آشنایی با پایگاه خبری و اطلاع رسانی صدخرونیوز یکی از رسانه های وزین محلی در شهرستان داورزن

 شهرستان داورزن در غرب منطقه سبزوار بزرگ از جمله شهرستان های تازه تأسیس خراسان است که هرچند در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار گرفته ، اما به واسطه فکر باز و پشتکار و پویایی مردم آن ، از دیرباز تا کنون همواره به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی خراسان نیز بوده است.

 


از نشانه های دیرینگی فرهنگی و تمدنی در شهرستان داورزن می توان به وجود آتشکده آذربرزین مهرسبزوار در دامنه کوه های ریوند (ریونت)1  اشاره کرد که یکی از سه نیایشگاه اصلی  ایرانیان خداجوی در دوران پیش از ظهور اسلام  بوده است.(منبع1) ، (منبع2)

 این شهرستان همچنین خاستگاه قیام سربداران ونیز زادگاه بزرگانی نظیر دکتر علی شریعتی مزینانی و استاد محمدتقی شریعتی مزینانی است که هریک به تنهایی نشان دهنده عظمت فرهنگی و تمدنی  این شهرستان کوچک و کویری در شمال شرق کشور است.
اما یکی از نشانه های فرهیختگی مردم داورزن رونق فعالیت های رسانه ای در این شهرستان است.
به گونه ای که بسیاری از روستاهای داورزن دارای سایت های خبری و اطلاع رسانی فعالی هستند که به خوبی اخبار و گزارش های محلی را پوشش می دهند.
اگر از سایت ها و وبلاگ های متعلق به خود شهر داورزن بگذریم ، بعضی از مهمترین وبسایت ها و وبلاگ های محلی که متعلق به روستاهای مختلف این شهرستان است ، عبارتند از: شاهدان  کویر  مزینان ، وبسایت بهمن آباد ، وبلاگ روستای مهر ، پایگاه خبری واطلاع رسانی صدخرو نیوز ، سایت خبری تحلیلی چشام ، وبسایت نسیم ریوند و ...
یکی از رسانه های وزین محلی در شهرستان داورزن چنانکه در بالا هم اشاره شد ، پایگاه خبری و اطلاع رسانی صدخرو نیوز است.
این وبسایت همانطور که ازنامش پیداست ، توسط اهالی روستای صدخرو که یکی از روستاهای بزرگ شهرستان داورزن است ، اداره می شود و به تازگی با راه اندازی  نسخه جدید ، کار خود را به سمت کمی و کیفی شدن بیشتر ، گسترش داده است.
تحریریه صدخرو  نیوز راه اندازی  نسخه جدید این وبسایت را به شرح زیر  توضیح داده است:


به مناسبت فرارسیدن عید نوروز باستانی ،به منظور دسترسی سریع و هرچه بهتر همشهریان عزیز، به اخبار صدخرو و منطقه ،سایت جدید پایگاه خبری و اطلاع رسانی صدخرو با قابلیت های متنوع راه اندازی شد.

 حدود یکسال قبل، صدخرو نیوز راه اندازی و اقدام به انتشار مطالب خود در فضای اینترنت نمود. اما با توجه به کاستی‌های موجود و با توجه به درخواست‌های مکرر مخاطبان مبنی بر تغییر نحوه ارائه صدخرو نیوز، ضمن تشکر از مخاطبان ارجمند و با احترام به نظر و خواسته آنان، نسخه جدید سایت صدخرو نیوز از امروز، همزمان با اولین سالگرد تاسیس با رویکردی جدید و نو  آغاز به کار می‌کند. در این نسخه تلاش کردیم تا در ظاهری جذاب و امکان دسترسی سریع مخاطبان عزیز به تمام مطالب عرضه کنیم. در این نسخه امکانات متفاوتی برای دسترسی بهتر و سریع‌تر مخاطبان به اخبار و رویدادهای منطقه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سایت جدید صدخرو نیوز به شما این امکان را می‌دهد تا دیدگاه‌ها و نظرات خود را در بخش‌ها و مطالب مختلف به اشتراک بگذارید و از این طریق انتقادات و پیشنهادهای خود را به سمع و نظر نویسندگان و مسئولان صدخرو نیوز برسانید.

منبع: پایگاه خبری و اطلاع رسانی صدخرونیوز


 
با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید ما را در ارتقای کیفیت سایت یاری کنید. مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم اسرارنامه امیدوار است شهرستان  تازه  تأسیس داورزن بتواند در سایه وجود این عزم و اراده خوب مردم محلی و به ویژه آگاهی مناسب آنان از ارزش و اثرگذاری فعالیت های رسانه ای ، بتواند حرکت سریعی به سمت توسعه پایدار را تجربه نماید و در این بین به ویژه اصحاب رسانه و به ویژه مدیران و خبرنگاران وبلاگ ها و وبسایت های محلی یقینا نقش موثری در رسیدن داورزن و البته منطقه سبزوار بزرگ به توسعه مطلوب نقشی تعیین کننده دارند.

اسرارنامه هم اکنون در بخش حوض هشت پایه همین مطلب به بازنشر یکی دیگر ازمطالب صدخرو نیوز در معرفی مرحوم فاضل خراسانی  از علمای عالی قدر حوزه پرداخته است. شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب هم اکنون روی اینجاکلیک کنید.

 


توضیحات:

1- ریونت: رَئِوَنْت (اوستایی). سرزمین و کوه‌های پیرامون سبزوار.(منبع)

 

 کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

وبلاگ نیشابور سرزمین بینالود تعطیل شد

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما