لزوم تقدیر از زحمات ارزشمند دست اندرکاران مرکز خبر سبزوار

یک خبرنگار نیشابوری: سبزوار یکه تاز اخبار صدا و سیمای خراسان رضوی است

یک خبرنگار نیشابوری به تازگی در مطلبی انتقادی در وبلاگ خود به یکه تازی سبزوار در اخبار صدا و سیمای خراسان رضوی اشاره کرده و از جایگاه ضعیف نیشابور در  بخش های خبری و نیز عقب ماندگی های این شهر در سایر زمینه های توسعه ای اعتراض کرده است.

بدین ترتیب به نظر می رسد تلاش های خبرنگاران و دست اندرکاران دفتر خبر صدا و سیمای سبزوار آقایان رضا نامنی مدیر دفتر خبر ، محمود درقدمی گزارشگر ، مصطفی فاتحی کیا تصویربردار ، نوروزعلی برزویی تدوینگر و خانم سمانه علی اکبری خبرنگار افتخاری واحد خبر سبزوار به خوبی به نتیجه رسیده و این شهر توانسته است در بخش خبر صدا و سیمای استانی و حتی شبکه های سراسری سیما جایگاه مناسب خود را به دست آورد. هرچند که جایگاه مناسب تر دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان آن است که خود صاحب شبکه رادیویی و تلویزیونی مستقلی باشد. چرا که در متن پیش رو به خوبی مشخص می شود، که این شهر در صورت کمی دلسوزی و توجه بیشتر از جانب مسوولان امر و پیگیری و اصرار خبرنگاران و مردم سبزوار ظرفیت های فرهنگی ، تاریخی ، سیاسی ، اجتماعی لازم را برای داشتن صدا و سیمای مستقل دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه آقای رضا داروغه که سابقا خبرنگار دفتر خبر صدا و سیما در نیشابور بوده است، دیروز نهم اردیبهشت ماه دروبلاگ شخصی خود مطلبی انتقادی را درباره عملکرد ضعیف دفتر خبر نیشابور منتشر کرده است که مانند عادت همیشگی هم استانی های نیشابوری در این مطلب هم ، خبرنگار نیشابور نگاهی دائمی و علنی به شهر سبزوار و موفقیت های این شهر داشته و اعتراف کرده است که سبزوار علمدار فرهنگ و هنر ایران زمین است.

البته به نظر می رسد آقای داروغه علی رغم برخورداری از قلمی توانا و قدرت تحلیل بالا در مسائل امروز شهرهای خراسان، متأسفانه در زمینه اطلاعات تاریخی بسیار ضعیف است به طوری که درنوشته خود به راحتی سبزوار را به عنوان بخشی از نیشابور معرفی کرده است ، حال آنکه با وجود همه همسایگی ها و پیوندهای دیرینه تاریخی بین دو شهر سبزوار و نیشابور ، سبزوار همواره یکی از شهرهای با عظمت ایران بوده که  غنای واقعی فرهنگی و تاریخی این شهر معمولاً چند مرتبه بالاتر از شهر نیشابور  بوده است و نقش بی بدیلی را که مردم سبزوار در مسیر ساخت فرهنگ و تمدن ایران ایفا کرده اند ، هرگز نشابوریان که در بیشتر دوره های تاریخی، شهرشان تحت سیطره پادشاهان ستمگر سلسله های متعدد استبدادی (طاهریان، سلجوقیان، ایلخانان مغول و ...) بوده است، موفق به ایفای آن نشده اند.

 برای پی بردن به تفاوت های جایگاه تاریخی سبزوار و نیشابور یکی از مهمترین نکته ها در این زمینه این است که بدانیم یافته های باستان شناسی در منطقه تپه دامغانی های سبزوار ازوجود یک تمدن بزرگ باستانی در حدود 5 هزارسال قبل در این شهر خبر می دهند که مراوداتی فرهنگی با دیگر تمدن های آن روز آسیا داشته است.(منبع)  حال آنکه درآن دوران اصلا اثری از وجود شهر نیشابور حتی به شکل یک دهات کوچک در دست نیست. البته بعضی منابع تاریخ سبزوار را حتی تا 12 هزارسال قبل نیز تخمین زده اند.(منبع)

پس از ظهور اسلامی نیز زمانی که نیشابور در دوره حکومت بیگانگان سلجوقی به عنوان پایتخت این سلسله غیرایرانی انتخاب شد و به اوج شکوه و بزرگی خود رسید، مهمترین مظهر فرهنگی و تمدنی نیشابور که همان مدارس نظامیه بود، به دست خواجه نظام الملک توسی دانشمند سبزواری الاصل قرن پنجم هجری ، در نیشابور و دیگر شهرهای ایران بنا شد. (منبع)

در دوران سربداران هم که آقای داروغه خبرنگار نیشابوری به عمد یا غیرعمد سعی کرده است با تحریف آشکار تاریخ در این قیام با عظمت که به پایتختی دارالمومنین سبزوار به وقوع پیوست ، برای نیشابور هم سهمی بتراشد، اما واقعیت اینجاست که اولین رهبر مذهبی سربداران شیخ خلیفه مازندرانی و اولین رهبر سیاسی و نظامی آن پهلوان عبدالرزاق باشتینی بود (منبع1) ، (منبع2) .و بنابراین نیشابور تنها به عنوان شهری که در آن دوران یکی از ولایات تابعه سبزوار بوده می تواند مطرح گردد.

در دوران معاصر نیز وقتی که در جریان اجرای اولین قانون تقسیمات سیاسی ایران در سال 1316 ، خراسان بزرگ به 7 شهرستان مستقل تقسیم شد این تنها شهرستان های مشهد ، سبزوار ، بجنورد، بیرجند ، گناباد ، تربت حیدریه و قوچان بودند که در نقشه سیاسی این استان پهناور مجال حضور یافتند (منبع)و شهرستان امروزی نیشابور ، بعدها با جدا شدن مناطقی از شهرستان های مشهد و قوچان و سبزوار و تربت حیدریه به شکل امروزی تشکیل یافت و بنابراین می توان گفت نیشابور عزیز به نوعی پاره ای از تن سبزوار بزرگ و ایضاً پاره تن شهرستان های تربت حیدریه و قوچان و مشهد است. و لذا بسیار عجیب است که خبرنگار نیشابور آقای داروغه انتظار دارد سهم نیشابور در اخبار سیمای استانی خراسان رضوی با سهم شهر خورشید دارالمومنین سبزوار پایتخت نخستین حکومت مردمی شیعه درایران برابر باشد!!!

و اما گذشته از اطلاعات اشتباه خبرنگار نیشابور در حوزه تاریخ ، آنچه آقای داروغه از وضعیت امروز سبزوار و نیشابور نوشته است ، به نظر می رسد از نگاه واقع نگرانه این خبرنگار نیشابوری به وضعیت حال حاضر شهرهای خراسان نشأت می گیرد.

چند نکته قابل توجه در این نوشته خبرنگار نیشابوری این است که وی تأثیر پخش زنده مسابقات ورزشی تیم های ثامن الحجج سبزوار از شبکه های سیما را در معرفی توانمندی های این شهر از وجود روزهای ملی عطار و خیام در تقویم ایران موثرتر دانسته و نیز حتی به امتیاز منحصر به فرد سبزوار در برخورداری از تنها فرودگاه فعال استان پرجمعیت خراسان رضوی بعد از فرودگاه بین المللی مشهد و محرومیت دیرینه نیشابور از امتیاز فرودگاه نیز اعتراف کرده است.

درادامه متن کامل جدیدترین نوشته آقای رضا داروغه را منتشر می کنیم:

 

نیشابور باز هم مظلوم...

مدتی است با سهم نزدیک به صفر نیشابور از رسانه ملی که در سایه بی تدبیری و البته دلسوزی و لطف مسئولین ارشد نیشابور منجر به تعطیلی دفتر خبری صدا و سیمای شهرستان مان شد - که در جای خود حکایت مفصلی است- اما این روزها یکه تازی سبزوار بر آنتن خبری استان آن قدر مشهود است که دیگر نیشابور بزرگ، دیار علم و ادب و عرفان نه تنها جای رقابت خبری خود را به شهرستان های کوچکی داده که تا پیش از این نبود؛ بلکه انگار در وادی فراموشی سکنی گزیده است و هرازگاهی نام نیشابور در کنار بردسکن و خلیل آباد و البته فیروزه و خوشاب رخ می نماید.

آنچه این روزها بیشتر در نیشابور نقل محافل خبری و سیاسی است موضوع استیضاح شهرداری است که شورای شهر با وسواس تمام آن را از بین گزینه هایی در حد معاون استاندار و شهرداران باسابقه برگزید و در فاصله شش ماه اینک نه زمزمه استیضاح و سوال !!! که گویی برکناری شهردار جدی است.

کمی دورتر در آن سوی استان، شهری که روزگاری بخشی از نیشابور بزرگ بود و قیام سربدارانش از آتش نیشابور گر گرفت و رهبری جنبش اش را یک نیشابوری بدست گرفت، اینک نه مدعی که علمدار علم و فرهنگ و هنرایران زمین شده در تلاش است تا سهم فروان خود از رسانه ملی را چندین برابر کند.

و تازه اکتفا به همین هم ندارد چرا که شورای شهرشان پیگیر ایجاد رادیو محلی سربداران اند و البته که ما در غفلتیم و شاید گرفتار کارهایی بس مهمتر.

 

به نیشابور جفا کردیم ...

فرهنگ شهرش نامیدیم و همین... شعاری که پیش از این بر سر در کوچه های شیراز رخ نمایی می کرد و کاش به اندازه همین شعار نیز باورش داشتیم...

در فرهنگ سرای شهرمان گفتیم که خجالت آور است نیشابور، نیشابور باشد و تنها فرهنگسرایش این، و صد البته که اگر خادم ملت شوم چنین و چنان خواهم کرد و شاید نمی دانستیم که روزی به بازسازی همین فرهنگسرا هم قناعت خواهیم کرد و بودنش را پیشکش می کنیم به فرهنگ سرای نساخته مان...

به تهران رفتیم و سپردیم که فلانی نباشد که بهتر از آن را در آستین مان همین جا دم دست مان از خودمان داریم اگرچه اکنون سرباز است و ندانستیم که اگر نبود ما را چه!!!  که حتما منافعی دارد چسباندن او به رقیب ...

 بیکارش کردیم تا فشار اقتصادی دامن گیرش شود و صد البته که اگر می دانستیم بین خبرنگاری و کارمندی، نیشابور را بر می گزیند شاید آژان کشان نمی رفتیم...

کوچه باغ های مان را که نه تنها در ایران بلکه آندره ها در آن سوی مرزهای مان هم قبل ترها فهمیده بودند در نیشابور است نام برنامه رادیوی خودمان کردند به نام شهرفلان تا دومین شهر استان باشد در چه چیز، نفهمیدم...

 

سهم مردم سربداران فرودگاهی شد و سهم ما هزاران سوال بی جواب و حالا که چه؟

 آن ها هواشناسی تخصصی دارند و گمرک هوایی... ما هم نامه ای نوشتیم شاید بدهند که اگر ندادند من تلاشم را کرده باشم که به همین مقدار چون نمی دهند کفایت است و حالا شما بیایید در سایت ما نظر بگذارید... لااقل بدانیم چه می خواهید!!!

برای پوشش بهتر برنامه روزهای ملی نیشابور به تاکید همان فرماندار اسبق مان که دلسوز نبود با هزینه شخصی راهی تهران تا در اتاق رئیس سازمان صدا و سیما رفتم و البته که همان سال با همان همت و امید اولین برنامه مشاعره در تاریخ نیشابور و چند برنامه زنده - باز هم به توصیه و پیگیری همان فرماندار سابق که این روزها همچنان معاون استاندارو فرماندار است - به روی آنتن رفت و پوششی صد البته بهتر از قبل شاید که قدمی به روزهای حافظ و سعدی نزدیک باشیم و صد البته که شهر کنارمان برای پوشش زنده والیبال ثامن الحجج در این زمینه موفق تر عمل کرده است!!!

 

حالا باید خدایمان را هم شکر کنیم که صدا و سیما - که خودرو اش را می خواستیم توقیف کنیم و به تلنگرش از نیشابور همچنان ایراد داریم - همین اندازه محبتش را هم از ما دریغ نکند که اگر بکند چه می شود کرد روزگار است دیگر...

شکی نیست که باز هم مظلوم تاریخ نیشابور است و باز نیشابور است و نیشابور...

حیرتا!!! وا اسفا!!!

 

پی نوشت:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930207000676

 

نویسنده: رضا داروغه (خبرنگار آزاد نیشابور)

منبع: در دیار نیشابور

 

 

گفتنی است، سبزوار علاوه بر اینکه درزمینه دفتر خبر صدا و سیما با مدیریت آقای رضا نامنی و دیگر دست اندرکاران پرتلاش این دفتر که در ابتدای متن به نام آن ها اشاره شد،یکی از فعال ترین شهرستان های استان خراسان رضوی است ، در زمینه دفتر خبرگزاری ایرنا نیز از موقعیت خوبی در خراسان برخوردار است. به طوری که یکی از مسوولان بلندپایه ایرنا درمشهد مقدس مدتی قبل اعلام کرد سبزوار و تربت حیدریه دو دفتر رسمی و فعال این خبرگزاری در استان خراسان رضوی هستند که مسوولیت این دفتر در سبزوار بر عهده آقای محمد مهرنیا است.(منبع)

اخیرا نیز جواد دباغی مقدم سردبیر وبسایت پرمخاطب سبزوارنیوز اعلام کرده است، که این وبسایت پرسابقه شهرستان را به سطح یک خبرگزاری محلی ارتقاء دهد. (منبع)

بنا براین با توجه به این جایگاه خوب دیار سربداران در بحث خبری می توان با جرأت ادعا کرد سبزوار یکی از قطب های مهم خبری و رسانه ای شرق کشور است و امید می رود با حمایت موثر مسوولان و ادامه تلاش های خبرنگاران سبزواری این جایگاه به خوبی برای شهر دیرینه های پایدار تثبیت شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی: سبزوار جزء نادرترین شهرهایی است که در جهت اعتلای فرهنگ و پیشرفت انقلاب قدم برداشته است

نظرت را بنویس
comments

یعنی باور کنیم وطن تو سبزواره؟

هی عزیز دل که اومدی اینجا با اسم وطن من سبزوار نظر فرستادی یعنی خودت بودی باور می کردی این نظر واقعا توسط یک سبزواری نوشته شده باشه؟ آخه سبزواری که قبلا نیشابور یکی از بخشاش بوده سبزواری که محل رزم رستم و سهراب و محل تاسیس اذربرزین مهر بوده چه طور در تاریخ و فرهنگ از نیشابور کم میاره؟ بیچاره ها حالا درسته که در حال حاضر شهرتون هیچی نداره که بتونه با سبزوار در مرکز استان شدن رقابت کنه ، ولی اقلا همون نیم بند ابروی تاریخی رو هم که دارید خودتون با دست خودتون با این جور نظرات ضایع و نقش بازی کردنای تابلو نبرید دیگه فکر کردی ملت نمی فهمن تو نیشابوری هستی ولی داری ارزوهای قلبیتو با اسم یک سبزواری بیان می کنی؟ درسته که دروغ گفتن کنتور نداره ولی ابروتونو که می تونه ببره سبزوار فقط با یک سربدارانش می تونه همه نیشابورو با تاریخ و تمدنی بعد از اسلامی که داره ده بار بخره و ازاد کنه دیگه از شکوه و عظمت سبزوار قبل از اسلام چیزی نگیم بهتره که اون موقع اصلا نیشابور وجود نداشته خودشون میان ادعا میکنن اون موقع نیشابور بوده و اسمش ریونت بوده ولی خبرندارن ریونت که حالا اسمش شده ریوند و معنیش دارنده شکوه و جلاله اسم یک روستا و منطقه کوهپایه ای در غرب سبزواره و اگر قبول کنیم نیشابو رهمین ریونت بوده یعنی از گذشته تا امروز روستایی در نزدیکی سبزواره نه اون نیشابور افسانه ای که خودشون دارن سعی میکنن بسازن

وطن من سبزوار

سلام .همشهریان عزیز سبزواری من درنیشابور کار وزندگی میکنم. مطالب شماررا راجب نیشابور میخوانم .فکرمیکنم دوراز انصاف است که راجب شهرمتمدن وتاریخ کهنی که نیشابورداره اینطور قضاوت میکنید .همه ما می دانیم که نیشابور یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران هست ودرگذشته شهرمون سبزوار جزئی از نیشابور بوده والان هم هرچه داریم از این شهرداریم .

وطن من سبزوار

سلام خدمت همشهریهای سبزواری .من درنیشابور درس خوانده وزندگی کردم .ببینید همشهریهای عزیز سبزواری ما که خودمون رو نباید گول بزنیم .وقتی که یونسکو نیشابور را شهرپایدار ایران معرفی میکنه وجزءیکی از چهارشهر ملی ایران درفهرست خودش ثبت میکنه فکرمیکنید که یونسکو بدون تحقیق وبررسی اینکاررو انجام داده .وقتی که بهترین موزه های دنیا مثل پاریس ونیو یورک وتوکیو و... اشیاءوآثار باستانی نیشابور را که نشان تمدن این شهر است را به نمایش گذاشته اند ووقتی که نیشابوررا تمام دنیا میشناسند و63درصد گردشگران خارجی که به ایران وارد میشوند ایران را بانام نیشابور وخیام نیشابور ی میشناسند وحتی فکرمیکنید که صنعت اتومبیل سازی یا به اصطلاح ایران خودرو درایران را کی پایه ریزی کرد بله درسته آقای خیامی از نیشابور .هزاران اثر وامتیاز دیگر که میتوانید دراینترنت جستجو کنید .چرا بجای اینکه ماسبزواریها به نیشابورافتخارکنیم که روزی جزئی از آن بودیم سعی درخراب کردن آن داریم .البته این رو بگم که نیشابور شهری نیست که مابخوهیم باتوهین ودست درازی کردن به فرهنگ وتمدنش خدشه ایی به آن وارد کنیم .

مهدی

واقعا که ای نشابوریا خیله پر ری رفتین

سبزوار مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین

عزیزان سبزواری با شهری جر و بجث کننین که لااقل با سبزوار هم تراز باشه نه شهری که قبلا جزء خود سبزوار بوده اصلا هر زمان خواستن حر ف گنده تر از دهانشان بزنند همین یک پاراگراف که اسرارنامه نوشته خوب جوابی است: ...برای پی بردن به تفاوت های جایگاه تاریخی سبزوار و نیشابور یکی از مهمترین نکته ها در این زمینه این است که بدانیم یافته های باستان شناسی در منطقه تپه دامغانی های سبزوار ازوجود یک تمدن بزرگ باستانی در حدود 5 هزارسال قبل در این شهر خبر می دهند که مراوداتی فرهنگی با دیگر تمدن های آن روز آسیا داشته است.(منبع) حال آنکه درآن دوران اصلا اثری از وجود شهر نیشابور حتی به شکل یک دهات کوچک در دست نیست. البته بعضی منابع تاریخ سبزوار را حتی تا 12 هزارسال قبل نیز تخمین زده اند....

همشهری

باسلام به هم استانی های گلم دراستان سربداران درابتدا تشکرمیکنم بابت مطلب قشنگتون . ولی یک گلایه هم دارم که چرا شما همیشه حرف ازرهبری یک نیشابوری درقیام ماسربدارانی ها میزنین وبه یک شکلی بازهم از ین دروغ مطلب مینویسین ولی ازیک مطلب بسیارمهمترکه صحت وسقم آن بر همه عیان هستش مطلبی ذکرنمیشه. دراینکه خیام دانشند بزرگی هستش هیچ شکی نیست ولی جه کسی خیام را به این شهرت رساند؟ همشاگردی خیام .خواجه نظام الملک توسی(بیهقی) بوده ودردوران مدرسه هم پیمان میشوند که هرکسی به مقامی رسید .ازدوستان خودش فراموش نکنه.نظام الملک توسی به دلیل ذکاوت خدادی ازدیگران زودتربه دربارراه پیدامیکند وبامعرفی خیام باعث شهرت این ریاضی دان میشود. بنده حدودیکماه قبل مطلب کاملی درباره خواجه نوشتم ولی مثل اینکه متاسفانه به دستتون نرسید.چونکه مطمئنم بچه های سلام سربدارحتما انعکاس میدادند. به امید سربلندی استان سربداران

نیشابوری باغیرت

اقای داروغه خجالت بکش من از بیگانگان هرگز ننالم / که هرچه کرد با من اشنا کرد تو یعنی واقعا بین خبرنگاری و کارمندی نیشابور را برگزیدی؟ اینطوری نیشابورو برگزیدی گیرم نیشابور همه مشکلات عالمم داشته باشه تو باید تو سایتت یک جوری بنویسی که بهانه بدی دست این سبزواریا؟ وقتی هم که بهت اعتراض میکنن نگو من تو وبلاگم نوشتم فکر نمی کردم سبزواریا ببینن الان دیگه دوره ای نیست که یک خبرنگار اینقدر .............باشه و دیگرانو ساده فرض کنه یعنی تو نمی دونی جاسوسای اسرارنامه همه جا هستن؟ تو بااین مطلبت قصد انتقام جویی داشتی نه قصد دلسوزی برای نیشابور گفتی یکجوری می نویسم که بهانه داده بشه دست سبزواریا میخواستی صداتو برسونی از جبهه دشمن استفاده کردی کم سنگ خودتو به سینه بزن اقای سابقاخبرنگار اگرم زدی دیگه حداقل ادای دلسوزان نیشابورو درنیار که حالا دیگه رسما رفتی تو سپاه دشمن داری میجنگی نه سپاه نیشابور. فقط کم مونده بری تابعیت سبزواری بگیری با این جور مطلبی که نوشتی. نه برادرمن تو همین الانم کارت سبزت اومده می تونی بری همه جا افتخار کنی من اگه از صدا و سیما اخراج شدم درعوض شدم مزدور رسانه های سبزوار!!! خجالت بکش خجالت بکش نیشابور حرمت داره. هر کی قلمی به دست گرفت و 4تاچرت و پرت نوشت خبرنگار نیست

کپک زده اين هاش هم اتهامات ثابت نشده بود؟ نيشابور شهر خوبي است اما مشکلات هم زياد دارد اما واقعيت آن است که سهمش را از اعتبارات دولتي به همت معدود مسئولين دلسوزي که دارد مي گيرد سبزوار مشکلات زيادي دارد و روساي زيادي در سواري کردن اما در زمان پاسخگويي بي صاحب است سربداران مربوط به ايران و تشيع است شيخ خليفه يا حسن جوري نيشابوري يا مردم باشنتين و بيهق و سبزوار هر کدام به اندازه خودشان در آن افتخارات سهم دارند و اين ها کالا نيست که بر سسر داشتنش کل کل بين سايت هاي نيشابور و يک سايت معلوم الحال سبزواري راه بيافتد گردانندگانم اين سايت ها بهتر است به مخاطبانشان بگويند که خودشان چقدر افتخارات دارند و به شهرهايشان منفعت رسانده اند تا اين که بر سر مشاهير و تاريخ دعوا راه بياندازند و کاسبي بازديد کنند. قرض آنچه مشکل گشاست همت و عزم در تلاش و بازخواست مسئولين و مطالبه گري و همراهي در راه تعالي و کمک به همشهريان است و الا از اين حرف ها آبي براي سبزواري و نيشابوري و ايراني گرم نمي شود مسلماني ، تشيع و ايرانيت و انسانيت و انقلاب اسلامي و حب اهل بيت مسائل مهمي است که در آن مشترکيم ما بقي اختلافات و من ها چيزي جز کشک کپک زده نيست

دلقندی

به اقایان نامنی و درقدمی و دیگر همکارانشان در دفتر خبر صدا و سیما تبریک عرض میکنم لطفا برای معرفی شان و شوکت سبزوار عزیزمان بیشتر تلاش کنید و گزارشهای بیشتری بفرستید طوری که وقتی جایی از کشور اسم سبزوار مطرح می شود فقط باموضوع اعدام در ورزشگاه و جاده مرگبار شاهرود سبزوار و بیکاری و قتل و ... تداعی نشود شکر خدا شهرمان نقاط مثبت زیادی دارد که تا به حال هم از حق بگوییم خبرنگاران صداو سیما و چند سایت دیگر خوب رویشان کار کرده اند از این به بعد هم منتظر گزارشهای خوب بعدی شما عزیزانمان هستیم و کاش هرچه سریعتر دفتر مستقل صدا و سیمای سبزوار را هم راه بیاندازید تا همیشه سپاسگزارلطف و زحمات شما عزیزان باشیم

فرزند نیشابور

اقای داروغه من به شما حق میدم ناراحت باشید و مظلومیت هم نیشابور و هم شمارو قبول دارم ولی کاش در مطلبی که نوشتید این طور پای سبزوار رو وسط نمی کشیدید علت همه عقب ماندگی های امروز نیشابور به خاطر ضعف مسولین و نمایندگان و عدم پیگیری و اختلافات فراوان میان مردم است.ما چندین دوره است که در انتخاب های اشتباه خود تجدید نظر نکرده ایم و با نگاه داشتن و انتخاب مجدد نماینده هایی که عملا هیچ کاری برای شهرمان نکرده اند این خیال راحت را به انها داده ایم هیچ غمی از عقب ماندگی نیشابور نداریم و شما با خیال راحت به فکر تحکیم جایگاه های شخصی خود در مجلس و در نیشابور باشید. پس مشکل ما درونی است و ربطی به سبزوار و تربت و بقیه شهرها ندارد. ای کاش شماهم طوری مطلب نمی نوشتید که دربردارنده توهین به مردم سبزوار باشد. من خودم شخصا دوستان و اشنایان سبزواری زیادی دارم همه مردم اصیل و با معرفتی هستند سایت اسرارنامه را هم مدت هاست مطالعه می کنم و می بینم که چه قدر صبورانه و با ادب به بعضی توهین هایی که از جانب نیشابوری ها می شود پاسخ می دهد و علاقه مند به مرام این سایت شده ام پس از همینجا هم از مردم شریف سبزوار و سایت محترم اسرارنامه عذرمیخواهم بابت بعضی از رفتارهای اشتباه همشهریانم و هم از همشهریانم درخواست میکنم دست از این دشمن تراشیها بردارید و بگذارید فضای اتحاد و دوستی بین دو شهر برقرار شود نه دشمنی و وقتی که هرطرف مطالب توهین امیز نسبت به دیگری منتشر کند مسلما طرف دیگر هم حق دارد از خود دفاع کند مردم شریف سبزوار و سایت محترم اسرارنامه شما ببخشید و به کردار افراد متعصب نکنید.

سعید

البته گمرک و فرودگاه سبزوار روسایشان نیشابوری بوده ، بازهم درود بر نیشابوریان

رضايي

كمتر دروغ بنويسيدكا رهاي شما بر مبناي تقلب وخيانت است شما براي رسدن به هدف خود از هر راهي وارد مي شويد كدام شهر كدام روستا هاي شهرستانهاي ديگر مي خواهند زير بيرق شما بروند مگر با نامردي روستاها ي شهر هاي ديگر را بخواهيد از سبزوار حساب كنيد آيا اگر شيخ حسن جوري زنده مي بود به شما چه مي گفت

طاها

مرغ همسايه هميشه غازه هم سبزوار و هم نيشابور هر کدام يک مزيت ها و يک معايبي دارند تا آنجا که من مردم دو شهر را مي شناسم تمام معايبشان و کاستي ها شان از مسئولانشان است و الا مردماني کوشا و عمدتا معتقد و دين دار دارند و البته صرفه جو اما آنچه مزيت هاي نيشابور است و آنچه مزيت هاي سبزوار يک تفاوت عمده از نظر به دست آوردن دارند مثلا نيشابور و سبزوار کشاورزي خوبي دارند که از صدقه سر روستائيان زحمت کش شان است اما نيشابور صنعت خوبي دارد چون توجهات مشهد و تهران و دولت را در صنعتش دارد و سبزوار صنعت ندارد چون رقابت ناجوانمردانه مشهد که بيشتر سرمايه دار دزدي است و نخوت مسئولان سبزواري مزيد بر علت سرمايه گريزي شده است نيشابور فرودگاه ندارد چون عادت دارد به اعتبارات دولت سبزوار فرودگاه دارد چون مردمش از جيب خودشان آن را ساختند نيشابور راه آهن دارد و سبزوار ندارد و مردمش 35 سال است در حسرت راه آهن هستند سبزوار تجارت قوي و سرمايه داران کلان و سپرده هاي بانکي سرسام آور دارد اما نفع اکثريت مردمش از اين مزيت ها صفر است در سبزوار تاکسي از همه جاي کشور گران تر است و يک پرايد تاکسي بالاي 30 يا 40 ميليون معامله مي شود- متاسفانه چون بيکاري بيداد مي کند در سبزوار قيمت خريد يا اجاره آپارتمان در مسير هاي متوسط از بهترين خيابان هاي گرگان و ساري و بجنورد و بيرجند که مرکز استان هستند گران تر است چون دلال ملک و بورس باز و املاکي از مجموع همه اين چهار مرکز استان بعلاوه پنج شش مرکز استان ديگر بيشتر دارد و رنج اين هزينه هاي گزاف را مردم طبقات متوسط به پايين مي کشند سبزوار خبر زياد دارد چون چند سايت فعال خبري خفن دارد و مرکز خبر صدا و سيمايش اگر کار نکند و گزارش تهيه نکند در اين رقابت شهرستاني از اعتبار مي افتد و مجبور است که بدود اما خبرهايش اکثرا خنثي و مسئول پسند است تا مردم پسند .......................

مفتح

خسته نباشید اسرار نامه همواره همت، ثبات همراه با استمرار راهگشا ی امور بوده و هست من الله توفیق

فروهر

درود بر جواب محکم و متنند شما درود درود

يك سبزواري مقيم نيشابور

درود بر سايت هاي محلي سبزوار و دفاتر خبرگزاري ايرنا و صداو سيما ي ذيار سزبداران سبزوار عزيزم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما