جایگاه فراموش‌شده‌ی موسیقی محلی در ایران

 مجید احمدی‌نیا، یکی از دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه حکیم سبزواری است که هرچند در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول تحصیل است، اما علاقه شدیدش به هنر موسیقی او را واداشته که به بررسی و مطالعه پیرامون این شاخه ارزشمند از هنر به ویژه موسیقی سنتی ایران بپردازد.

وی که خود اصالتاً مازندرانی است و در شهرستان بهشهر متولد شده است، هم راستا با مطالعات موسیقایی‌اش ساز سه تار را نیز نزد استاد خود، آقای علی اسحاقی فراگرفته تا علاوه بر اطلاعات تئوری، از تجربه عملی نیز در این شاخه هنری برخوردار باشد.

این نویسنده افتخاری اسرارنامه که مدتی است به واسطه‌ی علاقه‌ی قبلی‌اش به خراسان، دیار سربداران را بعنوان شهر دانشگاهی برگزیده، در جدیدترین یادداشت خود به سراغ موسیقی محلی ایران، با تأکید بر خراسان و مازندران رفته است

. احمدی‌نیا در این یادداشت کوتاه ضمن اشاره به بعضی بزرگان موسیقی محلی خراسان که صاحب سبک‌هایی ارزشمند می‌باشند، و نیز ضمن اشاره به بعضی ترانه‌ها و موسیقی‌های بومی که بیانگر بخش‌هایی ازتاریخ فرهنگ و تمدن ایران زمین هستند، از مهجوریت و کم توجهی‌های غیر قابل قبولی که تا کنون نسبت به این شاخه ارزشمند هنری رفته انتقاد کرده و از مسئولان مربوطه، به ویژه در خراسان درخواست کرده است که به این عرصه مهم و ارزشمند توجه بیشتری داشته باشند.

  متن کامل یادداشت جدید احمدی‌نیا هم اکنون در بخش کاغذ کاهی همین وبسایت منتشر شده است . شما گرامیان می توانید برای مطالعه این یادداشت ، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به آلبوم رسوای دل استاد محمدرضا شجریان به قلم مجید احمدی نیا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما