ژاپنی ها عملکرد شهرداری سبزوار را در زمینه دفن بهداشتی زباله ها موفقیت آمیز دانستند

وبسایت شهرداری سبزوار در روزهای اخیر از نظر مثبت کارشناسان ژاپنی درباره سیستم دفن بهداشتی زباله توسط شهرداری سبزوار خبر داد.

شهرداری سبزوار که هم اکنون حدود6 ماه است بدون شهردار و تحت سرپرستی غلامرضا میرچولی اداره می شود ، در این مدت سعی کرده است خدمات لازم و مطلوب را به شهروندان ارائه نماید، امادرمجموع عملکرد این نهاد مهم در مدیریت شهری مانند همیشه در معرض موافقت ها و مخالفت های زیادی قرار داشته است.

اسرارنامه در ادامه ضمن بازنشر گزارش کاملی که درباره سیستم بهداشتی دفن زباله دروبسایت  شهرداری منتشر شده است ، به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند ، تا ساعاتی دیگرمطلبی تحلیلی درباره عملکرد نهاد شهرداری سبزوار در 6 ماه گذشته  و رفتار اعضای شورا در رابطه با آن درهمین مجله منتشر خواهد شد.

کارشناسان ژاپنی اعلام کردند: سبزوار جزو موفق ترین شهرهای ایران در دفن بهداشتی زباله است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: با ارائه گزارشات موثق از سوی کارشناسان مدیریت پسماند سبزوار، کارشناسان ژاپنی این شهر را جزو موفق ترین شهرهای ایران در خصوص دفن بهداشتی زباله ها جمع آوری، انتقال و مشارکت های مردمی اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، نخستین کارگاه ملی محل های دفن بهداشتی زباله با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته از سوی وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کل کشور و سازمان مپ شهرداری مشهد با جایکا (Jica) ارتباط مناسب و هدف مند خوبی در این  نشست اعمال گردید.

فصیحی با بیان اینکه این کارگاه ملی آموزشی با حضور کارشناسان سراسر کشور در این حوزه برگزار شد، گفت: این کارگاه از 29 بهمن ماه الی 5 اسفند ماه سال جاری در هتل آسیا مشهد مقدس برگزار شد و از سطح علمی بسیار بالایی نیز برخوردار بود.

وی ادامه داد: در این کارگاه پروفسور ماتسوتو (d.r tshihiko matsato) و دکتر توجو (d.r yasuma tojo ) از مدرسین دانشگاه هوکایدو و دکتر یوشیدا (d.r mitsuo yoshida ) مشاور ارشد جایکا و مشاور وزیر محیط زیست ژاپن به عنوان سه کارشناس برجسته، از کشور ژاپن به عنوان مدرس، از سوی جایکا معرفی شده بودند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی کارشناسان مدیریت پسماند سبزوار در خصوص دفن بهداشتی زباله ها جمع آوری، انتقال هم چنین مشارکت های مردمی  در سبزوار، کارشناسان ژاپنی سبزوار را جزء شهرهای موفق ایران اعلام نمودند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: کارشناسان معرفی شده از سوی جایکا ، بر  دو عامل استفاده دستگاه زباله سوز بجای کارخانه های کمپوست و بازکاهی ، باز مصرف و بازیافت." تاکید کردند.

فصیحی همچنان گفت :در پایان به شرکت کننده ها از سوی جایکاه امتحان ، و به کسانی که نمره قابل قبولی را کسب نموده اند ، گواهینامه های بین المللی اهداء نمودند.

گفتنی است سعیدرضا فصیحی و فرشید دولت آبادی به عنوان کارشناسان مدیریت پسماند از شهرستان سبزوار در این کارگاه کشوری حضور داشتند.

قابل ذکر است جایکا (Jica) نام یک سازمان بین المللی در ژاپن است که در زمینه ی توسعه ی کشورهای در حال توسعه کمک می کنند.

منبع: پرتال شهرداری سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مرتفع سازی های غیرمجاز همچنان یک چالش مهم شهری برای سبزوار

نظرت را بنویس
comments

assifszt7xo8

buy cafergot zithromax prozac diclofenac generic

درودوسپاس به شهرداری سبزوار

خداقوت به پاکبانان عزیز شهر

پاکبان

خداروشکر که سبزوار توانست با کمک پاکبانان گرامی به شهرت برسد خدا اجر معنوی بهشون بده وسلامتی.سازمان پسماند هیچوقت نخواهدتوانست زحمات این عزیزان را جبران کند.

ما رفتگران از پرداخت حقوق اسفندماه وعیدی از مسیولان سازمان پسماند تشکر میکنیم.اولین سالی است که حقوق وعیدی مان را با هم وبه موقع پرداخت کردند.

پاکبان سبزوار

همشهریان بیاییم زباله کمتری تولید کنیم ، تا به این وسیله کمکی کرده باشیم به رفتگران شهرمان.!

سال نو بر پاکبانان شهرمان مبارک باشد.

بهروز

سلام. امیدوارم که شهردارجدید اقای دکترطالبی هم به مدیران جوان هم فرصت خدمت دهد.حضور افراد درکلاسهای بین المللی ویا بازدید ازکشورهای خارجی مفید خواهد بود.

علی

من ازمدیران جوان سازمان مدیریت پسماند تشکر میکنم

ضمن تشکرازپرسنل سازمان پسماندکه در ایامی که تمام افراد درتعطیلات به سر می برند،مشغول انجام وظیفه میباشند.مخصوصا ایام نوروز.ودیگر اینکه به جرات میتوان گفت سبزوار جزو 10شهراول کشورازنظرتمیزی وپاکیزگی میباشد.

که اینطور!! موفق پیروز و خداقوت به سازمان مدیریت پسماند سبزوار فقط کارهای فرهنگی بیشتر انجام بدین در زمینه پسماند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما