با انتشار شماره جدید

ویژه نامه ادبی خورشید کویر در سبزوار به عهد خود وفا کرد / وزین و حرفه ای

تحریه ویژه نامه ادبی خورشید کویر سبزوار ، که به تازگی زیر نظر محفل طنز سوگخند سبزوار انتشار خود را به عنوان شاخه ای تخصصی در حوزه ادبیات از  ماهنامه خورشیدکویر سبزوار آغاز کرده است ، با انتشار جدیدترین شماره خود که از یک صفحه آرایی و محتوای وزین و حرفه ای برخوردار است ، به قول خود عمل کرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، اسماعیل جوکار یکی از هنرمندان نوینسده سبزواری و مدیرمسوول محفل سوگخند است که مدتی قبل در یک مصاحبه با خبرنگار این وبسایت اعلام کرد ، به همراه سایر نویسندگان حرفه ای عضو محفل سوگخند و نیز سایر همشهریان شاعر یا نویسنده ای که استعداد مناسبی دارند ، تصمیم دارد ویژه نامه ادبی خورشید کویر را  به صورتی مرتب و با محتوایی با کیفیت منتشر نماید و اینک انتشار دومین شماره از این ویژه نامه ، این وعده هنرمندان محفل ادبی سوگخند را تحقق یافته نشان می دهد.برای مطالعه متن مصاحبه اسماعیل جوکار با اسرارنامه هم اکنون به پیوند زیر مراجعه نمایید:

انتشار اولین شماره از ماهنامه فرهنگی - ادبی خورشید کویر در سبزوار

 

دومین شماره ویژه نامه ادبی خورشید کویر، که متأسفانه تاریخ انتشار آن مشخص نیست ، مانند نوبت قبلی تنها به داستان ، کاریکلماتور ، شعر و یادداشت های ادبی اختصاص یافته که توسط جمعی از بهترین نویسندگان دیار سربداران خلق شده و برای اولین بار در این ویژه نامه منتشر گردیده است.

نویسندگان و شعرایی که مطالب آن ها در شماره جدید ویژه نامه خورشید کویر منتشر شده است عبارتند از:

آقایان و خانم ها : اسماعیل جوکار ، مهدی صحرایی ، حسن معدنی ، حسین تولایی ، آریا صلاحی ، کاظم کلانتری ، مراد شایسته ، علی شادان ، فاطمه امیری ، حانیه قادری ، پدرام دولتی ، حسین تقی پور سبزوار ، زهرا رضوی ، احمد گلباز ، سمیه قربانی ، امید گلباز ، یونس فرزانه ، محمد مزینانی ، پرویز شاپور ، رضا غلامی و سیدابوالفضل حسینی .

لازم به ذکر است ، در کنار مطالب ادبی تعدادی آگهی های تبلیغاتی نیز در این نشریه به چشم می خورد که البته انتشار این مقدار آگهی به منظور تأمین بخشی از هزینه های انجام گرفته در مراحل چاپ ، در هر نشریه ای طبیعی و قابل قبول است. و خوشبختانه حجم مطالب تبلیغی در این نشریه بسیار کمتر از حجم مطالب تخصصی و اصلی است.

گفتنی است صاحب امتیاز و مدیرمسوول اصلی نشریه خورشید کویر آقای مجتبی خالصی از فرهنگیان فرهیخته سبزواری است که از چند سال قبل مجوز انتشار این نشریه را در سبزوار گرفته بود و چند شماره از آن را با کیفیتی مطلوب منتشر کرد ، اما انتشار این نشریه برای مدتی متوقف شد تا اینکه در سال جاری مجددا با رویکردی جدید انتشار خورشید کویر و ویژه نامه ادبی آن از سر گرفته شده است.

نظر به اینکه دارالمومنین سبزوار یکی از شهرهای مهم شمال شرق ایران و از  مراکز اصلی فرهنگی و تمدنی سرزمین کهن خراسان است ، و با این حال معمولا از نشریات وزین کاغذی برخوردار نبوده و بعضی ازنشریات ضعیف نظیر سربداران و فرهنگ در مقطع کنونی سطح کیفیت نشریات کاغذی سبزوار را به شدت تنزل داده اند، امید می رود نشریه خورشید کویر با همین تیم تحریریه حرفه ای بتواند انتشار منظم و طولانی مدتی داشته باشد ، تا دکه های روزنامه فروشی دیار سربداران به وجود نشریات وزین محلی تزئین یابند.

اما یقینا یکی از طرق تثبیت انتشار نشریات وزین محلی نظیر خورشید کویر، حمایت مردم فرهیخته دیار سربداران است که می توانند با خرید این نشریه از مراکز پخش و نیز به شکل های دیگر با سپردن تبلیغات و یا کمک های مادی و معنوی دیگر به استمرار این اقدام فرهنگی در شهر خود یاری رسانند.

همچنین مسوولان شهری ، به ویژه مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اعضای شهرداری و شورای شهر نیز یقینا وظیفه حمایت و کمک به استمرار انتشار نشریات وزین محلی را دارند و به ویژه بعضی از اعضای جوان شورای شهر که با رویکردهای فرهنگی و رأی اعتماد اقشار جوان و فرهیخته سبزوار روی کار آمده اند در زمینه حمایت از نشریات وزین محلی نظیر خورشید کویر وظیفه بیشتری دارند.

اسرارنامه هم اکنون در بخش حوض هشت پایه همین مجله  ، به انتشار یکی از مطالب منتشر شده در شماره جدید ویژه نامه ادبی خورشید کویر نموده است که شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب به پیوند زیر مراجعه نمایید:

یک عملیات انتحاری در افغانستان/ خواهرم این بار نوب توست ...

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آشنایی با اسماعیل جوکار نویسنده طنز پرداز سبزواری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما