جلال تعصبی : سازمان های تازه تأسیس شهری ، در توسعه سبزوار موثر خواهند بود

ضمن عرض پوزش از شما دوستان و همراهان همیشگی اسرارنامه به خاطر توقف چندروزه در به روز رسانی این وبسایت که به دلیل بروز برخی مشکلات فنی ایجاد شد ، از شما دعوت می کنیم ، مجدداً با ما همراه باشید تا اخبار و مسائل دارالمومنین سبزوار را طبق روال گذشته و با همان دیدگاه و خط مشی شناخته شده اسرارنامه دنبال کنیم.
البته مشکل فنی اسرارنامه در بخش عکس ها و تصاویر همچنان ادامه دارد که انشاالله این مورد نیز در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

*    *    *

در نخستین روزهای سال 1391 خبر تأسیس سه سازمان جدید در ارتباط با مدیریت شهری در  رسانه های محی سبزوار منتشر شد.
یکی از نخستین انتشار دهندگان این خبر جلال تعصبی عضو محترم شورای اسلامی شهر سبزوار بود که در وبلاگ روزانه های خود این سه سازمان را عبارت از مدیریت خدمات پسماند ، میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی و سازمان  آرامستان ها دانسته بود. که با اضافه شدن این سه سازمان جدید ، مجموعه سازمان های موجود در سبزوار به 9 سازمان افزایش می یافت.
با مطالعه این خبر برای اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه سئوالاتی از این قرار مطرح شد :
1- آیا تأسیس این سازمان ها فقط در شهرداری سبزوار صورت گرفته یا کلاً همه شهرهای کشور به این سمت حرکت کرده اند؟
2- آیا تأسیس این سازمان ها می تواند در توسعه شهر سبزوار نقش عمده ای داشته باشد؟
اسرارنامه این سئوالات خود را به صورت اینترنتی از مهندس تعصبی جویا شد و  این عضو شورای اسلامی شهر سبزوار که از ابتدا ارتباط خوبی با فعالیت های خبری و اصحاب رسانه داشته است ، روزهای  گذشته به این پرسش اسرارنامه در  وبلاگ روزانه های خود چنین پاسخ داده است :
جلال تعصبی : در سالهاي نه چندان دور که شهر به اين وسعت و گستردگي نبود و خود نيز به ياد دارم ، وظايف شهرداري از رفت و روب گرفته تا حمل ونقل و تامين آب آشاميدني شهروندان تعريف مي شد که متناسب با رشد جمعيت و نيز توسعه شهر و بالطبع فزوني حجم خدمات ، شهرداري ها به تدريج بخشي از آنها را به مديريت هاي مستقل مي سپردند مثلا تامين آب شهروندان تا همين 20 سال قبل با شهرداري بود و از آن به بعد مديريت مستقل پيدا نمود و سپس حمل و نقل به دو سازمان تاکسيراني و اتوبوسراني سپرده شد و تامين و توسعه و نگهداري فضاي سبز به سازماني مستقل و ..... و اينک نيز سه سازمان جديد بخش ديگر از وظايف شهرداري را منتزع و خود عهده دار انجام آن مي شوند که اين امر در ديگر شهرها به تناسب جمعيت و درجه شهرداري ها قبلا انجام شده است و علاوه بر اين سازمانها سازمانهاي ديگري همچون سازمان فرهنگي هنري ، سازمان زيباسازي و .... را نيز دارا ميباشند .
و اما نقش اين سازمانها در توسعه شهر را با يک نگاه به پيشينه سازمانهاي قبلي ميتوان دريافت . بديهي است که اين سازمانها طبق اساسنامه با سياستگذاري شوراي سازمان مربوطه اداره ميشود و شهرداري با مديريت ستادي و تفويض اختيارات ، بر خدمات ارائه شده توسط سازمانها نظارت دارد و البته اين در توسعه و ارائه خدمات مناسب ( به شرط مديريت صحيح و کارآمد )تر نقش به سزايي را ميتواند ايفاء نمايد .
منبع: روزانه های جلال تعصبی
شما همشهریان گرامی هم اکنون می توانید با مراجعه به بخش کاغذکاهی در مطلب نیازمندی های سبزوار در سال 91 از دید مردم ، نیازها و مطالبات خود را با مسئولین و دیگر مردم شهرستان در میان بگذارید تا از طریق اسرارنامه به گوش مقامات مربوطه برسد. برای ورود به این بخش روی اینجا کلیک کنید.
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
خوشامدگویی عضو شورای شهر سبزوار به مجله اینترنتی اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments

يک سربدار

سلام دوستان ممنون، منتظر جوابتان هستم. در ضمن اگر مطلب را در سايت نزديد ناراحت نمي شويد که آن را به سايت هاي بدهم که بزنند.

یک سربدار

سلام دوستان بارها گفتيد مطلب بفرستيد اين هم يه مطلب اميدوارم توي سايت بزيند. هر چند که حاضر نشديد ايميل بديد. موفق باشيد. ...

يک سربدار

سلام خوب به هم نون قرض مي دين خسته نباشيد. شما از ايشون تعريف کنيد ايشان از شما. ايميل بدهيد مطلب بدهيم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما