توصیف روزنامه خراسان از جاذبه های گردشگری شهرستان داورزن

روزنامه خراسان ، در  روزهای اخیر با انتشار مطلبی درباره شماری از جاذبه های گردشگری شهرستان داورزن در غرب منطقه سبزوار بزرگ ، با انتخاب تیتری شایسته ، به جبران یکی از مطالب اشتباه گذشته خود پرداخته است.

بسیاری از مخاطبان اسرارنامه به خاطر دارند که روزنامه خراسان در تاریخ چهارم آذرماه 92 در اشتباهی فاحش از قول هیئت کوه نوردی شهرستان نیشابور ، آبشارهای بفرهرا متعلق به شهرستان جوین معرفی کرد و مدعی شد این آبشارها برای اولین بار در سال 92 توسط کوه نوردان نیشابوری کشف شده است.

این اطلاعات اشتباه در حالی از جانب هیئت کوه نوردی نیشابور در اختیار روزنامه خراسان قرار گرفته و روزنامه خراسان هم بدون تحقیق و بررسی کافی به انتشار ان پرداخته بود، که آبشارهای بفره از ده ها سال قبل توسط کوه نوردان و مردم محلی منطقه سبزوار بزرگ شناسایی شده و محل رفت و آمد آن ها بود و حتی عکس های فراوانی از سفر به این آبشارها در آلبوم های خانواده های داورزنی  و سبزواری وجود داشت.

این اشتباه فاحش در روزنامه خراسان به سرعت با واکنش های زیادی از سوی مردم و خبرنگاران سبزوار مواجه شد که درهمان زمان بعضی از این واکنش ها در مجله اینترنتی اسرارنامه پوشش خبری پیدا کرد.برای مشاهده روی اینجا کلیک کنید.

اینک اما با گذشت چندماه از وقوع آن اشتباه ، روزنامه خراسان در مطلبی مفصل که به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان داورزن اختصاص داده است ، اطلاعات صحیح را درباره آبشارهای بفره درج کرده و بدین ترتیب به جبران مطلب اشتباه گذشته خودپرداخته است.

نکته جالب دیگر دراین مطلب روزنامه خراسان این است که شهرستان داورزن را با عنوان کلی دیار سربداران توصیف کرده است و این در حالی است که در اذهان عموم چنین جا افتاده است که تنها شهر سبزوار دیار سربداران است. حال آنکه این عنوان در واقع توصیفی است که می توان آن را برای نامیدن تمام محدوده ای که در قرن هشتم هجری در محدوده نهضت سربداران قرار گرفتند و اولین حکومت شیعه مردمی ایران را به پایتختی دارالمومنین سبزوار تشکیل دادند و بنابراین تمام شهرستانهای سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد ، اسفراین، بردسکن ، نیشابور و ... را می توان جزء قلمرو پرافتخار سربداران دانست و در این بین ، شهرستان داورزن که روستای باشتین آن محل قیام اولیه سربداران به رهبری پهلوان عبدالرزاق باشتینی بود ، مانند سبزوار که به پایتختی این قیام برگزیده شد، سهم ویژه تری دارد و با اطمینان بیشتری می توان آن را با نام دیار سربداران توصیف کرد.

با بیان این مقدمه اینک اسرارنامه در بخش سبزوارگردی همین مطلب به انتشار متن کامل روزنامه خراسان درباره جاذه های گردشگری داورزن پرداخته است که شما گرامیان می توانید برای مطالعه آن مطلب هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

آتشکده آذربرزین مهر، آبشارهای بفره و روستای مزینان گوشه ای از زیبایی های داورزن

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما