جستجوهای اسرارنامه با سرزمین قوم کهن به نتیجه رسید

جستجوهای اسرارنامه برای یافتن و انتشار آداب و رسوم محلی هریک از شهرها و روستاهای عزیز دیار پرافتخار سربداران در روزهای اخیر به موفقیت های چشمگیری منجر شده است.
یعنی کاری که در ابتدا دشوار می نمود اینک به یاری خدا و به پشتوانه همت و غیرت محلی مردمان این آب و خاک پاک منجر به نتایج امیدوار کننده ای شده است.
یکی از این نتایج دسترسی به یک وبلاگ وزین درحکم گنجینه ای ارزشمند از آداب و رسوم و سبک زندگی مردمان شریف روستای کَهنه از  توابع شهرستان جغتای است.
وبلاگ مورد ذکر با نام «کَهنه ، ای سرزمین قوم کهنن» توسط یکی از اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه که مسئولیت رصد و جستجوی مطالب مرتبط با هریک از شهرو روستاهای دیارپرافتخار سربداران در فضای مجازی اینترنت را به عهده دارد ، در روزهای اخیر برای اسرارنامه کشف و معرفی شده است.
این وبلاگ وزین روستایی که توسط یکی از همشهریان خوبمان آقای پورشریعت اداره می شود در مدت حدود دو سال از فعالیت خودتا کنون توانسته است گنجینه ای ارزشمند و منسجم از اطلاعات مربوط به آداب و رسوم و ویژگی های مختلف روستای کَهنه و حتی فراتر از آن منطقه سربداران را گردآورده و منتشر کند.
آقای پورشریعت در قسمتی از این پایگاه مجازی اهداف خود را از راه اندازی وبسایت کهنیدر چنین بیان کرده است :
اهداف مد نظر وب سایت کهنیدر:
1-معرفی روستای کهنه و الله اباد که دارای تاریخ و فرهنگ مشترک هستند.
2-ایجاد پل ارتباطی بین افراد ساکن روستا و افرادی که به سایر نقاط این سرزمین آریایی یا دیگر نقاط گیتی مهاجرت کرده اند.
3-انتشار اخبار مربوط به روستای کهنه و الله اباد بواسطه ارسال اطلاعات از جانب شما.
4-اطلاع رسانی در خصوص طرحهای مربوط به روستای کهنه و الله اباد .
5-ثبت موضوعات مربوط به روستا بر روی صفحه جهانی( وب )، بمنظور نگهداری در حافظه تاریخ، قبل از اینکه به باد فراموشی سپرده شوند.
و در پایان اطلاع رسانی در زمینه خواسته ها و تقاضاهای  مختلف شما در چارچوب مقررات .
منبع : وبلاگ کَهنه ، ای سرزمین قوم کهن
با مطالعه این اهداف و نیز یک بررسی اجمالی به مطالبی که تا کنون در این پایگاه اینترنتی منتشر شده است، به این نتیجه می رسیم که این همشهری صاحب قلم و صاحب اندیشه ما توانسته است در  راستای اهداف ارزشمند خود ، حرکتی موفقیت آمیز داشته باشد.
در همین راستا باید بگوییم ، به نظر مجله اینترنتی اسرارنامه حقیقتاً جای افتخار است که در گوشه گوشه خطه پرافتخار سربداران همشهریانی چنین فرهیخته داریم که ضمن حفظ اصالت باارزش محلی خود در تلاش برای اشاعه و معرفی این فرهنگ برای سایرین هستند.
پیش از این مجله اینترنتی اسرارنامه با برخی وبلاگ ها یا وبسایت های روستایی و محلی دیگر در خطه پرافتخار سربداران آشنا شده و از مطالب خوبشان در این مجله استفاده کرده است.
وبلاگ های بهمن آباد ، روستای استاج ، قاسم  ملا ، گروه علوم اجتماعی ششتمد ، افچنگ شناسی و ... چند مورد از بهترین این پایگاه های اینترنتی بوده اند که چنانکه گفته شد تا کنون مطالبشان مورداستفاده اسرارنامه قرار گرفته است.
اینک خرسند ازآنیم که وبلاگ وزین روستای کهنیدر از این به بعد به این گنجینه باارزش اضافه می شود.
هم اکنون نیز مجله اسرارنامه به عنوان اولین گام خود تصمیم دارد به انتشار یکیاز مطالب وبلگ  کهنه پیرامون بخشی از آداب و رسوم مردمان این روستا در ایام عید نوروز بپردازد. که شما گرامیان می توانید این مطلب را در بخش سبک زندگی همین مجله مطالعه بفرمایید.
در پایان خاطرنشان می شود ، مجله اینترنتی اسرارنامه در تلاش است به هرشکل صحیح و ممکن برای حفظ و اشاعه فرهنگ باارزش بومی در خطه پرافتخار سربداران بکوشد و براساس برخی شواهد و قراین به نظر می رسد به لطف خدا تا کنون در این زمینه موفق بوده ایم. اما طبیعتاً موفقیت بیشتر ما در مسیر این هدف باارزش در گرو همکاری و راهنمایی های ارزشمند شما همشهریان گرامی است که باعث قوت قلب و امید و انرژی روزافزون این مجله اینترنتی می گردد.
پس شما نیز می توانید برای رونق و سرعت گرفتن گرفتن حرکت کاروان شناخت ، حفظ و انتشار ارزش های بومی و محلی خطه پرافتخار سربداران که از چندی قبل در بخش های مختلف اسرارنامه شروع به کار کرده است ، با ما در ارتباط باشید و با تأسیس وبلاگ های مختلف محلی توسط خودتان یا حداقل معرفی وبلاگ های پرمحتوا و ارزشمند روستایی ومحلی به ما یاری برسانید.
به امید حفظ فرهنگ و ارزش های اصیل محلی و آبادانی و توسعه روزافزون همه شهرها و روستاهای خطه پرافتخار سربداران...
کد : 5715
 کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نوروزآنلاین

نظرت را بنویس
comments

shahin kahneh

باسلام وتشکر فراوان ازلطتون بابت تلاش درمورد شناخت بیشتر سرزمین های پهناورسربداران،واز جمله کهنه.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما