تأکید محسنی ثانی بر بزرگداشت دکتر علی شریعتی در سبزوار

محمدرضا محسنی ثانی  بر ضرورت بزرگداشت دکتر علی شریعتی در سبزوار تأکید کرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، این نماینده مجلس که نهم اردیبهشت ماه در مراسم روز ملی شورا در سبزوار حضور یافته است، در بخشی از سخنرانی خود، به نزدیک بودن ایام شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم نیز اشاره ای کرده و از دکتر شریعتی نیز به عنوان یکی از معلم بزرگی یاد نموده است که باید گرامیداشته شود.

وی سپس به دیدار اخیر خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده و عنوان داشته موضوع ضرورت بزرگداشت دکتر شریعتی و قیام سربداران را با علی جنتی در میان گذاشته است.

مشروح کامل سخنان محسنی ثانی در وبسایت این نماینده مجلس منتشر شده است که اسرارنامه در ادامه به بازنشر کامل این مطلب می پردازد:

 

نماینده سبزوار: شورا ها از جایگاه بالایی در قانون برخوردارند که تا کنون نادیده گرفته شده است

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از جایگاه های بالایی در قانون بهره مندند و ظرفیت های زیادی دارند که تا کنون نادیده گرفته شده و از تمام ظرفیت های آن به درستی استفاده نشده است.

محمدرضا محسنی ثانی روز سه شنبه در همایش مربوط به روز شورا که در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد افزود: شوراها حتی می توانند مانند دولت به مجلس لایحه بدهند  که این نشان می دهد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای شوراها شأنیتی در حد ریاست جمهوری در نظر گرفته است که حق دارد لایحه های مختلف را به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: متأسفانه در این دو دوره که بنده در مجلس بوده ام ، مشاهده کرده ام که به جز چند مورد خاص هیچ لایحه قابل قبولی از طرف شوراها به مجلس ارائه نشده و بنابراین این ظرفیت و جایگاه قانونی توسط خود شورائیان نادیده انگاشته شده است.

محسنی ثانی ادامه داد: همچنین در قانون آمده است که شوراها می توانند از مسوولان سئوال کنند و آن ها را مورد نقد و بررسی قرار دهند اما از این ظرفیت هم تا کنون کمتر استفاده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات همیشگی که شوراها با آن دست به گریبان بوده اند، مشکلات اقتصادی و عدم وجود بودجه کافی برای اجرای مصوبات است. اما این مشکل را نیز می توان با تکیه به ظرفیت های درونی هر شهر  و روستایی به خوبی برطرف کرد.

وی افزود: چیزی که در اقتصاد مقاومتی هم بر آن تأکید شده است ، نگاه درونگراست و هر شهری باید منابع مورد نیاز خود را با استفاده از ظرفیت های درونی خود تأمین نمایند.

محسنی ثانی همچنین گفت: درباره مذاکرات ژنو هم وقتی که می گوییم نتایج آن ها را نباید خیلی در محور توجه خود قرار دهیم ، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تأکید زیادی دارند که باید با بهره گیری از امکانات درونی که داریم نیازهایمان را برطرف کنیم.

وی افزود: حتی پوتین هم که اخیرا دارد از جانب آمریکا تحت فشار قرار می گیرد و تحریم می شود، به همین نتیجه رسیده است که باید از ظرفیت های داخلی کشور خود استفاده کند.

نماینده مردم در مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی ادامه داد: چیزی که باعث توسعه و پیشرفت شهرها خواهد شد این است که همه مسوولان  به شعار شهر ما خانه ما را باور داشته باشند و همانطور که مسائل خانه و خانواده خود را مدیریت می کنند ، مسائل شهری را هم تدبیر و مدیریت نمایند.

وی در بخش پایانی صحبت هایش درباره ملاقات اخیرش با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درتهران صحبت کرد و گفت: موضوع مهم هفتصدمین سالروز قیام سربداران را با مقام عالی وزارت در میان گذاشته و خواستار آن شده است که این حماسه عظیم با تمام افتخاراتش به درستی به جهانیان معرفی شود.

محسنی ثانی همچنین  با اشاره به نزدیک شدن ایام سالروز شهادت ایت الله مرتضی مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم ، از دکتر علی شریعتی نیز به عنوان معلمی بزرگ یاد کرد و نسبت به ضرورت بزرگداشت این شخصیت برجسته تأکید کرد.

وی افزود: موضوع لزوم گرامیداشت دکتر شریعتی را نیز در دیدار اخیر خود علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمیان گذاشته است.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

شما گرامیان همچنین می توانید گزارش تصویری از این مراسم را هم اکنون در پیوند زیر مشاهده نمایید:

گزارش تصویری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

قیصر و گاو دو فیلم مورد علاقه دکتر شریعتی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما