مشروح سخنرانی محمود احمدی نژاد در دارالمومنین سبزوار (2)

قسمت دوم :
محمود احمدی نژاد که بعد از ظهر روز یکشنبه 24 اردیبهشت میهمان ویژه دیار پرافتخار سربداران دومین شهر بزرگ خراسان شده بود در میان شعارها و شور وحرارت مردم و به ویژه جوانان سبزوار ، داورزن ، ششتمد و روداب به سخنرانی پرداخت. بخش اول سخنان احمدی نژاد که بیان معارفی از مکتب رسول مکرم اسلام بود در قسمت قبلی همین گزارش منتشر شد اینک بخش دوم سخنان احمدی نژاد در جمع مردم سبزوار را منتشر می کنیم.
بخش دوم سخنرانی احمدی نژاد در سبزوار در مورد ساختن و سازندگی کشور و به ویژه سبزوار بود .
وی در این سخنرانی گفت : امروز باید دست به دست هم بدهیم و کشورمان را بسازیم اگر بخواهم در یک کلام عوامل و رموز ساخته شدن ایران را بیان کنم باید بگویم ساختن ایران نیازمندعلم ، همدلی و تلاش است و نیازمند اراده ای مثل اراده مردم سبزوار است.
مردمی که وقتی دنبال انجام  یک وظیفه ای هستند تا آن وظیفه را به طور کامل و دقیق انجام ندهند دست از کار وتلاش برنمی دارند. ملت ایران و پیشاپیش آنها مردم سبزوار چون پیرو اهل بیتند عاقلند چون عاقلند پای حق ایستاده اند و همواره با ظلم بی عدالتی و تبعیض مبارزه کرده اند. امروز هم می خواهند ایران عزیز را برپایه عدالت و فرهنگ اهل بیت پیامبر بسازند و جامعه نمونه را به جهان معرفی کنند.
احمدی نژاد همچنین گفت : در طول سه سفر قبلی به خراسان رضوی ما مصوباتی برای این شهرستان عزیز داشتیم . پروژه هایی که بسیاری در دست اجراست یا اجرا شده و بعضی موارد هم متأسفانه هنوز اقدامی نشده . ما در جلسه دولت ابتدا مصوباتی که اقدام نشده مورد بررسی قرار می دهیم انشاالله تمام قول ها و تصمیمات قبلی ما درهمین دولت عملیاتی خواهد شد.
محمود احمدی نژاد که مجذوب شور و حرارت مردم دارالمومنین سبزوار شده بود  و دائماً خواسته های این مردم را که روی پلاکاردها نوشته شده بود یا توسط  گروه های بزرگی از  مردم فریاد زده می شد می دید و می شنید ، برای دقایقی تسلیم این همه هیجان موجود در فضا شد و خود را مجبور دید که به یکی از خواسته های اصلی مردم ششتمد و داورزن برای شهرستان شدن این شهرستان گوش فرادهد ، و در مقابل جمع با ارتقاء این دو بخش کهن سبزوار موافقت نماید.این اعلام موافقت ریاست جمهوری در میان حاضرین استادیوم با تشویق و شور و هیجان خاصی همراه شد.
احمدی نژاد سپس به برخی افتخارات مردم بخش های داورزن و ششتمد اشاره کرد و گفت برای ششتمدی ها همین که سردار احمدی مقدم فرمانده قدرتمند نیروی انتظامی ایران را تقدیم کشور کرده اند کافی است تا بتوانند به شهرستان ارتقاء یابند.
احمدی نژاد همچنین در واکنش به دیگر شعارهای یک صدا و پرشور وهیجان مردم که خواسته های دیگری نظیر استان شدن سبزوار را فریاد می زدند ، گفت :
ما برنامه هایی برای شما داریم اجازه دهید در مسیر خودش پیش برود . تا مشکلی برای این شهرستان عزیز پیش نیاید.
وی سپس با گفتاری صمیمانه و با لبخند همیشگی خود اضافه کرد ما می گوییم سبزوار تاج سرماست و به آن هم افتخار می کنیم.
احمدی نژاد در ادامه گفت : یکی از موارد مورد اشاره امام جمعه محترم فرودگاه بین المللی سبزوار بود که باید طوری بشود که شما بتوانید از همین جا به همه جای کشور  و همه کشورهای مورد نیاز پرواز کنید. این طرحی است که هزینه اش  زیاد است اما انجام می دهیم . هزینه های ساخت و تکمیل جاده ها، ساخت بیمارستان ها مطرح شد که چشم انشاالله همه این موارد را می پذیریم و مصوب می کنیم.
اتصال راه آهن سبزوار هم که با هزینه دولت شروع شده ، کمی اعتبار کم دارد  که انشاالله آن را هم پرداخت می کنیم . فدای یک تار موی مردم سبزوار.
گفتند سبزوار دانشکده دندانپزشکی می خواهد .
احمدی نژاد در این لحظه مزاح مختصری با مردم کرد وگفت : آقا قدر دندانهایتان را بدانید . انشاالله همیشه دندان های سالم و سلامت داشته باشید. وی سپس از مسئولین شهرستانی در مورد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سئوال کرد و پرسید هم اکنون چند دانشکده در این دانشگاه وجود دارد ؟ پس از شنیدن پاسخ مسئولین شهرستان مبنی بر وجود 4 دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت  بسیار خوب به خانم دستجردی می گویم بیاید کارهای راه اندازی دانشکده دندانپزشکی را هم در سبزوار انجام دهد.
و بدین ترتیب رئیس دولت دهم با راه اندازی پنجمین دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز موافقت کرد.
وی در ادامه به طرح های صنعتی سبزوار اشاره ای کرد وگفت یک پتروشیمی برای شما تصویب بشده و مقدماتش آماده شده من همینجا از آقای استاندار وکسانی که این پروژه را دنبال می کنند می خواهم بیایند وامشان را برای راه اندازی این پتروشیمی از صندوق توسعه ملی بگیرند تا هم جوان ها بروند سرکار هم ثروت شهرستان سبزوار اضافه شود.
تمامی این موافقت های مهم که رئیس جمهور با درخواست های مردم ومسئولین سبزوار انجام می داد با استقبال پر شور مردم دیار سربداران مواجه می شد.
احمدی نژاد اما در ادامه گفت : حالا من از فرصت استفاده کنم یک موضوع مهمتری را با شما در میان بگذارم. و آن این است که پایه ساختن و آبادانی هرکشور نیروی انسانی توانمند آن است . اگر همه جای کشور راه آهن و اتوبان و ساختمان و ... بسازیم بازهم برای توسعه کافی نیست. و کار توسعه ملی را نیروی انسانی توانمند و با استعداد و کارآفرین جلو می برد.
وی در ادامه گفت در بحث اشتغال زایی ما مصمصیم انشاالله همه توان خودمان را به میدان بیاوریم. اصل تولید در دو بخش است.
بخش صنعت و معدن و بخش کشاورزی که سبزوار هم استعداد کشاورزی دارد هم استعداد صنعتی شدن . ما هم در اینجا می خواهیم قول و قرار ی بگذازیم که به دنبال آن هم کشاورزی و صنعت پیشرفت کند و هم جوانا ن شغل شریفشان را پیدا کنند.
وی سپس به برخی محصولات کشاورزی تولیدی در سبزوار از جمله خبرزه ، هندوانه ، فل فل ، زیره ، پنبه و ... اشاره کرد و در عین حال واکنش مختصری هم  به ابراز احساسات مداوم مردم این شهر تاریخی نشان داد و گفت :مردم سبزوار یک پارچه شور و حرکت و ایمان و انقلاب هستند. و سپس سخنان ابتدایی خود را پی گرفت و گفت امسال دولت تصمیم گرفته تولید کشاورزی را بیش از گذشته و به صورتی گسترده تر مورد حمایت قرار دهد در یک بخش بنا بر این شده در کل کشور دو میلیون هکتار زمین به زمین های کشاورزی اضافه شود.
سهم استان ها هم از این پروژه معلوم شده است.
به گفته احمدی نژاد برای اینکه کشاورزی را رونق ببخشیم زمین ، آب و سرمایه لازم است که خدا را شکر زمین در سبزوار فراوان است ، دولت هم دریک مصوبه انقلابی در اسفند ماه 90همه اختیارات زمین های منابع طبیعی و آبخیزداری را به آقای استاندار تفویض کرده یعنی اگر آقای استاندار بگوید این مقدار زمین تصویب شد که به جوانان بدهیم ، حتی رئیس جمهور هم نمی تواند این مصوبه را رد کند.
احمدی نژاد در مورد مسئله کم آبی هم گفت : بالاخره همه کشور کم آبند. اما آیا ما از همین آب کم درست استفاده کرده ایم  ؟ ما اگر شیوه آبیاری را عوض کنیم مصرف آب را حداقل یک چهارم کاهش دهیم میزان زمین های تحت کشت ما در شهری مثل سبزوار که  300 هزار هکتار زمین آبی دارد ، 100 هزارهکتار افزایش می یابد. و تعداد زیادی  شغل جدید ایجاد می گردد و فقط اگر این مقدار زمین کشاورزی واقعاً محقق گردد ، دیگر در سبزوارجوان بیکار باقی نمی ماند.
اما شاید کشاورزها بگویند ما می خواهیم کشاورزی با آبیاری به شیوه تحت فشار بیاوریم اما وسعمان نمی رسد. ما هم درمقابل متعهد می شویم که دولت به هرکشاورزی که بخواهد از سیستم آبیاری جدید استفاده کند 85 درصد خرجش را به صورت کمک بلاعوض می پردازد.
احمدی نژاد سپس ادامه داد ، سال گذشته بودجه خوبی را در این خصوص به استان دادیم و من شنیدیم سبزواری ها در تغییر شیوه آبیاری در استان  پیشقدم بودند سپس رئیس جمهور خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت : من تعهد می کنم بودجه امسال شما را دو برابر کنم شما هم قول بده بودجه سبزوار را بالافاصله دو برابر کنید.که این سخن رئیس جمهور هم باز با استقبال  گسترده مردم سبزوار مواجه شد.
وی سپس گفت : ممکن است جوانان بگویند آب و زمین دادید بودجه راچه کار کنیم ؟ سپس خود به این سئوال پاسخ داد که ما در اسفند ماه سال گذشته براساس مصوبه هیئت دولت 3300میلیارد تومان اعتبار در صندوق بانک کشاورزی گذاشتیم که این رقم با همکاری سایر نهادها که باید نیمی دیگر از این اعتبار را تأمین کنند به 6600میلیارد تومان می رسد. این مبلغ کلان برای توسعه کشاورزی درایران هم اکنون بین استان ها تقسیم بندی شده و به شهرستان ها خواهد رسید و در سبزوار در مرحله اول 20 میلیارد تومان خواهد رسید. و به محض اینکه قانون بودجه درمجلس تصویب شود ما سهمیه دوم را نیز به حساب شما  خواهیم ریخت.
احمدی نژاد سپس گفت این یک قرار داد سه جانبه بین آقای دولت ، آقای استاندار و مدیران محلی و مردم شریف سبزوار است که دولت وظیفه خود را انجام داده و اعتبارات و مجوزات لازم را به استانداری محترم خراسان رضوی تفویض کرده ا ست از این به بعد باید استاندار تعهد بدهند که به هرجوانی که بخواهد کار کند بودجه و زمین بدهند  و مردم هم باید دنبال این کار بلند شوند.
احمدی نژاد سپس به این موضوع تأکید کرد که کشور با پشت میز نشینی و کاغذ نویسی آباد نمی شود.کشور با کار و تلاش و کشاورزی علمی آباد می شود.
و  از جوانان خواست برای شروع این کار و پیگیری این قرار داد سه جانبه اعلام  آمادگی کنند. که بازهم  با استقبال  و پاسخ گرم جوانان  حاضر در استادیوم مظهری سبزوار مواجه شد.
وی سپس وارد فرازهای پایانی سخنرانی  خود شد و آرزو کرد انشاالله بتوانیم سبزوار عزیز وتوانمند را را بر بام ایران بنشانیم و در  اینجا از حضار دعوت کرد به ذکر یک صلوات محمدی بپردازند. و به دنبال این دعوت ریاست محترم جمهور فضای استادیوم از غریو صلوات جوانان غیرتمند سبزواری پرشد.
وی سپس مجدداً به ذکر برخی افتخارات سبزوار اشاره کرد و گفت من امیدوارم سبزوار اولین دیاری باشد که با همت وتلاش مردم و مسئولین بیکاری دراین شهر ریشه کن می شود.همانطور که در طول تاریخ هم این مردم عزیز در بسیاری موقعیت ها اول بوده اند و اول شده اند.
وی به عنوان مثال گفت : شما اولین گروهی بودید که آزادانه رفتید حقیقت اسلام را دریفات کردید .
احمدی نژاد در پایان به چند تشکر و چند دعا پرداخت :
وی گفت : تشکر اول برای همه خوبی های مردم سبوزار است. تاریخ ایران از مردم سبزوار جز صفا و صمیمیت و مردانگی و کار و تلاش ثبت نکرده هرگز هم ثبت نخواهد کرد.
تشکر دوم به خاطر لطف و بزرگواری به این خادم خودتان در انتخابات و درعرصه های مختلف کشور است..
تشکرو سوم به خاطر این حضور حمایسی امروزتان است. تشکر از اینکه امروز
آمدید در تاریخ یک بار دیگر عظت و شکوه سبزوار را به رخ همه بکشید.
وی سپس در جمع ده ها هزار نفر مردم سبزوار به دعا پرداخت :
ای خدای بزرگ ، این مردم را بر بام عزت جهان بنشان
ملت ما را بر بام  قله های جهان برسان.
سرزمین ما تشنه است باران رحمتت را بر این مردم نازل کن.
رئیس جمهور ایران پس از ذکر چند دعای دیگر با مردم سبزوارشهر دیرینه های پایدار خداحافظی کرد ودقایقی بعد از دارالمومنین سبزوار راهی مشهد مقدس شد.

نظرت را بنویس
comments

جلالی

برید بابا یک مشت پاچه خوار اینجا جمع شدن نظر دادن از چی این آدم ....................... تقدیر و تشکر می کنید از اینکه اومده وسط شور و شوق و استقبال مردم ساده چند کلمه قلمه سلمبه گفته خوشحالید؟ برید هر وقت استانتون کرد بیاید اینقدر خوشحالی کنید.الان که فعلا زده ..............تو مملکت بیچاره آقای روحانی که بیاد کارو شروع کنه معلوم نیست چه مکافاتی رو باید از سر باز کنه.

میثم

فقط مونده استان شدن سبزوار ان شاالله

افشین

سبزوار مهد فرهنگ و تمدن از شما رئیس جمهور محترم تشکر مینماید.

مصطفی

زنده باد مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد، و زنده باد مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، فیروزه و میامی و در یک کلام زنده باد استان سربداران(خراسان غربی)

roli

دستت طلا کاش مصوبات رو هم بزاری راستی قرار نیست به پاره های تن دیار سربداران -خوشاب جوین جغتای -توجه کنید واز سفر رئیس جمهور به انجا بگید؟ ولی یه جمله جالب بود : ما برنامه هایی برای شما داریم اجازه دهید در مسیر خودش پیش برود . تا مشکلی برای این شهرستان عزیز پیش نیاید. این یعنی ...!!! یا حق

ما سبزواریها هم از شما رئیس جمهور محترم متشکریم. با سپاس ودورود فراوان.دارالمومنین سربدا ر.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما