آب زنید راه را هین که نگار می رسد ...

همزمان با انتخاب شهردار، باران و برف رحمت الهی بر دارالمومنین سبزوار نازل شد....

شب گذشته همزمان با اینکه خبر تعیین شهردار سبزوار پس از 4 ماه بلاتکلیفی این پست مهم مدیریتی در شهر دیرینه های پایدار توسط رسانه های محلی منتشر شد و انتخاب شایسته دکتر طالبی به عنوان یک چهره معتبر با سابقه مدیریت در سطح ملی برای شهرداری دیارسربداران ، باعث خوشحالی شهروندان سبزواری شد ، باران و برف رحمت الهی نیز که میزان بارش آن در سال جاری در اثر یک خشکسالی نسبتاً شدید* در بسیاری از نواحی شرقی کشور بسیار کاهش یافته است ، بر شهر سبزوار باریدن گرفت.

هرچند برقرارکردن ارتباط بین پدیده های طبیعی و رویدادهای سیاسی و اجتماعی در نقاط مختلف جهان کار صحیحی نیست و از نظر علمی نمی تواند مورد تأیید باشد ، و حتی بزرگان دینی و مذهبی نیز معمولا سعی کرده اند چنین موضوعاتی را به یکدیگر ارتباط ندهند -نظیر همان رویداد مشهور خورشیدگرفتگی و فوت یکی از فرزندان پیامبر اسلام (ص) (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3)- ، اما از آنجایی که ذهن انسان ها به ویژه ذهن عوام جامعه معمولا عادت دارد ، بین پدیده های همزمان رابطه علت و معلولی برقرار سازد ، این بار همزمان شدن انتخاب شهردار با بارش شبانگاهی باران و برف در دیار سربداران می تواند چنین برداشت ادبی و شاعرانه ای را به همراه آورد که پس از تجربه که یک تنش و رقابت تنگاتنگ 4 ماهه برای انتخاب شهردار ایجاد تفاهم و وحدت در میان اعضای شورا ، باعث شد چشمه رحمت الهی بر فراز دیار سربداران به جوش بیاید و زمین تشنه این شهر را سیراب نماید.

هرچند این ادعا همانطور که گفته شد نمی تواند اساس علمی یا مذهبی داشته باشد ، اما فرضی زیبا و دوست داشتنی است.

طراوت شهر سبزوار در صبح نمناک امروز ، پس از مدت نسبتاً زیادی که از آخرین بارش باران رحمت الهی در این دیار می گذشت ، علاوه بر اینکه شکر خدا را بر هر بنده مومن و معتقدی واجب می کرد ، ناگهان ذهن خلاق آدمی را به این سوی رهنمون می شد که همدلی و همراهی انسان ها در هر شهر و جامعه ای و اتخاذ بهترین تصمیمات جمعی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت می تواند انرژی های مثبت کائنات را به سمت آن شهر و جامعه روانه سازد.

و حتی با عِلم به عدم وجود هیچ رابطه علت و معلولی بین این بارش زیبای آسمانی و انتخاب شایسته اعضای شورای شهر ، چه نیکو بود صبح پرترنم امروز و چه زیبا تداعی کرد این شعر معروف از مثنوی معنوی را  :
آب زنید راه را هین که نگار می رسد  

مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد ...

اینک شهر دیرینه های پایدار و دانشوران بیدار ، ریشه فرهنگی خراسان ، اولین پایتخت حکومت مردمی و شیعه دوازده امامی در ایران و موزه یادمان های هزاران ساله ، بی صبرانه در انتظار آغاز به کار دکتر طالبی فرزند شایسته دیار سربداران است تا ان شاءالله با تدبیر صحیح و پشتکار ستودنی وی ، چاره جویی صحیحی برای حل معضلات و تدابیر موثری برای شکوفایی استعدادهای برتر این شهر این شهر اساطیری انجام شود.

شهری زنده و مستحکم که هربرگ از حیات پربار  فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و ... آن گواهی بر عظمت و شکوه دیرینه تمدن ایران زمین از دل هزاره های ممتد تاریخی است.

آری اینک این دارالمومنین سبزوار است که، پس از تجربه دورانی متفاوت و پویا با مدیریت حسین مقصودی که با وجود همه نقدها ، به واسطه قدرت اجرایی و عزم جسورانه ای که در تصمیمات مدیریتی خود داشت ، انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی ، اقتصادی ، عمرانی ، اجتماعی و ورزشی را توسط نهاد شهرداری در شهر سبزوار بنیان نهاد – که تا قبل از ان مغفول واقع شده بود- و حساسیت و توجهی عمیق در میان شهروندان سبزواری نسبت به مسائل شهرشان ایجاد کرد و موافقان و مخالفان فراوانی برای خود ایجاد کرد، چنین می طلبد که از این به بعد شاهد روی کارآمدن مدیریتی خردگرا ، برنامه محور و قانون مدار باشد که ضمن حفظ دست آوردهای قبلی و اصلاح اشتباهات و پرهیز از موقعیت های تنش زا ، قدرت اجرایی و عزم جسورانه لازم برای خلاقیت و تحقق اهداف بلندمدت توسعه ای دیار سربداران را نیز در بطن خود داشته باشد.

و این مهم قطعا تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با اتحاد و همدلی اعضای شورا ، همکاری صمیمانه آنها با شهردار منتخب خود ، نظارت صحیح رسانه ها و حمایت از اقدامات مطلوب و انتقاد موثر از اقدامات نادرست ، و پیگیری و هوشیاری مردم و ....

امید که چنین باشد و چنین بماند ...

 


توضیحات

* خشکسالی نسبتاً شدید: طبق آمار ارائه شده توسط سازمان هواشناسی خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تا 21 دی ماه 92، میانگین بارندگی در کل شهرستان های استان نسبت به دوره آماری 32 درصد و نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش داشته است. در این بین شهرستان سبزوار در سال جاری با شدیدترین خشکسالی مواجه بوده که میانگین بارش آن نسبت به دوره آماری 64 درصد و نسبت به سال گذشته 72 درصد کاهش داشته است.

گزارش میزان بارش شهرهای خراسان رضوی را می توان به صورت روزانه از وبسایت اداره کل هواشناسی استان مشاهده کرد که آمار  و ارقام آن هر روز متناسب با آخرین تحولات جوی تغییر پیدا می کنند. (منبع)

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهردار سبزوار شهر دیرینه های پایدار انتخاب شد

نظرت را بنویس
comments

سبزواری

این سایت ..................که این کارارو میکنن فقط از سوزششونه.می بینن از اول برای هرچی تلاش کردن اون نشده.نه تو انتخاباتا نتیجه ای که میخواستن گرفتن نه تو انتصابا. الان همین دکتر طالبی که برای شهرداری منصوب شدیک اصلاحطلب معتدله که اصلا از جناح اونا نیست.تازه همون روزای اول کلی ازطرف دوستای خودشون براشون نظررفته بود که سرزنششون کرده بودن که زورشون نرسید ازانتخاب شدن یک اصلاحطلب واسه شهرداری سبزوار جلوگیری کنن شرایط انتخابات شورا و رای گیری انتخاب شهردار طوری پیش رفت که اونا بین دو گزینه بد و بدتر گیررکردن چون میخواستن اصلا مقصودی نیاد به طالبی راضی شدن گرنه دکر طالبی هم ادم معتدلیه وبا خط تندی که اونا دارن یک ذره هماهنگ نیست. برای همنم سایتشون حتی یک تبریک واسه طالبی نگذاشت و الانم از این مطلب شما حرصشون گرفته.چه طورهمینا احمدی نزاد ادعای هاله نور میشد باورمیکردن و بهش مثل پیامبرایمان میاوردن حالا دیگه این مطلبو که اصلا خرافاتیهم توش نیست بدمیدونن؟

سمیرابانو

خوب درست ادرس میذاشتید ماهم می رفتیم می خوندیم دیگه می دیدیم مگه چی نوشتن

پرهیزگار

والله منم اولش ازتون ناراحت شدم .یعنی وقتی تیترمطلب و پاراگراف اولو خوندم فکر کردم خرافاتی شدید ولی بعد توی خطهای بعدی دیدم نه نویسنده خودش نظرشو خوب تبیین کرده و گفته این فقط یک فرض شاعرانه است. اما اون سایتی که فقط با انتشار یک پاراگراف از مطلب شما خواسته وانمود کنه شما ادعا کردید بارش باران رحمت الهی به خاطر ا نتخاب دکتر طالبیه ، فقط ثابت کرد ممکنه همیشه برای تحت تاثیرقراردادن مخاطبانش از همین جور حقه های کثیف استفاده کنه! یعنی بیان یک قسمت کوچیک از کل یک واقعیت به شکلی که مخاطبانش برداشت اشتباهی پیدا کنن.

بابا اسرارنامه جان فقط خودتو عشقه، وقتی میبینن کارت درسته دارن یجوری تخریب میکنن و سنگ میندازن، شما راه خودتو برو... منم قبلا تو اون سابت دیده بودن، ضمنا ممنون از دوستمون که این اطلاع رسانی رو اینجا کرد.

این دیگه : http://www...................................................

خوندید سایت ............................ براتون چی نوشته؟

شما که خودت ته عوام زدگی و خرافاتی جناب خانم یا آغای اسرار نامه

مفتح

متشکرم

یوک پاچه خواری تا چه حد؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما