در سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

مردم سبزوار گزینه های روی میز خود را برای آمریکا فریاد زدند

همزمان با فرارسیدن ایام فرخنده دهه فجر و در راه پیمایی با شکوه سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، مردم مومن و انقلابی دارالمومنین سبزوار همپای دیگر مناطق کشور از گزینه های روی میز خود برای آمریکا گفتند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، تأکید مردم بر دست یابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای ، بی اعتمادی همیشگی به آمریکا ، پیروی و پشتیبانی آگاهانه از مقام ولایت فقیه ، حضور همیشگی در صحنه ، تجهیز روزافزون ایران به تکنولوژی های قدرتمند دفاعی و نظامی و ... تعدادی از گزینه های روی میز مردم سبزوار بود که در روز 22 بهمن به گوش آمریکا و سایر کشورهای استکباری جهان فریاد زدند.

سخنران پایانی این گردهمایی باشکوه محمدرضا محسنی ثانی نماینده منطقه سبزواربزرگ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود و همچنین قطعنامه پایانی را حسین بروغنی یکی از اعضای 13 نفره شورای شهر قرائت کرد.

وبسایت محمدرضا محسنی ثانی مشروح سخنرانی این نماینده را اجتماع ده ها هزارنفری مردم سبزوار به شرح زیر منتشر کرده است:

در سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم دیار سربداران همچون همیشه با حضور پرشور خود ، حماسه با شکوهدیگری آفریدند.

راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال در سبزوار با حضور هزاران نفر از مردم متدین این شهر از مقابل مسجد جامع آغاز شد و تا میدان کارگرادامه یافت و سرانجام با سخنرانی محمدرضا  محسنی  ثانی نماینده منطقه سبزواربزرگ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

محسنی ثانی  در سخنرانی خود ۲۲ بهمن ماه را آغاز حکومت الله بر جهان دانست و با اشاره به رویداد تاریخی دیدار امام خمینی با حضرت آیت الله قاضی در نجف اشرف ، در چندین سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله قاضی از مدت ها قبل، وقوع انقلاب اسلامی ایران و بعضی رویدادهای قبل و بعد از آن را پیش بینی کرده بود.

وی سپس گفت: بنابراین انقلاب اسلامی ایران یک حرکت از قبل برنامه ریزی شده الهی بود که به رهبری امام خمینی (ره) به نتیجه رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپس با اشاره با وقایع سیاسی ماه های اخیر در ایران و جهان گفت: همه رجزخوانی هایی که آمریکایی ها علیه ایران به راه انداخته اند به دلیل ترس از غلبه انقلاب اسلامی است.

وی همچنین به دست آوردهای مذاکرات هسته ای و توافق ژنو اشاره کرد و گفت: ما در مذاکراتی که انجام شد به پیروی از فرموده مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم ، اما هرگز به آمریکا اعتماد نمی کنیم.

محسنی ثانی ادامه داد:اگر آمریکا دائما می گوید، همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی برای ایران روی میز است، باید بداند ما نیز با فرمایشات مقام معظم رهبری و به پشتوانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ارتش و مردم همیشه در صحنه کشورمان تمام قوای نظامی و دست آوردهایمان در زمینه موشک های دوربرد ، هواپیماهای بدون سرنشین و فریادهای الله اکبر را روی میز داریم.

وی سپس افزود: ما هیچ  ترسی از رجزخوانی های آمریکا ندارد زیرا ۳۵ سال است آمریکایی ها همین حرف ها را می زنند و همین تهدیدها را می کنند ، اما نتیجه ای نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صلح تاریخی حدیبیه که بین پیامبرمکرم اسلام و کفار قریش اتفاق افتاد گفت: همانطور که در صلح حدیبیه گشایش های خوبی برای امت اسلام به وجود آمد و باعث شد در همان سال در نتیجه امنیتی که ایجاد شد ، تعداد مسلمانان  افزایش چشمگیری پیدا کند و دین مقدس اسلام در محدوده وسیع تری از عربستان منتشر شود ، ان شاءالله توافق ژنو هم که زیر نظر مقام معظم رهبری و توسط تیم مذاکره کننده کشورمان امضا شده است ، به نتایج مثبتی شبیه همان صلح حدیبیه رسول الله (ص) منجر خواهد شد.

وی سپس به بعضی انتقادات نسبت به توافق ژنو اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام هم هنگامی که صلح حدیبیه برقرارشد ، عده ای از مسلمانان انتقاد کردند که نباید پیامبر اسلام (ص) به این صلح تن می داد. اما دیدیم که آن صلح به نفع مسلمین تمام شد و به قدرت و اقتدار بیشتر امت اسلام انجامید و در زمان  کنونی هم عده ای در داخل کشور به توافق ژنو اعتراض می کنند و آن را یک توافق ننگین می شمارند و تسلیت می گویند ، اما این انتقادات را باید به پای دوستی و دلسوزی آنان گذاشت و باید امیدوار بود با هدایت های رهبری و راهبردهای صحیح تیم مذاکره کننده ، امور به گونه ای پیش رود که در نهایت همه چیز به نفع جمهوری اسلامی ایران تحقق یابد.

و به اقتدار و عزت بیش از پیش ایران منجر شود. زیرا توافق هسته ای ژنو با وجود برخی انتقادات از نقاط مثبتی زیادی هم برخوردار بود.

محسنی ثانی در ادامه به گشایش های خوبی که بعد از توافق  ژنو در روابط سیاسی بین المللی ایران ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: از آغاز کار دولت یازدهم تاکنون ۱۳۰ هیات سیاسی از مسوولان بلند پایه و کشورهای مختلف به ایران آمده اند و نمونه ای از آن تیم اقتصادی فرانسه بود که به ایران آمد و تعداد زیاد دیگری از کشورها نیز در نوبت هستند که همه اینها نشان از نزدیکی پیروزی نهایی برای جمهوری اسلامی ایران است.

محسنی ثانی در بخش پایانی صحبت های خود به وضعیت اقتصادی کشور در دو سال پایانی دولت دهم اشاره کرد و گفت: به دلیل شدت گرفتن تحریم ها و وجود بعضی سوءمدیریت ها در داخل کشور ، به هم ریختگی اقتصادی شدیدی ایجاد شد که باعث شد بسیاری از پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری و اعتبارات دولتی داشت در همه نقاط کشور از  جمله در سبزوار متوقف و یا سرعت آن ها کند شود.

وی با اشاره به پروژه هایی نظیر راه آهن ، پروژه آزادراه حرم تا حرم ، گازرسانی به شهرها و روستاهایی که هنوز از نعمت گاز برخوردار نشده اند و … گفت: البته ما سعی کردیم با پیگیری هایی که به عمل آوردیم اجازه ندهیم بعضی از این پروژه ها کاملا متوقف شود و به عنوان مثال پروژه راه آهن سبزوار همچنان به کار خود ادامه می دهد ، اما به  هرحال اوضاع آشفته اقتصادی کشور در دو سال اخیر تأثیر خود را بر بعضی پروژه ها برجای گذاشته است.

وی سپس اظهارداشت: البته در همین مدت در زمینه بعضی پروژه ها از جمله گسترش آموزش عالی در حوزه انتخابیه سبزوار دست آوردهای خوبی داشته ایم که مهمترین آن ها تأسیس دانشگاه فن آوری های نوین است که انصافا زیرساخت علمی و فنی مهمی محسوب می شود و فقط در شهرهای مراکز استان ها نظیر آن وجود دارد.

وی سپس به ارتقاء تعدادی از دانشکده ها به دانشگاه و افزودن رشته های جدید دانشگاهی به سبزوار نیز اشاره کرد وگفت هم اکنون سبزوار قطب مهم دانشگاهی بعد از مشهد مقدس است.

گفتنی است ، پس از سخنرانی محسنی ثانی  ، حسین بروغنی عضو شورای شهر سبزوار به قرائت بیانیه ای پرداخت که بندهای مختلف آن با شعارهای تکبیر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم ، مورد تأیید قرار گرفت و بعد از قرائت این بیانیه مراسم با شکوهراهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال در سبزوار به پایان رسید

منبع : وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

برای مشاهده گزارش تصویری از مراسم با شکوه 22 بهمن در سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خاطرات استاد طاهایی موسس مکتب های نرجس ایران از سخنرانی شب 22 بهمن در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

ناشناس

این تکرار از طرف آمریکاییها نبوده، صدا و سیما این جملات را در بوق و کرنا کرده و بارها آنهار ا تکرار کرده و با این تکرارها روی اعصاب ملت راه می رود!

ناشناس

شما هم که جو گیر تبلیغات صدا و سیما شدین! "گزینه ی روی میز" جمله ی افراطیون صدا و سیما میلی است که امسال پرهیاهو آنرا دنبال می کردن. از شما بعید بود اسرارنامه ی با بصیرت! یه سرچ و تحقیقی در این زمینه می کردین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما