ادامه واکنش ها به اقدام ضدفرهنگی افراد ناشناس در پاره کردن بنرهای محمود دولت آبادی

واکنش های منفی به اقدام ضدفرهنگی برخی افراد ناشناس در پاره کردن بنرهای تبلیغی جدیدترین کتاب غیرسیاسی محمود دولت آبادی در شهر زادگاهش سبزوار ادامه دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، در حالی که در دومین روز از فروردین 93 و تنها یک روز پس از آن که مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را برای سال جدید تشریح ، کردند و در بخشی از بیاناتشان در حوزه فرهنگ به وضوح تأکید نمودند که با تهمت زنی ، جنجال آفرینی ،  تکفیر و متهم کردن این و آن موافق نیستند و انتقادات و تذکرات باید با منطق محکم و بیان روشن مطرح شود (منبع) ، عده ای از افراد ناشناس در اقدامی خودسرانه در سطح شهر سبزوار اقدام به جمع آوری بنرهای تبلیغاتی کتاب جدید و غیرسیاسی محمود دولت آبادی کردند که با مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انتشارات فیروزی سبزوار منتشر شده است و بنابراین حق قانونی تبلیغ این کتاب برای انتشارات فیروزی وجود داشته و دارد.

افراد ناشناس همچنین اقدام به جمع آوری بنرحاوی تصویر کتاب کلیدر از همین نویسنده کرده بودند که اتفاقا کلیدر هم از کتاب های دارای مجوز قانونی برای خرید و فروش و تبلیغ در داخل کشور است. بنابراین رفتار افراد خودسر در جمع آوری این بنرها و تهدید انتشارات مجاز محلی ، به سرعت در اذهان عمومی مردم ، به عنوان بی احترامی علنی به تمام دستگاه های قانونی سطح شهرستان  و نادیده گرفتن آن ها، و نیز سرپیچی مستقیم از  توصیه های مقام معظم رهبری در سال 93 برای رعایت فرهنگ و پرهیز از جنجال آفرینی ، تهمت زنی ، تکفیر  و متهم کردن دیگران تلقی گردید و باعث به وجود آمدن واکنش های فراوانی در بعضی وبسایت های محلی و شبکه های اجتماعی در فضای اینترنت و نیز محافل ادبی ، هنری و اجتماعی شهر سبزوار شد.

البته از آنجایی که خاطیان کار غیرقانونی خود را به صورت مخفیانه انجام داده اند و هیچ کس تا به حال مسئولیت این اقدام ضدفرهنگی را در سبزوار برعهده نگرفته است ، واکنش ها به این عمل مذموم همچنان ادامه دارد.

یکی از جدیدترین واکنش ها مطلبی است که پایگاه خبری تحلیلی سلام سربدار به تازگی منتشر کرده است.

سلام سربدار که از رسانه های پرمخاطب محلی در دیار سربداران است ، در این مطلب خود در روز یکشنبه دهم فروردین نوشته است:

 

در حاشيه يك حركت غير فرهنگي/

قانون بايد هميشه و براي همه فصل الخطاب باشد

سوم اينكه همانطور كه رهبري بارها عنوان كرده اند قانون فصل الخطاب است. هيچ كس و با هر طرز تفكري حق ندارد از اين چارچوب تخطي كند و راه هاي فراواني براي به چالش كشيدن تفكر مخالف مان در چارچوب قانون وجود دارد.

طي روزهاي اخير شاهد حركت غير فرهنگي در شهر بوديم. چند بيلبورد كه تبليغات كتاب "وزیری امیر حسنک" محمود دولت آبادي بود توسط اشخاص ناشناس پاره شد. همچنين شيشه انتشاراتي فيروزي رنگ پاشي شده بود كه نشانه اخطار به اين انتشاراتي بود. اين حركت از چند جهت مورد نقد است.

اول اينكه وقتي با كسي و يا طرز تفكري مخالفيم بايد از روش هاي كه مورد تاييد جامعه و قانون است استفاده شود نه اينكه بياييم با ارعاب و تهديد بخواهيم كارمان را پيش ببريم. در هيچ زماني هدف وسيله را توجيه نمي كند.

دوم اينكه نقد كردن و مخالفت با تفكر مخالف بايد طبق اصولي انجام شود همانطور كه رهبري امسال در صحن حرم رضوي در باب مسائل فرهنگي فرمودند كه با تهمت زني؛ جنجال آفريني؛ تكفير كردن و متهم كردن مخالفم.

سوم اينكه همانطور كه رهبري بارها عنوان كرده اند قانون فصل الخطاب است. هيچ كس و با هر طرز تفكري حق ندارد از اين چارچوب تخطي كند و راه هاي فراواني براي به چالش كشيدن تفكر مخالف مان در چارچوب قانون وجود دارد.

نكته چهارم و آخر اينكه با تيم كشتي نمي شود به مصاف تيم تكواندو رفت و با تيم هندبال هم نمي شود به مصاف تيم فوتبال رفت. وقتي فعاليت مخالف فكر ما در فضاي فرهنگي صورت مي گيرد پاسخش هم بايد فرهنگي باشد. همان طور كه رهبري وقتي كشور تحريم مي شود بحث اقتصاد مقاومتي را مطرح مي كند.

اين حركت و امثال اينگونه حركت ها از طرف هر نوع تفكر و گروه يا شخصي صورت گرفته باشد محكوم است و اميدواريم كه ديگر شاهد اينگونه حركت ها نباشيم.

منبع: سلام سربدار

 

لازم به ذکر است ، اسرارنامه نیز در نخستین روزهای اطلاع یافتن از این رویداد ضد فرهنگی در سبزوار، در مطلب مستقلی به بررسی این موضوع پرداخت که تا بدین لحظه نظرات مفصلی را از جانب مخاطبان گرامی به همراه آورده است و شما گرامیان می توانید برای مطالعه آن مطلب هم اکنون به پیوند درج شده در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین صفحه مراجعه نمایید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شعار رهبر انقلاب برای سال 93 در سبزوار زیرپا گذاشته شد

نظرت را بنویس
comments

زهرا

با سلام وخسته نباشید من یک دانشجوی رشته تاریخم از وقتی که دارم تو این رشته نحصیل می کنم به سبزواری بودن خودم افتخار می کنم شهری که جلوی مغولان کج فهمی که کتاب ها را اتش می زدند استادگی کرد شهری که با شریعتی شناخته می شودچرا باید این قدر تعصبات بیجا وتنگ نظرانه وجود داشته باشه متاسفانه این یک واقعیت شهر ما از خیلی لحاظ عقب موندست خودمون داریم جلوی پیشرفت خودمونو می گیریم!!!چرا دوباره برگردیم به همون دوران مغولی و با کتاب ونویسنده مشکل داشته باشیم ؟مگه کتاب ضد اسلامی نوشته که یک همچین حرکاتی از خودتون در میارین؟االان فکر میکنین پیغمبر خدا روی زمینید؟همین کارا رو می کنیدکه ججوونا رو از دین زده میکنید دین مابه این قشنگی که همش به تفکر تاکید داره !!!!ایا هیچ عقل خود رادرکارنمیبندید؟

خمول خان

مردی مسیحی، به صورت سخریه و استهزا، کلمه ی «باقر» را به کلمه ی «بقر» (گاو) به حضرت گفت: اَنتَ بَقَرٌ ، یعنی تو گاوی. امام بدون آن که از خود ناراحتی نشان بدهد و اظهار عصبانیت کند، با کمال سادگی گفت: « نه ، من بقر نیستم، من باقرم».مسیحی: تو پسر زنی هستی که آشپز بود.امام: شغلش این بود، عار و ننگی شمرده نمی شود.مسیحی: مادرت سیاه، بی شرم و بدزبان بود.امام : اگر این نسبت ها که به مادرم می دهی راست است، خداوند او را بیامرزد و از گناهش بگذرد و اگر دروغ است، از گناه تو بگذرد که دروغ و افترا بستی. مشاهده این همه حلم، از مردی که قادر بود همه گونه اسباب آزار مردی خارج از دین اسلام را فراهم آورد، کافی بود که انقلابی در روحیه ی مرد مسیحی ایجاد کند و او را به سوی اسلام بکشاند. مطهری، مرتضی (1377).مجموعه آثار،18،صدرا،قم،ص 207این منش ائمه اطهار ماست، نه کف گرگی نه چماقی نه تیشه به ریشه ای و حال شما دوست چهار نقطه من برایت آرزوی کلماتی سرشار از زندگی دارم.

....

امید انکه ریشه ............ دکتر دولت آبادی و دوستان ایشان و ................ و روشنفکر هم از بین برود ود نیست و نابود شود آمین

تاوپلج

عید شما مبارک و به امید آگاهی روز افزون همگی

از حرف اونها تا حرف شما زمين تا آسمون توفيره هنوز نمي فهمي؟

خدا را شکر اقدام نابخردانه یک گروه تندرو باعث شد حرکت همه جانبه ای در بین همشهریان با ذائقه های مختلف سیاسی ایجاد شود برای حاکمیت تمام و کمال قانون و فهم درست و اجرای دقیق فرمایشات رهبری کمتر وقتایی این چنین فرصتهایی ایجاد می شود که همه با هم یک صدا و هم کلام شوند . قدر این فرصت را بدانید و اجازه بدهید ریشه تندرویها و افراط کاریها و قانونگریزیها یک بار برای همیشه از کشوراسلامیمان برکنده شود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما