راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی در دانشگاه حکیم سبزواری

وبسایت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری به تازگی از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با برپایی گرایش کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی در این دانشگاه خبر داده است.

در متن این خبر آمده است:

براساس موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی در جلسه این شورا به تاریخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۲ که

طی نامه ۲/۲۲/۵۸۳۶۲۰ به تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۲به ریاست دانشگاه حکیم سبزواری ابلاغ شده است و با اعلام آمادگی گروه آموزشی زبان وادبیات فارسی

این گروه که در برپایی این رشته، گام های درخورتوجهی برداشته است،ازمهر۱۳۹۳ در گرایش ادبیات تطبیقی دانشجوی کارشناسی ارشد خواهد گرفت و

به این ترتیب ،شمار رشته هادرمقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری، بازهم افزایش خواهد یافت

که موفقیتی ارزشمند برای این گروه آموزشی و دانشگاه حکیم سبزواری است.

منبع: وبسایت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری

 

با تشکر از آقای علی صادقی منش دانشجوی دکترای ادبیات فارسی در دانشگاه حکیم سبزواری که درتهیه این خبر به اسرارنامه یاری رسانیده است.

 

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری که دومین دانشگاه ملی شمال شرق ایران با سابقه طولانی سه دهه فعالیت است ، مدت هاست به واسطه برخورداری از تعداد زیادی از رشته های تحصیلی درمقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، توانسته است پس از دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه اولین قطب مهم آموزش عالی در استان های خراسان رضوی و شمالی قرار گیرد.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این دانشگاه که در شهر تاریخی سبزوار  واقع شده است ، هم اکنون دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی (۶۴رشته)، کارشناسی ناپیوسته (۳رشته)، کارشناسی ارشد(۵۹ رشته) و دکتری ( ۱۳رشته) است که در قالب ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌ های ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، مهندسی معماری و شهرسازی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی برق و مکانیک، الهیات و معارف اسلامی، جغرافیا و علوم محیطی، مهندسی نفت و پتروشیمی و دانشکده‌ی ریاضی و علوم کامپیوتر با جمعیت دانشجویی بالغ بر ۷۷۰۰ نفر دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم(شبانه) و نیمه حضوری به فعالیت مشغول می‌باشد. (منبع)

لازم به ذکر است دانشگاه حکیم سبزواری همچنین از سال 91 پردیس خود را راه اندازی کرد که دراین پردیس دانشگاهی فقط رشته های کارشناسی  ارشد و دکترا پذیرش می شوند اما تعداد رشته ها و دانشجویان پردیس های دانشگاهی جدا از آمار مربوط به خود دانشگاه محاسبه می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته ها و دانشکده های موجوددردانشگاه حکیم سبزواری هم اکنون می توانید به پیوند زیر مراجعه نمایید:

فهرست رشته های موجود در دانشگاه حکیم سبزواری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پرتاب موشک های سوخت جامد در دانشگاه حکیم سبزواری برای اولین بار در کشور

نظرت را بنویس
comments

سال آخری های مکاترونیک سبزوار

با سلام ما خوشحال شدیم که آقای دکتر حدادنیا به ریاست دانشگاه حکیم انتخاب شده و رشته ای را مه تنها در این دانشگاه به نام مکاترونیک ارائه شده به سرانجامی خواهد رساند. و دانشجویان این رشته بعد از اتمام تحصیلات سر گردان دیگر شهرها نخواهند شد. خواهش می کنیم تقاضای ما را که بارها در دانشگاه مطرح شده است عملی فرمایند تا از بلاتکلیفی خلاص شویم .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما