نماینده نیشابور:

ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه در وزارت علوم مطرح خواهد شد

نماینده نیشابور ، از مطرح شدن موضوع ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه در اولین جلسه شورای گسترش وزارت علوم ، خبرداده است.

علی مروی در گفتگویی که به تازگی با هفته نامه خیام نامه یکی از نشریات وزین محلی در نیشابور انجام داده است ، همچنین به موضوع دریافت کارت های هدیه از جانب بعضی نمایندگان مجلس از سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرده و توضیحاتی در این زمینه ارائه داده است.

متن کامل مصاحبه مروی که در دی ماه گذشته در صد و هفتاد و نهمین شماره از نشریه خیام نامه منتشر شده ، به شرح زیر است:

نماینده نیشابور در مجلس در گفتگو با خبرنگار خیام نامه به مذاکرات صورت گرفته با وزیر جدید علوم و موافقت وی برای ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور اشاره کرد و افزود: بنا گردیده در اولین جلسه شورای گسترش وزارت علوم ، این موضوع مطرح شده و تصمیم گیری شود.

علی مروی همچنین در پاسخ سئوالی پیرامون گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی که طبق اسناد منتشر شده تعدادی از نمایندگان مجلس ، کارت هدیه های میلیونی را از سعید مرتضوی رئیس سابق این سازمان دریافت کرده بودند ؛ اظهار داشت: نمایندگان برای کار مردم با همه در ارتباط هستند. کاری هم ندارند که این رئیس خط و ربطش چیست. می خواهند گرفتاری مردم را حل کنند ، نمایندگانی هم از این فرد امکاناتی گرفته اند ، برای خودشان که نبوده است.

سپس خبرنگار ما یادآور شد: در گزارش تحقیق و تفحص اشاره ای به امکانات نشده ، بلکه به صورت بن و کارت هدیه بوده است.

مروی نیز در پاسخ گفت: مانعی ندارد. کارت هدیه هم عیبی ندارد. کارت هدیه را هم که بالاخره می گیرند معمولا به مردم می دهند. بقیه را نمی دانم ، ولی من خودم این گونه هستم و عموما هم به همین شکل است که امکاناتی که نمایندگان می گیرند به مردم می دهند.

وی اضافه کرد: چه در دوره های قبلی که من نماینده بودم و چه این دوره -البته به دوره ششم کاری ندارم چون نبودم- نماینده ای را نمی شناسم، امکاناتی را از دستگاهی بگیرد و استفاده شخصی بکند. عموما برای مردم بوده است.

مروی اظهار داشت: من خودم زمانی که معاون وزیر بودم ، نماینده های زیادی برای امکانات سراغ ما می امدند ؛ اما با تدبیر و قانونی عمل می کردیم. امکانی که می دادیم به خودشان نمی دادیم. حساب رسمی دولتی از دستگاه مورد نظر می گرفتیم و به حساب همان دستگاه واریز می کردیم.

 سپس خبرنگار خیام نامه سئوال کرد، جدا از بحث اینکه این کارت هدایای دریافتی در کدام بخش هزینه شده ، این پرسش مطرح است که آیا دریافت این مبالغ تأثیری بر آراء و نظارت نمایندگان و یا سکوت آن ها در قبال آن سازمان و یا موارد مشابه ندارد؟ چون اگر نظارت لازم و جدی صورت می گرفت ؛ این حجم از تخلفات و سوء استفاده در تأمین اجتماعی رخ نمی داد.

مروی نیز در پاسخ مدعی شد: نه ، در مجلس و بین نمایندگان این مطرح نیست که مثلاً به خاطر امکاناتی که شخصی به یک کسی داده شده ، در نظارتشان تأثیر بگذارد. وزرایی هستند که بیشترین امکانات و کمک را به نمایندگان می دهند ، ولی وقتی با مشکلی مواجه می شوند ، نمایندگان بالاخره آن برخوردی که حق و شایسته است را انجام می دهند.

منبع : خیام نامه

گفتنی است در حال حاضر در استان خراسان رضوی 4 دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های مشهد ، سبزوار ، گناباد و تربت حیدریه و یک دانشکده علوم پزشکی در نیشابور وجود دارد.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور از حدود چهار سال قبل در سال 1388 تأسیس شده است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نماینده نیشابور: اگر امسال شرایط تحریم نبود ، میشد کارهای زیادی کرد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما