گفتگویی با رئیس شورای روستای کسکن سبزوار

کسی که فقط به کمک چشم دیگران را می بیند گول می خورد (ضرب المثل فرانسوی)
همیشه برایم این سوال مطرح بود که نام شهرها وروستاها ازچه چیزگرفته شده و چه کسی انتخاب کرده است.
بطور مثال می خواستم بدانم نام روستای کسکن ازچه چیزگرفته شده برای همین سعی کردم اطلاعاتی در این زمینه کسب کنم چون روستای کسکن آب وخاک اجدادی من است
شنبه هفدهم اسفند ساعت هشت سی دقیقه صبح تماس تلفنی داشتم با حاج آقای شیخ السلامی رئیس شورا درروستای کسکن،بعدازسلام واحوال پرسی،از ایشان خواستم اگرامکان دارد دراین زمینه به من کمک کند حاج آقا وقت دادند،و مرا به منزلشان دعوت کردند،وخواستند که حتماً سروقت منزلشان باشم خوش قولی برایشان بسیار اهمیت داشت،من به حاج آقا گفتم ساعت نه ونیم برای مصاحبه خدمتتان می رسم، به خاطر اینکه بدقول نباشم سعی کردم سرساعتی که قول دادم آنجا حاضرباشم.
خوشبختانه درهمان روز رحمت خداوندشامل حالمان شده و باران نرمی درحال باریدن بود وباد نسبتاً سردی می وزید،به خاطر همین در کوچه های روستا خبری از رفت وآمد مردم نبود،دوست داشتم در آن هوای پاک زیرباران کمی پیاده روی کنم ولی به حاج آقا قول داده بودم ونخواستم ایشان را منتظر بگذارم .
روستا دارای آب وهوای پاک وزمین های کشاورزی زیادیست درابتدای ورودی روستا بلواری است که عکس شهدای روی آن نصب شده است. دردوطرف جاده باغ های زیادی وجود دارد که شبیه ویلاهای شمال درست شده اند.
منزل حاج آقا در ابتدای روستا سمت راست جاده است یک دربزرگ طوسی رنگ که بالای سردر آن نوشته شده بود مروج نمونه ورئیس شورای روستا. ساعت نه وبیست وهفت دقیقه بود، زنگ در را زدم در باز شد داخل باغ شدم. سمت راست ساختمان نسبتاً بزرگی بود. دروسط باغ حوضچه وجوی آبی وجود داشت که آب زلالی درآن جاری بود. به آبها نگاه می کردم. قطرات بارانی که روی آب حوضچه می ریخت مانند انگشتان دست یک نوازنده بود که برروی دستگاه موسیقی زده می شد. درهمین لحظه حاج آقا در سالن ورودی را باز کرد وبا روی گشاده به استقبال من آمد چهره مهربانش مرا به یاد پدرم انداخت. این را هم بگویم که حاج آقا از اقوام پدرم هستند. سلام کردم با مهربانی جواب دادند ومرا به اتاق پذیرایی از میهمانان دعوت کردند. یک صندلی برایم گذاشتند، ولی من ترجیح می دادم روی زمین بنشینم. خود حاج آقا روی صندلی نشستند وبعد صحبتشان را اینطور شروع کردند:

مخاطبان گرامی برای مطالعه متن کامل این گفتگو که توسط خبرنگار افتخاری اسرارنامه خانم هستی اسلام نژاد تهیه شده است ، هم اکنون می توانید به بخش چای داغ اسرارنامه مراجعه نمایید.برای ورود به این بخش روی اینجا کلیک کنید.

همچنین برای مشاهده تصاویری از روستای کسکن روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments

نعمت افضلی

سلام به اهالی روستا انشا الله با کمک اقای دهیار و هم ولایتی های عزیز دیگه اسم روستایمان را عوض میکنیم واسمی شایسته روستا انتخاب میکنیم که در آینده شرمنده بچه هایمان نشویم.

کربلایی محمد 9159

سلام به اهالی روستا همه ی ما باید تلاش کنیم وبا کمک دهیار اسن روستایمان را عوض کنیم تا بچه هایمان بزرگ شوند اونها مشکل ما را نداشته باشند .

کلمراد کریمی

سلام سال نو شما روستاییان مبارک تو را به خدا اسم روستا را عوض کنید مرتب اشتباه خوانده میشه یکی هم اومده حرف {و}گذاشته بالای {ک} کسکن خلاصه گفتن از ماست ممنون از اهالی روستا.

اکبر اسدی

سلام به اهالی روستا واقعا با آقای کریمی موافقم همه ما روستاییان از اسم روستایمان زجر میکشیم تو را به خدا بسیج بشیم اسم روستایمان را عوض کنیم.

علی ر

اقا دهیار خطا خیلی انجام داده باید تاکید میکنم باید عوض بشه لطفا شورای روستا پیگیری کنه اگه شورا خودش مشکل نداشته باشه اینو بیرونش میکنه تا دیگه حق کسی ضایع نشه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما