محمود دولت آبادی از اهداف دکتر روحانی برای ایران می گوید

خبرگزاری ایرنا ، که رسانه رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران است ، مدتی قبل اظهارات استاد محموددولت آبادی درباره جلسه دیدار رئیس جمهوری کشورمان با جمعی از هنرمندان را انعکاس داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، دولت آبادی که خود یکی از میهمانان ویژه جلسه دیدار هنرمندان با دکتر حسن روحانی در هجدهم دی ماه 92 بود و در کنار چهره هایی نظیر استاد حمید سبزواری شاعر آرمانگرای انقلاب ، شهرام ناظری هنرمند مطرح موسیقی سنتی کشور ، مسعود کیمیایی کارگردان مطرح سینما و ... جای گرفته بود ، پس از شرکت در این جلسه نظرات خود را درباره این جلسه با اصحاب رسانه در میان گذاشت و سخنان او مانند همیشه مورد انتشار و انعکاس گسترده ای از سوی رسانه های داخلی و خارجی کشور قرار گرفت.(منبع)

 

گفتنی است، دولت آبادی از سوی بعضی صاحبنظران ادبیات به عنوان بزرگترین نویسنده معاصر ایران معاصر ایران معرفی شده است و علی رغم برخی انتقادات که به بعضی رفتارها و دیدگاه های سیاسی او وارد است ، وی در مجموع ادیبی بلندپایه و محبوب در داخل و خارج از کشور محسوب می گردد که باعث افتخار همشهریان خود در دارالمومنین سبزوار پایتخت نثر ایران است.

شاید به دلیل همین اهمیت شخصیت دولت آبادی باشد که اظهارات وی درباره جلسه دیدار هنرمندان با رئیس جمهور، چنین انعکاس گسترده ای در رسانه ها پیدا می کند و خبرگزاری رسمی دولت یک ماه و نیم بعد از برگزاری آن جلسه ، همچنان به انعکاس اخبار حضور دولت آبادی می پردازد.
 

 اهداف روحانی برای ایران از نگاه روایتگر کلیدر

تهران- ایرنا- محمود دولت آبادی در گفت و گو با ماهنامه تجربه درباره حضورش در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهوری سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب ایرنا، نویسنده رمان کلیدر دراین گفت و گو در پاسخ به کسانی که اعتقاد دارند نویسنده نباید به قدرت نزدیک شود، جملات زیررا بیان کرد:

من هم معتقدم که نویسنده و قدرت حاکم نباید به هم نزدیک شوند و من هم نشده ام. در مجلسی نشستم که رییس جمهوری مملکتی که به او رای داده ام قرار است درباره آزادی و هنر و مشکلات هنرمندان حرف بزنند.

اگر من آنجا قرار نمی گرفتم می شدم کسی که از واقعیت پرهیز می کند و از واقعیت می ترسد. ما در کشوری هستیم که آسیب های زیادی از درون اش به خودش زده و می زند و در عین حال ممکن است برخی بخواهند آسیب هایی از بیرون به آن بزنند.

بنابر این اگر من در آن مجلس نباشم و خود را از گود بیرون ببرم از نظر وجدانی مقصر هستم. آقای روحانی می خواهند کشور ما را که کم مانده سرشاخ شود با دنیایی که اصلا شقیق نیست به سمت صلح و مدارا بکشاند یعنی هما چه خواسته من نیز بوده و هست، پس اگر من در این لحظه کار او را تایید نکنم کی می خواهم این کار را انجام دهم؟

نکته بعدی این که هیچ امری ساده تر از نه گفتن نیست و هیچ امری مشکل تر از این نیست که شخص بتواند در حد فصل آری و نه زندگی کند و این کاری است که من انجام می دهم.

کاری که بسیار مشکل است. خیلی سخت است که تمام داوری ها را تحمل کنی برای این کار دچار جزمیت و سادگی فریبنده نشوی؛ همان سادگی فریبنده ای که می گوید فلانی به فلان جا رفت یا نرفت.

خب چه کنم که رفت یا نرفت چه کارش کنم. همیشه نفی ساده است و تشخیص دشوار و اذعان به این تشخیص دشوارتر.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

واکنشی به غربت قلم و اندیشه در خاستگاه قلم و اندیشه / سخنی درباب محمود دولت آبادی و ارزش های ادبی آثارش

نظرت را بنویس
comments

سبز پوش

سلام .خیلی برام سواله که دولت ابادی که اینقد از روحانی حمایت میکنه از یارانش انصراف داده یا نه .........................................................
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما