در پاسخ به نگرانی یک شهروند دلسوز

زائران عتبات عالیات و حجاج سبزواری ، خدمات ارزی مورد نیاز خود را از بانک ملت فرودگاه سبزوار دریافت نمایند

در دو هفته اخیر مجله اینترنتی اسرارنامه مطلبی در ارتباط با آمار رو به رشد عملکرد فرودگاه سبزوار در پروازهای داخلی در دی ماه 92 منتشر کرد که این مطلب نظرات مفصلی را از جانب یکی از مخاطبان گرامی به همراه داشت.

این نظردهنده گرامی که با اسم "ایمان" برای اسرارنامه ارسال نظر کرده و از لابه لای سخنانش پیداست که یکی از همشهریان دلسوزی است که با هوشیاری کامل مسائل مربوط به توسعه دیار سربداران را پیگیری می کند ، از خطر قریب الوقوع تعطیل شدن باجه خدمات ارزی بانک ملت در فرودگاه سبزوار خبرداد.

وی دراین زمینه علت تعطیلی بانک ملت و سرویس خدمات ارزی فرودگاه سبزوار را توقف پروازهای عتبات عالیات در این فرودگاه از سال گذشته تا کنون عنوان کرده بود. (برای مطالعه متن کامل نظرات  این مخاطب گرامی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.)

طبق این استدلال از آنجایی که فقط مسافران پروازهای خارجی نیاز به ارائه خدمات ارزی در فرودگاه دارند و تنها پروازهای خارجی فرودگاه سبزوار نیز تا به حال فقط به عراق بوده است ، پس از توقف پروازهای عتبات عالیات در این فرودگاه ، طبیعتا سرویس های ارائه دهنده خدمات ارزی آن هم محکوم به تعطیلی خواهند بود.

با این حال از آنجایی که فرودگاه سبزوار به طور کل به عنوان یک فرودگاه مرزمجاز هوایی است که مجوز پروازهای بین المللی را دارد ، وجود بانک ارائه دهنده خدمات ارزی در این فرودگاه بسیار ضروری است و عدم وجود آن می تواند خود به مانعی بر سر راه برقراری مجددپروازهای خارجی تبدیل شود.

پس از اعلام هشدار مورد ذکر از جانب این همشهری گرامی ، مجله اینترنتی اسرارنامه در پی آن برآمد که از طریق افراد آگاه در  این زمینه اطلاعات کافی را کسب نماید.

پیگیری های اسرارنامه سرانجام از طریق یک منبع آگاه ، به این نتیجه منجر شد که سرویس ارائه دهنده خدمات ارزی فرودگاه سبزوار همچنان فعال باقی خواهد ماند و حتی در زمان عدم انجام پروازهای خارجی ، این باجه بازهم می تواند خدمات ارزی خودرا به متقاضیان ائم از زائران عتبات عالیات ، حجاج و مسافران سایر مقاصد خارجی ارائه دهد.

این منبع آگاه ، سپس در همن زمینه افزود: برای ارائه شدن سرویس خدمات ارزی در فرودگاه های دارای مجوز لزومی وجود ندارد که حتما پروازهای خارجی برقرار باشد بلکه حتی اگر پروازهای خارجی در فرودگاه های دیگری انجام شوند ، مسافران آن می توانند خدمات ارزی مورد نیاز خود را با معطلی و صرف انرژی کمتر در شهر خود دریافت نمایند که قطعا باعث چند برابر آسان و سریع شدن کار زائران و مسافران خواهد شد.

این منبع سپس در رابطه با شایعه بسته شدن باجه بانک ملت  و خدمات ارزی در فرودگاه سبزوار و انتقال وسایل آن به فرودگاه مشهد گفت:

از آنجایی که در بدو راه اندازی پروازهای خارجی در فرودگاه سبزوار ، سرویس خدمات ارزی در این فرودگاه وجود نداشت ، به درخواست مسوولان وقت فرودگاه تعدادی امکانات موقتی برای راه اندازی فوری کارمسافران از جانب مشهد به سبزوار ارسال شد اما از همان ابتدا قرار بود پس از راه اندازی باجه خدمات ارزی بانک ملت فرودگاه سبزوار ، امکانات موقتی به مشهد عودت داده شود. بنابراین چنانکه توضیح داده شد ، خدمات ارزی همچنان در فرودگاه سبزوار ارائه می شود و همشهریان گرامی می توانند از آن بهره ببرند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

افزایش استقبال از پروازهای داخلی فرودگاه سبزوار در دی ماه 92 نسبت به دی ماه 91

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما