خاطرات استاد طاهایی موسس مکتب های نرجس ایران از سخنرانی شب 22 بهمن در سبزوار


بانوی با فضیلت مرحومه استاد طاهایی یکی از برجسته ترین زنان مبارزسیاسی و اجتماعی و از چهره های برتر فرهنگی و مذهبی معاصر ایران است.
این بانو که اولین حوزه های علمیه ویژه خواهران را با نام مکتب نرجس در شهرهای مختلف ایران تأسیس کرده است ، در جایی از خاطرات فعالیت های سیاسی و اجتماعیش به دارالمومنین سبزوار دیار سربداران پیوند می خورد.
استاد طاهایی که خود سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همراه شماری از زنان متدین سبزواری از جمله بانو امجد ناوی یکی از شعبه های مکتب نرجس را در این شهر تاریخی و فرهنگی خراسان تأسیس کرده بود (منبع) ، در روزهای اوج مبارزات انقلابی مردم ایران در بهمن 57 به ، سبزوار سفر می کند و درست در شب 22 بهمن ماه در جمع زنان متدین سبزوار درمحل حسینیه تاریخی عطارها به سخنرانی پرشوری می پردازد.
از آنجایی که ساعاتی بعد از سخنرانی استاد طاهایی در میان بانوان سبزوار خبر شکست رژیم شاهنشاهی وپیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز 22 بهمن به این بانوی با فضیلت می رسد ، خاطره سخنرانی در حسینیه عطارهای شهر سبزوار برای ایشان به یک خاطره شیرین و به یادماندنی تبدیل می شود.

خود استاد طاهایی در یک مصاحبه که مدتی قبل از وفات با روزنامه خراسان انجام داده است ، ضمن یادآوری خاطرات سخنرانیش در سبزوار ، توصیفی از حسینیه عطارها وجمعیت انقلابی آن نیز ارائه داده است.

مجله اینترنتی اسرارنامه در ادامه به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به انتشار متن خاطرات استاد طاهایی از سخنرانی انقلابی در سبزوار می پردازد:

شب 22 بهمن در سبزوار براي سخنراني دعوت داشتم طبق معمول که به شهرستان ها دعوت مي‌کردند، مي‌رفتم. آنجا يک حسينيه‌اي هست به نام حسينه‌ عطار، خيلي هم بزرگ است. جمعيت خيلي زياد بود. به ديوارها تکيه کرده و ايستاده بودند. خب سخنراني هم که سخنراني انقلابي بود. سخنراني که تمام شد آمديم خانه، يک مرتبه تلفن زدند که الان (همان روز) مردم ريخته بودند پادگان‌ها و کلانتري‌ها را گرفته بودند و پيروزي را خبر دادند. صبح هم ما حرکت کرديم. شب خيلي شاد و با نشاطي بود. شب عجيبي بود. تقريبا مي‌شود گفت غافلگير شده بوديم. چون بنده هم کسي نبودم که حالا تحليل زيادي روي مسائل سياسي داشته باشد، اما يک مرتبه، ناگهاني اين پيروزي و اين ها. ما نمي‌دانستيم چه مي‌شود و چه پيش مي‌آيد، اين مسائل بود و خدا حفظ کرد.

منبع: روزنامه خراسان

 

سخنرانی استاد طاهایی در شب 22 بهمن در سبزوار همچنین در رزومه فعالیت های سیاسی این بانوی فاضل در قبل از انقلاب نیز درج شده است.(منبع)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

در ستایش بانویی که پشتیبان مستحکم اندیشه های شریعتی بود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما