سبزوار شهر پاک ایرانی

یک مقام مسوول در شهرداری سبزوار از قرار گرفتن این شهر در ردیف 10 شهر پاک و سبز ایران خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، سیدرضا فصیحی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری سبزوار ضمن اعلام این خبر گفته است، علاوه بر سبزوار ، شهرهای اصفهان ، شیراز، مشهد ، تبریز و ... نیز در زمره شهرهای پاک و سبز کشور قرار دارند.

سبزوار در چند سال اخیر و به ویژه در دوره حضور حسین مقصودی شهردار اسبق با وجود بعضی انتقادات در عملکرد او به طور کل در زمینه مدیریت شهری ، از تحرک و پویایی خوبی برخوردار شد. به طوری که نهضت احداث پارک و فضاهای سبز شهری آغاز شد و یا سرعت گرفت (منبع) ، سبزوار به کمیسیون شهرهای آماده جهان پیوست (منبع) ، چندین المان فرهنگی به عنوان پروژه هایی ماندگار برای معرفی هویت تاریخی و تمدنی دیار سربداران در نقاط مختلف شهر نصب شد، که تا سال های زیادی همراه شهر سبزوار خواهند بود (منبع)  لوح تقدیر سازمان جهانی یونسکو در همایش هزارشهر - هزارزندگی به جهت تلاش برای ایجاد شهری سالم، به شهردار سابق سبزوار تعلق گرفت (منبع) روابط عمومی شهرداری سبزوار در بین شهرداری های کشور مقام برتر را کسب کرد (منبع) ، مقام برتر جشنواره بین المللی پژوهش ونوآوری در مدیریت شهری توسط شهرداری سبزوار کسب شد (منبع) و ...

در مدت های اخیر نیز موفقیت های شهرداری سبزوار ادامه یافته است به طوری که شهرداری سبزوار مجددا در جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری موفق به کسب مقام برتر شد (منبع) کارشناسان ژاپنی عملکرد شهرداری سبزوار را در زمینه دفن بهداشتی زباله ها موفقیت آمیز دانستند (منبع) و ....

اینک امید می رود ، در دوره چهارم شورای شهر و با حضور دکتر طالبی به عنوان شهردار جدید و خوش سابقه دیار سربداران ، موفقیت های شهری سبزوار ادامه یابد و این شهر بتواند جایگاه شایسته خود را به عنوان یکی از شهرهایی که همواره در پهنه گسترده ایران اسلامی تأثیرگذارو شناخته شده بوده است ، بازیابد.

به ویژه بحث پاکیزگی محیط شهری و ایجاد و گسترش فضاهای سبز به نظر می رسد با توجه به اقلیم خشک شهر سبزوار از ضرورت های مهم شهرداری باشد که هرچند تا کنون عملکرد موفقیت آمیزی در این زمینه داشته است ، اما باید این روند موفقیت آمیز ادامه یابد.

اسرارنامه پس از بیان این مقدمه ، به بازنشر متن خبر ایرنا ، درباره قرار گرفتن سبزوار در ردیف 10 شهر پاک ایران می پردازد:

 

 سبزوار در ردیف 10 شهر پاک کشور است

سبزوار- ایرنا- مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری سبزوار گفت: سبزوار در کنار مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان جزو 10 شهر پاک و سبز کشور قرار گرفته است.



به گزارش امروز روابط عمومی شهرداری سبزوار، سعید رضا فصیحی افزود: روزانه 700 هکتار از معابر شهری سبزوار توسط 550 نفر پاکبان نظافت رفت و روب می شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله در شهر 250 هزار نفری سبزوار روزانه 150 تن می باشد،اظهار کرد: از این میزان 120 تن زباله خانگی و عادی و 30 تن خاک و نخاله های ساختمانی می باشد.

وی میزان تولید زباله هر شهروند سبزواری را 600 گرم اعلام کرد و گفت : این رقم پایین تر از میانگین کشوری و استانی است.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار افزود:با ارایه گزارشات موثق از سوی کارشناسان مدیریت پسماند سبزوار، کارشناسان ژاپنی اسفندماه سال قبل نیز این شهر را جزو موفق ترین شهرهای ایران در خصوص دفن بهداشتی زباله ها جمع آوری، انتقال و مشارکت های مردمی اعلام کردند.

فصیحی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری همه شهروندان، شاهد سبزواری پاک، سبز و آباد تر از گذشته باشیم.

منبع: ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آقای دکتر طالبی! آرامگاه اسطوره ای سهراب در سبزوار را دریابید

نظرت را بنویس
comments

نیما

انشاالله هر روز شهر بزرگ سبزوار بهتر و بهتر بشود...

فندق

پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس تبریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داشته ها و کاشته های مقصودی (حسین) که اکنون آقایون برداشت می کنند....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما