به این وبسایت ها داده شود.
وی گفت با توجه به اینکه حجم استفاده شهروندان سبزواری از اینترنت پرسرعت در حال افزایش است تا یک یا دو سال آینده مخاطبین وبسایت های خبری و فرهنگی شهرستان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
کیخسروی با اشاره به اینکه برخی وبسایت های اینترنتی شهرستان در جریان انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی سعی کردند به صورتی آگاهانه در جهت دهی اذهان عمومی مخاطبین به سمت اهدافی خاص تلاش کنند. و برخی نیز تا حدودی موفق شدند.
وی در ادامه گفت در بخش اسباب بازی های این نمایشگاه نیز تصمیم برآن است که عروسک ها و اسباب بازی های تولید شده در فضای فرهنگ بومی مورد توجه قرار بگیرد. و در نقطه مقابل عروسک ها و اسباب بازی هایی که نماد های مسلم فرهنگ های بیگانه هستند اجازه حضور نخواهند داشت. برای نمونه به عروسک باربی در این نمایشگاه اجازه ورود داده نخواهد شد.

لازم به ذکر است محمد کیخسروی ضمن اینکه زمان شروع به کار این نمایشگاه را از  20 اسفند ماه جاری در محلس کاروانسرای تاریخی فرامرزخان اعلام کرد ،گفت تا کنون همکاری و حمایت های قانونی و اجرایی نهادهای دولتی از جمله فرمانداری و اداره میراث فرهنگی سبزوار به همراه این طرح بوده اما هیچ حمایت مادی از آن صورت نگرفته است .

از دید مجله اینترنتی اسرارنامه  از آنجاکه در نمایشگاه مذکور قرار است برای اولین بار در شهرستان سبزوار رسانه های مجازی مورد توجهی اینچنینی قرار گیرند ، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
با توجه به اینکه عصر حاضر به عصر ارتباطات معروف است و روزبه روز نقش رسانه های خبری وتحلیلی در شکل دهی جریان های اجتماعی درحال افزایش می باشد ، لزوم چنین توجهی به وبسایت های خبری و تحلیلی شهرستان بسیار ضروری می نماید.
 شهر سبزوار به عنوان اولین مرکز جمعیتی ، سیاسی ، فرهنگی ودانشگاهی شمال شرق کشور بعد از مشهد مقدس  چندین سال است که در عرصه فعالیت های رسانه ای در فضای مجازی رشد و گسترش خوبی پیدا کرده و در جایگاهی چندین برابر جلوتر از دیگر شهرهای خراسان رضوی قرار گرفته است .
پیش از این در مجله اینترنتی اسرارنامه به فعالیت های رسانه ای در خطه سربداران اشاره کردیم و تعدادی از رسانه های شهرستان را که از برخی جهات حائز اهمیت بودند مورد نقد و بررسی قرار دادیم.
برای اطلاع بیشتر در این زمینه به آدرس های زیر مراجعه نمایید :

 http://www.asrarnameh.com/essays.php?id=126


http://www.asrarnameh.com/news.php?id=124

http://www.asrarnameh.com/essays.php?id=166


کد نویسنده : 5715

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما