مسیرهای سبزوار و قوچان پرحادثه ترین محورهای خراسان رضوی در نوروز 91

معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان خراسان رضوي گفت: مسيرهاي قوچان و سبزوار پرحادثه‌ترين محورهاي استان بوده‌ است.

احمد قاسمي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، با تاکيد بر اينکه مردم بايد نکات ايمني را که توسط پليس و نيروهاي امدادي تذکر داده مي‌شود، جدي بگيرند تا دچار حادثه نشوند، عنوان کرد: مردم قبل از سفرهاي جاده‌اي، حتما از وضعيت آب و هواي منطقه موردنظر خود کسب اطلاع کنند.

وي با اشاره به اينکه در بيشتر پايگاه‌هاي مستقر شده در استان، بيش از ميزان پيش‌بيني شده از تجهيزات موجود استفاده شد، بيان کرد: بحث اسکان اضطراري در راه ماندگان، از عواملي بود که بيشتر از پيش‌بيني ما انجام پذيرفت و دليل آن بارندگي‌هاي انتهاي سال 90 بود.

قاسمي با بيان اينکه به طور ميانگين روزانه بين 10 تا 25 نفر به هر کدام از پايگاه‌هاي امداد و نجات نوروزي در استان مراجعه مي‌کنند، خاطرنشان کرد: در طرح امداد و نجات پايگاه‌ها به مردم و مجروحان مراجعه مي‌کنند و مراجعه مردم به پايگاه‌ها كمتر است.

 وي افزود: مردم بيشتر در صورت داشتن بيماري‌هاي مزمن و طولاني مدت به ايستگاه‌هاي هلال‌احمر مراجعه مي‌کنند و تزريقات در پايگاه‌ها تنها در صورت وجود پزشک مجاز شمرده مي‌شود.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان خراسان رضوي با تاکيد بر رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به خصوص در مسيرهايي که بارندگي در آن‌ها رخ داده است، اظهار داشت: عامل انساني، 60 درصد از حوادث جاده‌اي را شکل مي‌دهند و امکانات و مشکلات راه‌ها جايگاه‌هاي بعدي را دارند.

وي با بيان اينکه استاندارد رسيدن به حوادث جاده‌اي در کشور بين 15 تا 20 دقيقه تعريف شده و اين در صورتي است که حداکثر فاصله ايستگاه‌ها 30 تا 50 کيلومتر از يکديگر باشد، اضافه کرد: متاسفانه در برخي از جاده‌هاي استان فاصله بين پايگاه‌ها  به 100 کيلومتر نيز مي‌رسد، البته وجود گشت‌هاي امداد و نجات توسط پايگاه‌هاي امداد، اين امکان را مي‌دهد تا در صورت بروز هر گونه حادثه، گروه‌هاي امداد و نجات زودتر از زمان استاندارد تعيين شده به محل وقوع حادثه برسند.

منبع : ایسنا

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید

سبزوار کانون ارتباطی و مواصلاتی شرق کشور

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما