احسان شریعتی:

دکترمصدق و دکتر شریعتی دو نماد عقیدتی و ملی درجنبش دانشجویی ایران

وبلاگ شاهدان کویر مزینان که از رسانه های فعال و وزین دیار سربداران باتأکید بر انتشار اخبار ، گزارش هاو تحلیل های متعلق به روستای تاریخی مزینان و سایر نواحی اطراف آن در شهرستان داورزن است ، امروز به انتشار گزارشی از سخنرانی فرزند دکتر علی شریعتی در مراسم بزرگداشت دکترمصدق پرداخته است.

آقای علی مزینانی عسکری که در مدت حدوداً دو سالی که شاهدان کویر مزینان را راه اندازی کرده است ، به یکی ازفعالترین وبلاگ نویسان منطقه سبزوار بزرگ تبدیل شده ، جدیدترین سخنان دکتر احسان مزینانی شریعتی را دروبلاگ خود انعکاس داده است.

اسرارنامه ضمن اعلام اینکه انتشار این مطلب دراینجا به معنای موافقت یا مخالفت تحریریه این مجله با دیدگاه های مطرح شده در آن نیست ، به بازنشر آن می پردازد:

 

احسان مزینانی شریعتی یکی از عجایب ایران را شرح داد

دکتر احسان مزینانی شریعتی گفت: در ایران یکی از عجایب این است که خود مسئولان همواره منتقدتر از منتقدان هستند و به جای اینکه پاسخگو باشند بیشتر خود پرسش مطرح می‌کنند! اکنون کشور به یک تفاهم و گفت‌وگوی ملی جدید نیازمند است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از سایت تحلیلی راه مردم ؛ دکتر احسان مزینانی شریعتی عصر دیروز در مراسمی با عنوان «به یاد مصدق» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان خاطره‌ای از سفر اخیر خود به احمدآباد گفت: نوروز سال گذشته من در سفری که به احمدآباد داشتم، قصد داشتم که به همراه خانواده‌ام از خانه دکتر مصدق بازدیدی داشته باشم. در این سفر هنگامی که به نزدیکی منزل دکتر مصدق رسیدیم، فردی به ما هشدار داد که هنگام پارک کردن خودروی خود در جلوی منزل دکتر مصدق هوشیار باشیم، چراکه ممکن است پلاک خودرویمان را یادداشت کنند و بعد مشکلی برای ما پیش بیاید.

فرزند دکتر علی مزینانی شریعتی ادامه داد: ما پس از بی‌اعتنایی به این فرد و با تلاش فراوان توانستیم خانه دکتر مصدق را پیدا کنیم، اما زمانی که زنگ خانه را به صدا در آوردیم، سرایدار آنجا به ما گفت که تا پایان انتخابات هیچ‌کس اجازه ندارد بازدیدی از این مجموعه داشته باشد. شریعتی با بیان اینکه این اتفاق در حالی رخ داد که در همان شرایط و در همان زمان هنگامی که به کاخ‌های شاه مراجعه می‌کردیم با صفوف طویلی از مردم مواجه می‌شدیم، تاکید کرد:حال این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا ما انقلاب کردیم که مصدق‌ها مهجور و ممنوع بمانند و آثار دولت‌ها در معرض بازدید همگان قرار گیرد.

شریعتی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در جشنواره مطبوعات اظهار داشت: رئیس ‌جمهور صحبت‌هایی مطرح کرد که ما نمی‌دانستیم. در ایران یکی از عجایب این است که خود مسئولان همواره منتقدتر از منتقدان هستند و به جای اینکه پاسخگو باشند بیشتر خود پرسش مطرح می‌کنند. این روشنفکر دینی افزود: اکنون کشور در وضعیت خاصی قرار دارد که نه انقلاب و نه اصلاحات پاسخگوی این وضعیت و شرایط نیست. امروز راه سومی وجود دارد که طی آن روشنفکران جامعه باید نسبت به آگاهی‌بخشی به مردم تلاش کنند. آنها به همراه مسئولان وظیفه دارند که ایجادگر تحول و بعثتی فکری در جامعه باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اکنون ما درسی که می‌توانیم از نهضت ملی بگیریم، این است که در شرایط فعلی بتوانیم تجربه جدیدی بدست بیاوریم، اذعان داشت: حال چنانچه این تجربه نمی‌تواند تجربه‌ای انقلابی و اصلاح‌طلبانه باشد، باید تجربه‌ای آگاهی‌بخش باشد. شریعتی با اشاره به حوادث انتخابات سال ۸۸ تاکید کرد: اکنون کشور به یک تفاهم و گفت‌وگوی ملی جدید نیازمند است. برای رفع سوتفاهم‌هایی که در سال‌های اخیر بویژه در دوره میان دو انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشور بوجود آمد.

فرزند دکتر شریعتی با اشاره به اخراج برخی از اساتید و همچنین ستاره‌دار شدن برخی از دانشجویان در سال‌های اخیر بیان کرد: در روند شعارهایی اعم از اعتدال، تدبیر و امید که امروز در کشور مطرح می‌شود، ما باید شاهد بازگشت اساتید اخراجی و همچنین برطرف شدن مشکل دانشجویان ستاره‌دار در دانشگاه‌ها و همچنین آغاز روند آزادسازی‌های عمومی در کشور باشیم. شریعتی با بیان اینکه امروز برخی از رسانه‌ها و مجلات در تلاش هستند که مصدق و شریعتی را تخریب کنند، تصریح کرد: امروز مصدق با وجود اینکه به عنوان یک نماد ملی به حساب می‌آید، توسط برخی از رسانه‌ها تخریب می‌شود. این در حالی است که خوشبختانه این دو نماد ملی یعنی دکتر مصدق و دکتر شریعتی امروز به دو نماد عقیدتی و ملی در جنبش دانشجویی کشور تبدیل شده‌اند.

منبع: شاهدان کویر مزینان

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خاطرات رضا کیانیان بازیگر معروف ایرانی درباره دکتر شریعتی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما