دیدار مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با عوامل تولید انیمیشن راشن و ماهشن در سبزوار

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در روزهای اخیر ضمن سفر به دیار سربداران و شرکت در چندبرنامه مربوطه ، از پشت صحنه مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن نیز بازدید کرد و از زحمات تولید کنندگان این اثر هنری تقدیر نمود.

به گزارش مجله  اینترنتی اسرارنامه ، انیمیشن راشن و ماهشن که می توان آن را از مهمترین تولیدات  هنری دیار سربداران در سال 92 دانست ، هم اکنون مراحل پایانی تولید را طی می کند تا در روزهای آینده ، همزمان با جشن های سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز همزمان با افتتاح دفتر جدید خبر صدا و سیمای سبزوار ، با حضور چندین میهمان ویژه در آیینی خاص از این تولید هنری نیز رونمایی شود.

وبسایت خانه فرهنگ دانشجو دانشگاه حکیم سبزواری ، بازدید دکتر نهاوندی از گروه مهندسی پویانمایی سروستان که تولید انیمیشن راشن و ماهشن را انجام داده است ، به صورت زیر شرح داده است:

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی مهمان،راشن و ماهشن شد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی مهمانراشن و ماهشن شد همزمان  با بازدید مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی از مجموعه پویانمایی سروستان (راشن وماشن) از  سازندگان این مجموعه تقدیر به عمل آمد.

گروه مهندسی پویانمایی سروستان که در مرکز تربیت مدرس قرآن سبزوار مستقر می باشد میزبان دکتر نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، قائم مقام و معاونین وی در روز پنچ شنبه مورخ 10/11/92 بود . دکتر نهاوندی که خود در نشست قبلی فرزندان و مسوولین در سنوات گذشته در سبزوار حضور یافته و به نوعی مسبب ارتباط موثر گروههای انیمیشن شهرستان با سیمای استان شده بود اینک در دومین حضور خود شاهد اتمام مراحل تولید مجموعه انیمیشن ماجراهای راشن و ماهشن بود که ثمره تعامل سازنده  با شهرستان سبزوار محسوب می شود، اعضای گروه مهندسی پویانمایی سروستان که شاهد حضور عالی ترین مسولین استانی در حوزه تلویزیون بودند بیش از پیش به ارزشمندی و والایی  کار سترگ خود پی بردند، چرا که زحمات سه سال آنان برای ایجاد گروه و در نهایت تولید انیمیشن اینک با قدردانی مدیر کل و معاوین وی همراه بود، دکتر نهاوندی در این نشست به تماشای قسمت چهارم انیمیشن تحت عنوان چرخ چرخ سفالک نشسته و از ساخت آن بسیار خوشحال به نظر می رسید  وی طی سخنانی ابراز نمود که ماجراهای راشن و ماهشن یکی از مجموعه ارزشمند تولید شبکه خراسان رضوی است که توانسته ظرفیت های بالای هنرمندان شهرستان را به خوبی به نمایش بگذارد وی ضمن ارائه طریق به سازندگان گروه سروستان و تقدیر و تشکر از مجموعه آنان، آمادگی سیمای استان را برای تولید مجموعه های جدید به ویژه تداوم مجموعه ی راشن و ماهشن را ابراز کردند.

سید نوراله رضوی کارگردان ماجراهای راشن و ماهشن ضمن برشماری ویژگی های منحصر به فرد این پویانمایی به خصوص آنکه به معرفی برخی حرفه های فراموش شده اصیل ایرانی می پردازد حرفه هایی  که اینک حتی شکل موزه ای هم ندارد اشاره نمود چرا که با معرفی این حرفه ها  با توجه به جذابیت داستانی نه تنها شکل موزه ای و توریستی آن را مورد توجه قرار داد بلکه به شکل هنرمندانه ای به ظرافت های آن برای جامعه هدف جهت احیای آن اشاره نمود وی با توجه به فرا رسیدن هفتصدمین سال نهضت سربداران به آمادگی گروه برای ساخت مجموعه 26 قسمتی «بچه های سرسنگ» تاکید کرد و بیان نمود این مجموعه به شکل هنرمندانه ای در قالب داستانی و از نگاه کودکان و نوجوانان به موضوع نهضت سربداران می پردازد  وجه تسمیه آنهم به دلیل اینست که کوی سرسنگ که یکی از محله های قدیمی سبزوار می باشد نزدیک محله «سبریز» همان محلی است که مغولان و تیموریان از سرهای مردم در سبزوار مناره ساخته اند قرار گرفته است و ازطرفی به مقاومت و ایستایی هم اشارت دارد.

دکتر نهاوندی مدیر کل ؛ آمادگی سیما را برای ساخت این مجموعه ابرازنمود و تاکید کرد که محتوای اثر به گونه ای باشد که فضای بسیار دهشتناک ظلم و ستم مغولان آسیب به مخاطبان هدف وارد ننماید بلکه به شکل هنرمندانه ای به تشریح نهضت سربداران پرداخته شود.

در ادامه بخش هایی از فیلم  تئاتر خونه باد به کارگردانی محمد اکبری به نمایش گذاشته شد . این سریال فیلم تئاتر به موضوع شهدای هویزه و شهدای جهاد سبزوار می پردازد . در ادامه مستندهای تیار و عاشورایی تولید خانه هنر دانشجو دانشگاه حکیم سبزواری و موسسه کیا سبز به کارگردانی آقای ابوالفضل طبسی مورد توجه واقع شد. آقای دکتر نهاوندی بر همکاری شبکه خراسان رضوی مجدد تاکید نمود .

هنرمندان حاضر در این مراسم ، خانم پروانه باغانی کارگردان هنری ماجراهای راشن و ماهشن، آقای علی عنبری مسوول آموزش و انیماتور گروه  ، خانم ها نجمه بهنامی فر و فاطمه یزدانی دستیاران کارگردان و خانم زهرا شیرازی مدیر عامل موسسه کیاسبز بودند

آیین رونمایی مجموعه پویانمایی ماجراهای راشن و ماهشن با توجه به نظر و حمایت همه جانبه مدیر کل صدا و سیمای استان مقرر شد در پنج شنبه 17/11/92 در دهه مبارک فجر همزمان با افتتاح دفتر خبری شهرستان با حضور مهمانان ویژه  این مراسم از جمله دکتر نهاوندی ومعاونین وی برگزار شود.

منبع: سبزوارفرهنگ

 

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده گزارش تصویری از بازدید مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی از عوامل و محل تولید انیمیشن راشن و ماهشن روی اینجا کلیک کنید.

همچنین می توانید برای مشاهده تصاویری از مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جلسه هماهنگی رونمایی از انیمیشن راشن و ماهشن

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما