در آستانه رونمایی از انیمیشن راشن وماهشن در سبزوار

اسرائیلی ها چگونه تهاجم فرهنگی می کنند؟ / ایرانیان چگونه می توانند فرهنگ خود را حفظ و اشاعه کنند؟

ایام دهه مبارک فجر امسال مصادف شده است با رونمایی از مجموعه "راشن وماهشن" اولین اثرپویانمایی تولید شده در دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان که مستقیما به سفارش صدا و سیمای خراسان رضوی تولید شده و قرار است به زودی در سیمای استانی به نمایش در بیاید.

از این رو این اثر را می توان ، مهمترین تولید هنری سال 92 در سبزوار دانست که مدیرکل و معاون سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی وجمعی دیگر از اصحاب فرهنگ وهنر دیار سربداران و خراسان رضوی مستقیما در مراسم رونمایی از آن حضور می یابند.

در چنین شرایطی بسیاری از آگاهان و دلسوزان فرهنگی امیدوارند این اثر انیمیشنی مقدمه ای باشد برای ادامه روند تولیدات هنری پویانمایی در دیار سربداران به ویژه باموضوع ساخت کارتن های کودکانه. چرا که تولید محتوای کارتنی مناسب برای کودکان درحال حاضر می تواند یکی از مهمترین دغدغه های فرهنگی و حتی سیاسی دولتمردان و کلیه اصحاب فرهنگ و هنر ایران باشد.

این اهمیت از آن جهت است که در جهان امروز قدرت های استکباری از جمله صهیونیسم جهانی از سال ها قبل به خوبی اهمیت کار رسانه ای وهنری در حوزه کودکان را دریافته اند و یکی از مهمترین زمینه هایی که در آن سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند عرصه فیلم سازی و به ویژه تولید انیمیشن های کارتونی برای کودکان بوده است.

درهمین راستا مدتی قبل خبرگزاری فارس به انتشار گزارشی  کامل از دیدگاه ها و رفتارهای سران رژیم اسرائیل در قبال تولیدات سینمایی و انیمیشنی کرد که نشان دهنده نهایت توجه و ریزبینی آنان در این زمینه است.به طوری که بزرگترین کمپانی های فیلم سازی و تولید انیمیشن هالیوود از جمله کمپانی "دریم ویکس" را در حمایت کامل خود گرفته اند.

اسرارنامه در ادامه بخش هایی از گزارش فارس را که ناظر بر دقت و تأکید "شیمون پرز" رئیس جمهور اسرائیل بر عرصه هنر سینما وانیمیشن است رامنتشر می کند:

روابط صمیمانه کمپانی «دریم ورکس» با رژیم صهیونیستی

«شیمون پرز»، رییس جمهور رژیم صهیونیستی در دیدار با سران «دریم ورکس»: تأثیر هالیوود بر مردم دنیا بیش از تأثیر سیاستمداران است/مخاطب کودک بسیار حائز اهمیت است

«پرز» در این ملاقات صمیمانه  به نقش یهودی‌ها در تاسیس تجارت استودیوهای بزرگ فیلمسازی اشاره کرد و متذکر می‌شود: نباید ارتباط حیاتی میان هالیوود و آموزش را نادیده گرفت و باید بدانید که کودکان بیش از سیاستمداران به بازیگران اعتقاد دارند.

وی همچنین تاکید کرد: شما هالیوودی‌های پیام اسرائیل را در جهان توزیع می‌کنید.

«کاتزنبرگ»، مدیر اجرایی «دریم ورکس» نیز در این دیدار دوستانه تابلویی از انیمیشن «شاهزاده مصر»، اولین انیمیشن سینمایی «دریم ورکس» را به رییس رژیم صهیونیستی هدیه داد.

همچنین نشریه سینمایی ورایتی ضمن انعکاس تمامی سخنان پرز، بیش از همه این بخش از سخنان او که درباره تاثیر هالیوود بر کودکان بود را مورد توجه قرار داد.

البته «شیمون پرز» چند ماه پیش از دیدن از کمپانی «دریم ورکس» میزبان هیأتی 50 نفره از مقامات هالیوود بود که در آن نشست نیز بر این نکته تأکید کرده بود که «هالیوودی‌ها» نه تنها در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند بلکه در واقع فعالان آموزش و پرورش هستند که با کمک اعتمادی که به‌وجود می‌آورند، می‌توانند تاثیرگذار باشند و پیام اسرائیل را در جهان توزیع کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

با توجه به آنچه در بالا گفته آمد، به نظر می رسد چندان صحیح نباشد که سران قدرت های استکباری جهان از جمله اسرائیل را دراین زمینه مورد سرزنش قرار دهیم. چرا که آنان اتفاقا دارند در مسیر اهداف خاص خود به خوبی و با دور اندیشی هرچه تمام ترعمل می کنند. لذا به جای سرزنش ومنع آنان بهتر است اگر واقعا معتقدیم جامعه بشری و به ویژه کشورهای اسلامی از جمله ایران در خطر تهاجم شدید فرهنگی از جانب صهیونیسم کم تعداد اما پرقدرت جهانی قرار گرفته اند ، برای مبارزه با این تهاجم شدید و حساب شده، خود را با سلاح های مناسبی از جنس همان وسایل موثری مجهز کنیم که سال هاست مورد استفاده متهاجمان قرار می گیرد ، تا بدین ترتیب در این کارزار سخت فرهنگی و رسانه ای ما نیز آمادگی لازم برای یک نبرد نرم اما نتیجه بخش را کسب کنیم.

دراین راستا بی شک سرمایه گذاری در عرصه فیلم سازی و به ویژه فیلم های انیمیشنی کودکانه از ضروری ترین مسیرهایی است که باید پیموده شود. و چه سرمایه گذاری ای بهتر از آن که دیگر در عرصه تولیدات انیمیشنی برخلاف ساخت فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی که عمدتا محور وموضوع اصلی خود را در زندگی مدرن مردم کلان شهرهای بزرگ به خصوص پایتخت قرار داده اند ، بیشتر شهرستان ها و حتی شهرها و بخش ها و روستاهای دور ونزدیک کشور را مرکز و منشأ تولیدات هنری خود قرار دهیم.تا برخلاف جریان همیشگی صدور فرهنگ دست خورد و التقاطی کلان شهرها به شهرها و روستاهای کوچک ، این بار اتفاقا شاهد کشف و صدور ابعاد مغفول مانده فرهنگی وتاریخی در دیگر مناطق کشور به جز پایتخت و چند شهر بزرگ شبیه آن باشیم.

این حرکت زیبا ، اینک برای اولین بار توسط صدا و سیمای استانی خراسان رضوی در دارالمومنین سبزوار که به حق به واسطه پیشینه غنی چند هزارساله و رویدادهای ارزشمند تاریخی که از سر گذارنیده به عنوان دیار سربداران ، شهر دیرینه های پایدار و ریشه فرهنگی خراسان مشهور شده است ، پیاده شده و ما در قالب تولید مجموعه انیمیشنی "راشن و ماهشن" به تهیه کنندگی سیمای خراسان رضوی و با اجرای هنرمندانه گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار ، موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق و حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری شاهد نگاهی هنرمندانه به جنبه هایی از سبک زندگ مردمان روستایی خراسان و سبزوار دردوره های گذشته هستیم.

نگاهی به تاریخ و فرهنگ قدیم نه بدان جهت که گذشته را تکرار کنیم ، بلکه بدان جهت که با دیدن آنچه بوده ایم و شناختن ریشه های دیرینه خود ، بهتر پی ببریم که اینک در چه وضعیتی هستیم  و به کجا باید برویم و در مسیر آن چگونه باید طی طریق نماییم؟

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رونمایی از پویا نمایی راشن و ماهشن مهمترین تولید هنری سبزوار در سال 92

نظرت را بنویس
comments

نسیم

نمی دونیم اینارو باور کنی یا تعریفات از شجریان رو
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما