محسنی ثانی: وسواس های زیاد شورای شهر سبزوار سرانجام به انتخاب شهردار شایسته ای منتهی شد

وبسایت محمدرضا محسنی ثانی محسنی ثانی به انتشار متن کامل و گزارش تصویری سخنان این نماینده منطقه سبزوار بزرگ در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید سبزوار پرداخته است که مشروح آن در ادامه منتشر می شود:

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید سبزوار ، ضمن تبریک به دکتر طالبی برای انتخابش به این سمت گفت: خوشبختانه وسواس های زیاد شورای شهر سبزوار به انتخاب شهردار خوبی منتهی شد.

محمدرضا محسنی ثانی سپس ابراز امیدواری کرد: دکتر طالبی که از سابقه خوبی برخوردار است و پیش از این نیز سمت شهرداری سبزوار را برعهده داشته ، این بار نیز بتواند با تعاملات خوب و سازنده ای که با اعضای شورا برقرار می کند ، امور شهری را به خوبی اداره نمده و خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه نماید.

وی در ادامه به خدمات شهردار پیشین نیز اشاره کرد و گفت: حسین مقصودی در مدت حضورش در این سمت پدیده جدیدی را ایجاد کرد و انصافاً در زمان او همه چیز به جنب و جوش درآمد و ما توانستیم بروز و ظهور فعالیت های شهرداری را ببینیم به طوری که شهر به کارگاه سازندگی تبدیل شد.

وی همچنین به افزایش بودجه ۴۰ میلیاردی شهرداری سبزوار به حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در مدت حضور حسین مقصودی اشاره کرد و آن را موفقیتی برای سیستم شهردار تلقی نمود و گفت هرچند طبق آنچه اعلام شده است ، فقط ۷۰ درصد این بودجه تحقق یافته  اما باز هم این نوید را می دهد که شهردار جدید نیز در صورت داشتن برنامه ریزی و تعاملات سازنده با بخش های مختلف ، بتواند درمدت کوتاهی بوجه شهرداری را حتی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

محسنی ثانی افزود: شهرداری ها باید درآمدهای پایدار و سالمی برای خود ایجاد کنند و این کار می تواند از طریق دریافت به موقع و دقیق عوارض و مالیات های خدماتی که توسط این نهاد ارائه می شود، تحقق یابد.

وی سپس در همین زمینه گفت: در مجلس نیز آنچه امروز به دنبال آن هستیم این است که مالیات ها را افزایش ندهیم بلکه همه منابع پایه ای که تابه حال مغفول مانده اند را محاسبه کنیم و با گرفتن مالیات از آن ها ، درآمدهای کشور را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیارند کسانی که درآمدهای بسیار خوبی دارند ، اما مالیات نمی پردازند.و در چنین شرایطی اگر نرخ مالیات ها افزایش پیدا کند، فشار تنها به کسانی وارد می آید که قانون را پذیرفته و مالیات های خود را می پردازند.

این نماینده مجلس در بخشی دیگر از سخنانش با توجه به نزدیک شدن به پایان سال ۹۲ ، به نام و هدفی که مقام معظم رهبری تحت عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برای این سال تعیین کرده بود اشاره کرد و گفت: حماسه سیاسی امسال به خوبی تحقق پذیرفت و مردم با حضور پررنگ خود در انتخابات خرداد ماه و نیز با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که همچنان برای ساخت حماسه های سیاسی پشت سر نظام و رهبری هستند.

وی سپس اظهار داشت: اما در زمینه حماسه اقتصادی با اینکه گام های خوبی برداشته شد ، نیازمند تلاش های بیشتری هستیم.

محسنی ثانی این موضوع را چنین تبیین کرد که هرچند در حال حاضر ثبات نسبتاً خوبی از لحاظ قیمت ارز ، زمین ، مسکن و … در کشور ایجاد شده ، اما حماسه سیاسی در صورتی تحقق کامل پیدا می کند که نگاه همه ما بیش از آنکه به نتیجه مذاکرات ژنو و لبخند یا اخم غرب باشد ، به توانمندی های درونی نظام با الگوی اقتصاد مقاومتی معطوف شود.

وی همچنین گفت: اخیرا مقام معظم رهبری سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده اند که توجه به این سیاست ها نیز می تواند نظام اسلامی را درتحقق حماسه اقتصادی یاری رساند ودولتمردان باید عمل به آن ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به خشکسالی های اخیر در حوزه انتخابیه خود گفت: حتی همین خشکسالی شدید هم می تواند یک فرصت برای ما باشد. چرا که خداوند هرچیز را که پدید می آورد رحمت است و حتماً برای ما پیام و نشانه ای دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی همه ما باید به سمت مصرف بهینه از منابع طبیعی که در اختیار داریم حرکت کنی زیرا متأسفانه در حال حاضر استفاده بهینه ای از منابع صورت نمی گیرد و به عنوان مثال درصد زیادی از آب ما که در یک منطقه خشک جهان قرار داریم صرف مصرف کشاورزی می شود اما بازدهی آن مناسب نیست. در حالی که کشورهای اروپایی بااینکه خودشان تولیدکننده آب هستند و مشکلی از نظر منابع آبی ندارند ، اما در کشاورزی و سایر بخش ها آب کمتری استفاده کرده ودر عین حال محصول بیشتری تولید می کنند.

محسنی ثانی سپس به این رفتار اشتباه اشاره کرد که گاهی مشاهده می شود در یک منطقه کویری آب شرب را به سختی و با صرف هزینه زیاد از جایی دیگر تأمین نموده اند ، اما بعضی از روستائیان از این آب شرب در مصارف کشاورزی و دامداری نیز استفاده می کنند و در شهرها هم به شکل های مشابه آب زیادی به هدر می رود در حال آنکه در بعضی کشورهای پرآب اروپایی ، قدر آب را بیشتر از ما می دانند و آب شرب مورد نیازشان را به مقدار اندک با بطری تهیه می کنند.

وی سپس تصریح کرد: سرانه مصرف ما در زمینه همه منابع طبیعی از کل دنیا بیشتر است و حتی درزمینه مصرف شکر و پروتئین و … نیز که آمارهای دقیقی وجود دارد ، سرانه مصرف بیشتری داریم.

نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به طور مثال در همین منطقه سبزوار دبی فاضلاب به بیش از ۴۰۰ لیتر در ثانیه می رسد که فاضلاب این شهر هم به کویر و بیابان های اطراف می ریزد ، در حالی که برای یک خرید یک چاه آب با دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه ، باید هزینه هنگفتی را متقبل شد. بنابراین شهرداری و دیگر دستگاه های مسوول می توانند با برنامه ریزی صحیح برای فاضلاب سبزوار از این آب برای استفاده در فضای سبز ، صنعت و … استفاده کنند.

وی در پایان صحبت هایش ابراز امیدواری کرد ، دکتر طالبی که از امروز کار خود را در شهرداری آغاز می کند ، برنامه صحیحی برای استفاده بهینه از منابع موجود شهر داشته باشد و همچنین از زحمات ۶ ماهه غلامرضا میرچولی در سمت سرپرست شهرداری سبزوار قدردانی کرد و گفت وی در یک وضعیت برزخی بازهم موفق شد اقدامات خوبی برای شهر و ارگان شهرداری انجام دهد.

لازم به ذکر است در مراسم امروز امام جمعه معزز ، اعضای شورای شهر سبزوار ، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار ، شهردار پیشین ، کارکنان شهرداری و شماری از مدیران شهرستان و چهره های فعال فرهنگی و اجتماعی دیار سربداران حضور داشتند و دکتر محمدعلی طالبی در یک اقدام نمادین اعلام کرد اولین فعالیت رسمی خود را با حضور بر مزارشهدای گمنام سبزوار آغاز می کند.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده تصویری از حضور محسنی ثانی در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید سبزوار روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دکتر طالبی: شورای شهر ، شهرداری و مردم سه ضلع مثلث توسعه یافتگی شهری هستند
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما