رویدادهای مهم سبزوار در سال 92

بلاتکلیفی بیمارستان حشمتیه برای واگذاری یا عدم واگذاری به بخش خصوصی

جدیدترین مورد اضافه شده به فهرست مهمترین رویدادهای سبزوار در سال 92 ، به وضعیت بلاتکلیفی بیمارستان حشمتیه در واگذاری یا عدم واگذاری به بخش خصوصی اختصاص یافت. (برای مشاهده این فهرست روی اینجا کلیک کنید.)
 

در این رابطه می خوانیم:

موضوع واگذاری بیمارستان حشمتیه به بخش خصوصی یکی دیگر از مهمترین رویدادهای اجتماعی و مدیریتی سال 92 بود در سبزوار بود که انعکاس گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد و بحث های زیادی را در این زمینه برانگیخت.

در آن زمان گفته می شد ، سیدابوالفضل میرعلی که پیش از آن تجربه موفقیت آمیزی از ورود او به بخش ورزش شهرستان مشاهده شده بود ، قصد خرید بیمارستان حشمتیه و سرمایه گذاری در آن را دارد..

در همین راستا عده ای با استناد به وقفی بودن زمین این بیمارستان واگذاری آن به بخش خصوصی را مخالف شرع می دانستند .این گروه می گفتند اگر بخش خصوصی نیت خیری در جهت توسعه دیار سربداران دارد ، چرا می خواهد به سرمایه گذاری در پروژه ای ورود پیدا کند که تا به حال با هزینه دولت بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دیگر تا تکمیل ساختمان آن راهی باقی نمانده است؟
 اما عده ای دیگر که با واگذاری بیمارستان حشمتیه به بخش خصوصی موافق بودند ، می گفتند: هرچند مراحل ساخت بنای فیزیکی این بیمارستان تا کنون با حدود 15 میلیارد تومان هزینه حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، اما در امر احداث یک بیمارستان ، هزینه تجهیزات آن به مراتب از احداث بنای فیزیکی بیشتر است و بنابراین تا تکمیل شدن نهایی بیمارستان مذکور در سبزوار و تجهیز آن به دستگاه ها و وسایل مورد نیاز تخصص های مختلف ، به چیزی حدود 25 میلیاردتومان دیگر سرمایه احتیاج است که در چنین وضعیتی با توجه به عدم وجود بودجه کافی در دولت ، انتظار تکمیل  این بیمارستان فوق تخصصی در سبزوار توسط بخش دولتی ، انتظار چندان معقولی نیست ، چرا که خود وزیر بهداشت هم که به سبزوار سفرکرد، از سیاست های دولت برای کاهش تصدی گری در بخش بهداشت و درمان سخن گفته بود.
در همین رابطه یک انتقاد مهمی که موافقان واگذاری بیمارستان  حشمتیه به بخش خصوصی به مخالفان وارد می آوردند این بود که، همیشه در سبزوار عده ای اعتراض می کنند که چرا سرمایه گذاران بخش خصوصی به پروژه های این شهر ورود پیدا نمی کنند؟
و این موضوع را ضعفی در عملکرد مسوولان اجرایی و نمایندگان شهرستان به شمار می آورند که قادر نیستند سرمایه گذاران را به شهر جذب کنند..
اما وقتی هم که یک سرمایه گذار بخش خصوصی بالاخره پیدا می شود که حاضر است به پروژه های این شهر ورود پیدا کند ، همین گروه معترضان با کارشکنی و سنگ اندازی آگاهانه و ناآگاهانه جلو فعالیت او را می گیرند.
  به هرحال با حرف و حدیث های پیش آمده ، سرنوشت بیمارستان حشمتیه در سال 92 در هاله ای از ابهام فرو رفت و هرچند در تاریخ 26 دی ماه جلساتی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران و نیز با فرهیختگان و دلسوزان توسعه این شهر در دفتر محمدرضا محسنی ثانی نماینده منطقه سبزواربزرگ برگزار شد ، اما به دلیل ادامه اختلاف نظرها ، به تصمیمی روشن و نهایی منجر نشد.
اینک بیمارستان  حشمتیه به شدت نیازمند تزریق بودجه است تا بتواند سریعتر تکمیل شده و فعالیت بهداشتی و درمانی خود را برای شهروندان سبزواری ارائه دهد.در این بین مردم سبزوار بسیار نگرانند که اگر قرارباشد تکمیل بیمارستان حشمتیه به دولت واگذار شود ، این فرآیند آنقدر طول بکشد که تازمان افتتاح بیمارستان بنای آن دچار استهلاک و فرسودگی شدید شده باشد
همچنین سبزواری ها از خود می پرسند در این مدت که بیمارستان حشمتیه از چرخه خدمت رسانی به مردم خارج شده است، مسوولیت بلااستفاده ماندن این پروژه عام المنفعه وقفی برعهده کیست؟

ضمیمه مخاطبان

1- [بدون نام] : می توان در ادامه نظرات مخالفان آورد که ایشان معتقد هستند بیمارستان حشمتیه که عملیات ساختمانی آن تقریبا رو به پایان است و برای تجهیزات نیز می توان با استفاده از قراردادهای بیوتی با متخصصان این مهم انجام شود .و از همه مهمتر چرا مسوولان محترم به جای دویدن به دنبال جذب بودجه ، سادهترین راه را انتخاب می نمایند که خود نیز از عواقب آن بیمناک هستند ؟

(ضمیمه شده در 28 اسفند 92 )

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

انتشار کتاب جدید استاد محمود دولت آبادی در سبزوار از مهمترین رویدادهای فرهنگی سال 92

نظرت را بنویس
comments

ناشناس

باعرض سلام وقتی که کوچکترین کار که نگهبانی است یک فرد جدید از راه بیاید وزیرآب یک نگهبان با4سال سابقه را بزند وعوامل اورا اخراج کنند این نشان میدهد که هیچ جای کار از روی برنامه وحساب نیست چون شمادراین مورد اعتماد کامل نداشتید پس کارهای عظیم تر بیمارستان که بایک حرف کوچک از هم بپاشد هیچ وقت بیمارستان پیشرفت نمی کند ودر همین حالت میماند وشما هم بادروغ به مردم میگویید فلان درصد کار بیمارستان پیش رفته است

الهه درپا

وقتی مسولین دست به هر کاری که می خواهند بزنند اول هزینه احتمالی ان را براورد می کنند چگونه است که در این پروزه به این مهمی که 80 درصد فیزیکی کار هم پیش رفته این کار انجام نشده و کارمتوقف شده اگر به بهانه وقفی بودن به بخش خصوصی واگذار نشود هزینه ای هم که تا به حال صرف شده بیهوده است وبه قول خودتان تا زمان پیدا شدن بودجه بنا فرسوده می شود وانانی که سنگ می اندازند باید بدانند که بودجه به این عظیمی در دست بخش عمومی نیست وبهترین راه واگذاری به بخش خصوصی است

سلام و آرزو دارم همیشه موفق باشید . می توان در ادامه نظرات مخالفان آورد که ایشان معتقد هستند بیمارستان حشمتیه که عملیات ساختمانی آن تقریبا رو به پایان است و برای تجهیزات نیز می توان با استفاده از قراردادهای بیوتی با متخصصان این مهم انجام شود .و از همه مهمتر چرا مسوولان محترم به جای دویدن به دنبال جذب بودجه ، سادهترین راه را انتخاب می نمایند که خود نیز از عواقب آن بیمناک هستند ؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما