به پاس زحمات محمود برآبادی

پیام روز جهانی کودک در ایران توسط یک نویسنده سبزواری نوشته شد.

محمود برآبادی که از نویسندگان برجسته معاصر ایران است و اصالتا متعلق به دارالمومنین سبزوار پایتخت نثر فارسی است ، امسال مسوول نوشتن پیام روز جهانی کودک در ایران شده است و قرار است این پیام را در روز 21 فروردین ماه در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در تهران قرائت کند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محمود برآبادی که همانند دیگر همشهریان ادیب خود از جمله محمود دولت آبادی ، دکتر علی شریعتی ، خواجه ابوالفضل بیهقی ،  ابوالحسن زید بیهقی ، ملاحسین واعظ کاشفی و ... سال های زیادی از عمر خود را در مسیر خدمت به زبان و ادبیات فارسی سپری کرده است ، با نوشتن تعداد زیادی از داستان های مربوط به کودکان ، به یکی از نویسندگان شاخص کودک در این زمینه تبدیل شده است و امید می رود با توجه به جایگاه مناسب این نویسنده سبزواری در عرصه ادبیات کشور ، مسوولان فرهنگی و نیز دیگر مدیران ارشد دیار سربداران نسبت به پاسداشت وی و بهره گیری از امتیاز وجود چنین فرهیختگانی در سطح کشور اقدام نمایند.

درادامه متن کامل این این خبر منتشر می شود:

 

محمود برآبادی، پیام روز جهانی کتاب کودک را می‌خواند

مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کتاب کودک به همت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود. پیام امسال را به بهانه این روز، محمود برآبادی نوشته است.

محسن هجری، دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کتاب کودک خبر داد و افزود: این مراسم، 21 فروردین ماه در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود. پیام امسال را محمود برآبادی نوشته و در آن به چشم‌انداز کتاب کودک، موانعی که بر سر راه شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان وجود دارد و دغدغه‌های آنان اشاره شده است.

به گفته او هر سال اعضای هیئت مدیره، یکی از اعضا را انتخاب می‌کنند تا به بهانه روز جهانی کودک، متنی را بنویسند و در آن متن به نقاط قوت و ضعف ادبیات کودک و مشکلات و موانع آن بپردازند. پیش از این نیز کسانی چون توران میرهادی، هوشنگ مرادی کرمانی و احمدرضا احمدی پیام انجمن نویسندگان کودک را به بهانه روز جهانی کتاب به گوش مخاطبان خود رسانده‌اند. امسال هم محمود برآبادی به‌خاطر تلاش‌هایی که در زمینه رونق بخشیدن به این شاخه از ادبیات داشته انتخاب شده است.

هجری در پاسخ به این‌ سوال که برنامه‌ها و سیاست‌های انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی چیست، گفت: باید نخستین جلسه هیئت مدیره تشکیل و دراین‌باره تصمیم گرفته شود.

دوم آوریل برابر با 14 فروردین، زادروز هانس کرستین اندرسن و روز جهانی کتاب کودک است. این روز از سال 1349 در ایران به رسمیت شناخته شده است. اندرسن، نویسنده معروف دانمارکی و نویسنده قصه‌هایی چون«جوجه اردک زشت»، «دخترک کبریت فروش» و«بند انگشتی» است

منبع: خبرگزاری مهر

 

گفتنی است اسرارنامه پیش از این در مطلبی مستقل به معرفی کامل محمود برآبادی پرداخته است. شما گرامیان هم اکنون می توانید برای آشنایی بیشتر با این نویسنده توانمند معاصر، به پیوند زیر مراجعه نمایید:

آشنایی با محمودبرآبادی نویسنده برجسته سبزواری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کتابی که محمود برآبادی برای مطالعه نوروزی به نوجوانان پیشنهاد داد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما