طوفانی که در سبزوار به خیر گذشت و در مشهد قربانی گرفت

پایگاه خبری تحلیلی تابناک صبح امروز مطلبی را در ارتباط با طوفان شب گذشته خراسان رضوی منتشر کرده است که بر مبنای آن ، شهرهای سرخس ، مشهد مقدس و سبزوار طوفانی نسبتا شدیدی را تجربه کرده اند که هرچند شدت این طوفان در سبزوار و سرخس بیشتر بوده است ، اما طوفان دراین شهرها بدون خسارت جانی و مالی خاصی سپری شده ، ولی درمشهد یک نفر قربانی و مقداری خسارات مالی برجای گذاشته است.

براساس همین خبر سرعت طوفان شب گذشته در سرخس 79 کیلومتر در سبزوار 68 کیلومتر و درمشهد 61 کیلومتر بوده است.

متن کامل خبر تابناک در ادامه منتشر می شود:

 

طوفان در مشهد قربانی گرفت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد از وقوع 47 فقره حادثه و فوت یک شهروند براثر طوفان شب گذشته در مشهد خبر داد.

آتشپاد دوم حسن جعفری به ایرنا گفت: در یکی از این حوادث که ساعت 21 و 42 دقیقه شب گذشته به ستاد فرماندهی اعلام شد، یک زن 50 ساله هنگام عبور از کنار ساختمان چهار طبقه درحال احداث درمنطقه سیدی مشهد براثر ریزش آجرهای ساختمان جان باخت.

وی درخصوص سایر حوادث ناشی از طوفان افزود: 18 فقره از این حوادث مربوط به ساختمان ها ، هشت فقره سقوط درخت و چهار مورد سقوط حصار داربست روی دیوار و خودرو است.

جعفری ادامه داد: همچنین 10 مورد اجسام معلق، پنج مورد ریزش دیوار و یک فقره سقوط درخت روی شبکه برق از دیگر حوادث شب گذشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد اظهار کرد: اغلب این حوادث از محدوده مناطق سیدی، هاشمیه، 10 دی، بلوار صیاد شیرازی، اندیشه و میعاد شهر مشهد گزارش شده است.

جعفری از شهروندان خواست با توجه به ادامه وزش باد از تردد و پارک کردن خودرو زیر درخت، دیوار و دکلهای برق خودداری کنند.

وزش باد نسبتا شدید از عصر دیروز استان خراسان رضوی را فرا گرفت و بین ساعات 21تا 22 شب گذشته به بیشترین سرعت خود رسید و همچنان نیز ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی به ایرنا گفت: بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان سرخس با 79 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

سنگچولی افزود: بعد از سرخس شهرستان های سبزوار با 68 کیلومتر در ساعت و مشهد با 61 کیلومتر در ساعت به ترتیب بیشترین سرعت باد را داشتند.

منبع: تابناک

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جریان های پرفشار سیبری خشکسالی حاد را برای سبزوار ، قوچان و درگز به همراه آوردند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما