آیا نباید حرکتی فرهنگی کرد؟

روزهای گذشته علی نورآبادی یکی از نویسندگان اجتماعی وبسایت های خبری و تحلیلی شهرستان در مجله اینترنتی اسرارنامه اقدام به انتشار مطلبی کرد که از سوی تعدادی از همشهریان عزیز واکنش هایی را برانگیخت.آدرس نوشته مورد ذکر هم اکنون در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین مطلب قرار گرفته است.
یکی از این واکنش ها مطلب قابل تأمل «ز.ا» یکی از نویسندگان افتخاری اسرارنامه است که تاکنون چند مطلب دیگر از وی در بخش های مختلف این وبسایت منتشر شده است.
نگاه دقیق ، نقدمنصفانه و پرهیز از تلاش برای زیرسئوال بردن یک شخص حقیقی یا حقوقی و پرداختن به یکی از مشکلات واقعی که در سالهای اخیر در انتخابات های مختلف کشور شاهدآن بوده ایم ، از ویژگی های بارز این مطلب از نگاه مجله اینترنتی اسرارنامه است.
در اینجا از شما دعوت می کنیم این مطلب را مطالعه بفرمایید:

باسمه تعالی

از آنجا که شناخت ما از افراد نسبی است سعی من برآن است، هیچ تعصبی بر روی نماینده ای خاص نداشته باشم. اما نکته ای که در این میان به نظر می رسد بحث هواداران و فرد مورد نظر است در هیچ کجای جهان از ابتدای خلقت تا انتهای آن هواداران کاملا مطابق با میل و خواسته فرد مورد حمایت خود حرکت نکرده اند و نخواهند کرد چه بسا افرادی که حامیان شخصی هستند و هرگز فرد مورد نظر، آنها را نخواهد دید و این افراد مطابق با میل و خواسته خود برای رسیدن به هدفشان حرکت می کنند."" هر کسی از ظن خود شد یارمن ""
انصافا سادگی که در تبلیغات آقای محسنی دیده می شد در سایر نامزدها تا کنون به چشم نمی خورد و این جای تامل است .
اما نمی توانم از کنار هزینه های گزافی که برای این تبلیغات صرف شده است به سادگی عبور کنم هزینه هایی که گاهی قلب مرا به عنوان یک فرد درد آشنا آنچنان متاثر می کرد که قابل توصیف نیست جای بسی تامل است که آیا روشی دیگر به غیر از صرف این هزینه ها برای شناساندن افراد وجود ندارد؟؟
آیا نباید حرکتی فرهنگی در جهت نحوه تبلیغات با هزینه کمتر و کارایی بالاتر برداشته شود؟؟
البته در این میان نمی توان فقط به تبلیغات یک نامزد اشاره کرد چرا که تمامی افراد با صرف هزینه های سنگین سعی در شناسایی خود به مردم داشتند.
تبلیغات آقای محسنی هم با تمام سادگی که برای من جالب و دلنشین بود خالی از هزینه ها نبوده است.
شاید لازمه انتخابات و نامزد انتخاباتی شدن صرف هزینه است؟
این فقط مربوط به یک شهر کوچک مثل سبزوار نیست بلکه معضلی است که دامن گیر تمام کشور ما شده است .
بزرگتر های ما هنوز فراموش نکرده اند روز هایی را که به دلیل کمبود کاغذ کتاب های در سیشان بخش به بخش وارد بازار می شد. آنان که در گیر این ماجرا بوده اند خود می دانند و آنان که در دوره های بعد درس خوانده اند بارها و بارها این حکایت سخت را شنیده اند.
امیدوارم آنان که می اندیشند! آنان که در عرصه فرهنگ قدم برمی دارند وآنان که خواستار بهره وری بالاتر هستند بیاندیشند که چگونه می توان شناخت مردم را از افراد خواهان حرکت بالاببرند .
امیدوارم آنگونه حرکت نماییم که قلم و عمل ما در راستای سازندگی باشد اگر انتقادی می شود بدون نگاه جهت گیرانه در مورد آن بایندیشیم و اگر پاسخی به انتقاد داده می شود آن را مغرضانه نبینیم .
به امید سلامتی بهروزی و خرسندی تمام عزیزان
شاد و سر بلند باشید
نویسنده : ز.ا
*  *   *
همشهریان گرامی از آنجایی که تمامی رسانه های جمعی  که وظیفه خطیر فرهنگ سازی را بردوش خود احساس می کنند ، باید به شکل های مختلف ودر زمان های مناسب به اینگونه مباحث مهم اجتماعی بپردازند و به واکاوی عمیق و چاره جویی برای این مسائل بپردازند ، مجله اسرارنامه تصمیم گرفته از روزهای گذشته وارد این مبحث شده است.
ما تصمیم داریم ، اینک در ایامی که فاصله زیادی تا انتخابات بعدی مجلس و سایر انتخابات های کشور داریم ، با مشارکت شما همشهریان گرامی به طرح مسائل و مباحثی بپردازیم که درنهایت منجر به ایجاد فرهنگ صحیح انتخاباتی در دارالمومنین سبزوار و شهر و روستاهای پرافتخار اطراف شود.
آیا در این مهم به ما یاری می رسانید؟
اگر تمایل به همکاری در این مسئولیت مهم اجتماعی دارید هم اکنون بخش چای داغ مراجعه کرده و نظراتتان را با ما درمیان بگذارید. برای ورود به این بخش روی اینجا کلیک کنید.
با سپاس ...
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
یک نقد انتخاباتی با کمی تأخیر

نظرت را بنویس
comments

ناشناس

اسرار نامه عزیز زیادجوش نزن افرادی مثل این علی آقا بعد از انتخابات بدجوری ........میسوزه ..مجبورن از این حرفها بزن که یک کمی ... !

علی

آقا خدمت هم برو بچه های " محسنی نامه" عرض کنم که قبول ....ما غلط کردیم اصلا این محسنی خوب ...این محسنی پیغمبر دس وردار تو رو خدا ...تا یکی پیدا میشه یه نقد میزنه تو خود همون مطلب دو برابر براش نقد مینویسی بعد تازه ول کن هم نیستی هیات تحریریه ! (منظورم خودته) بسیج میکنی تا .... یا واسه یه کامنت سه خطی 30 خط جواب مینویسی ...واقعا هنوز فرق بچه بازی با مجله خبری رو نمیدونین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما