رضایت مهدی بیجاری ملی پوش هندبال ایران از حضورش در تیم سبزوار


مهدی بیجاری ، ملی پوش تیم هندبال کشورمان به تازگی در یک مصاحبه با خبرنگاران گفته است: هرچند پیشنهاداتی از تیم های ترکیه دارد ، اما به خاطر سبزوار و میرعلی در ایران باقی مانده است.

به گزارش  مجله اینترنتی اسرارنامه ، سبزوار در چنددهه اخیر همواره در کنار نقش های فرهنگی ، دانشگاهی ، مواصلاتی ، اقتصادی و سیاسی در شرق کشور ، از نقش اثرگذار ورزشی نیز برخوردار بوده است. به طوری که در همین مدت ، قهرمانی  های متعددی در ورزش  های کشتی ، هندبال و والیبال و ورزش های پهلوانی نصیب تیم های این شهر شده است. و حتی سبزوار به عنوان مهد هندبال ایران لقب گرفته است. 
دراین بین نام سیدابوالفضل میرعلی و موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج که تحت مدیریت وی اداره می شود، در چندسال اخیر به شدت با ورزش این شهر و موفقیت های پی در پی آن عجین شده است.
به طوری که می توان سه سال اخیر را با شکوه ترین دوران ورزش سبزوار در چند دهه اخیر دانست.چرا که بیش از 10 قهرمانی در سطح کشور و آسیا در رشته های هندبال ، کشتی و والیبال در دو گروه بانوان و آقایان ، با حمایت مالی باشگاه ثامن الحجج برای این شهر کسب شده است.
البته عده ای این انتقاد را وارد می آورند که اکثر اعضای تیم های ورزشی سبزوار ، غیربومی هستند.
اما به نظر می رسد این انتقاد صحیحی نباشد. زیرا  تیم داری حرفه ای در رشته های مختلف ورزشی معمولا داشتن یک نگاه ملی و نه محلی را ایجاب می کند
. به طوری که باید بهترین ورزشکاران از هر شهر  و منطقه ای که هستند بتوانند در یک باشگاه جذب شوند و به فعالیت ورزشی بپردازند. و نفس وجود تیم های ورزشی حرفه ای در شهرهای  مختلف صرف نظر از بومی یا غیربومی بودن ورزشکاران آن ها ، حائز اهمیت است. درست مانند دانشگاه ها که وجودشان در هر شهر و منطقه ای یک زیرساخت اساسی توسعه محسوب می شود. اما اینکه چند درصد از دانشجویان آن دانشگاه بومی باشند یا غیربومی اهمیت خاصی ندارد.
لذا به طور کل حمایت سیدابوالفضل میرعلی از ورزش غرب  خراسان رضوی و سرمایه گذاری های موفقیت آمیز او در رشته های هندبال، کشتی ، والیبال و ...عملی شایسته تقدیر و ارزشمند و زمینه ساز توسعه برای دیار سربداران است و حداقل فایده آن تا به حال این بوده که سبزوار در جایگاه یک شهرستان غیر مرکز استان موفق شده با استان هایی نظیر اصفهان و مازندران  که به ترتیب مدعیان قدرتمندی در زمینه هندبال و کشتی هستند رقابت کند و جام قهرمانی را از آن ها بگیرد.
اینک نیز اظهارات اخیر مهدی بیجاری ملی پوش تیم هندبال ایران ، خود تأییدی بر نقش  موثر سبزوار و حمایت های باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج در عرصه ورزش کشورمان است که به ویژه در دو زمینه کشتی و هندبال در چند سال اخیر ، باید اثرگذاری تیم های سبزوار را در سطح تمام کشور دید.
اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل اظهارات ملی پوش تیم هندبال ثامن الحجج سبزوار که توسط باشگاه خبرنگاران تهیه شده است ، می پردازد:

 

بیجاری: به خاطر سبزوار و میرعلی در ایران ماندم / عشق لژیونر شدن ندارم

ملی‌پوش هندبال کشورمان گفت: از تیم‌های باشگاهی ترکیه پیشنهاد دارم ولی به خاطر سبزوار و میرعلی در ایران مانده‌ام.
مهدی بیجاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: نزدیک به 3 سال است که از ترکیه پیشنهاد دارم و 2 سال پیش هم که در تورنمنت این کشور در شهر بورسا حضور داشتیم به عنوان بهترین خط انتخاب شدم آن موقع نیز صحبت‌هایی در خصوص جذب من شد. 

ملی‌پوش هندبال کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در ثامن سبزوار دارم و مدیر باشگاه نیز گفت احتیاجی به رفتنت نیست خدا را شکر مشکل خاصی نداریم و همه چیز مهیاست. 

بیجاری در ادامه گفت: باتوجه به وضعیت موجود دلیلی برای رفتن نمی‌بینم و تصمیم قطعی نگرفتم و اصلا عشق لژیونر شدن ندارم. 

وی عنوان کرد: لیگ ترکیه در باشگاه‌های اروپا بازی می‌کند سطح کیفی آن بالاست به طبع بازیکنانی که می‌گیرند نیز از پتانسیل بالایی برخوردارند. 

بیجاری درخصوص مقایسه هندبال ایران با ترکیه گفت: اگر هندبال آنها از ما خیلی بالاتر نباشد ولی لیگ خوبی دارند و رئیس فدراسیون این کشور نیز گفته بود که دوست دارد از بازیکنان ایرانی استفاده کند. 

وی گفت: چهارمین سال حضور خود را در سبزوار تجربه می‌کنم و هرسال قرارداد خود را تمدید می‌کنم و 12-10 سال نیز هم در تیم ملی عضو هستیم. 

بیجاری خاطر نشان کرد: حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های خارجی باعث افتخار کشورمان است و اینکه هندبال میهن‌مان روز به روز پیشرفت می‌کند. 

گفتنی است؛ کسب نخستین سهمیه مسابقات جهانی 2015 قطر توسط تیم ملی بزرگسالان بعد از سالها یکی از اتفاقات خوشایند سال 92 برای این ورزش کشورمان بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار میزبان  اولین  مسابقات اسب دوانی مقاومت در ایران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما